پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1396 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 16486

برگزاری جلسه هماهنگی بهداشت محیط استان به میزبانی شهرستان چرام/تصاویر

جلسه هماهنگی بهداشت محیط استان با حضور رئیس مرکز سلامت محیط کاراستان ، کارشناسان مسئول واحد های بهداشت محیط ستاد شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و همچنین کارشناسان ستاد مرکز بهداشت استان در شهرستان چرام و در محل باغ چشمه بلقیس برگزار گردید

پایگاه خبری صدای جنوب

 

جلسه هماهنگی بهداشت محیط استان با حضور رئیس مرکز سلامت محیط کاراستان ، کارشناسان مسئول واحد های بهداشت محیط ستاد شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و همچنین کارشناسان ستاد مرکز بهداشت استان در شهرستان چرام و در محل باغ چشمه بلقیس برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب،مسعوداحتشامی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام درگفتگوی اختصاصی باخبرنگاراین پایگاه خبری در ابتدای جلسه گفت،مزایای برگزاری مستمرچنین جلساتی نظیر جلسات هماهنگی بهداشت محیط  ایجاد وحدت رویه درسراسر استان در اجرای برنامه های بهداشت محیط است.

وی با ذکر مثالی یادآور شد مثلاً در مواردی نظیر جمع‌آوری اماکن غیر مجاز و غیر بهداشتی عرضه مرغ زنده یا کشتارها و قصابی های غیرمجاز باید در سراسر استان به صورت هماهنگ عمل کرد،نمی شود که در یک شهرستان این کار با شدت و حدت تمام عملی و اجرایی شود ولی در شهرستان هم جوار آن سهل انگاری صورت گیرد.

احتشامی از مزایای دیگر این جلسات را شناسایی نقاط ضعف و قوت شهرستانها در اجرای برنامه‌های مختلف بهداشت محیطی، همفکری و استفاده از تجربیات شهرستان‌های موفق در پیشبرد اهداف و ارتقاء وضعیت بهداشت محیطی عنوان نمود.

کرمی رئیس مرکز سلامت محیط کار استان دستور کار اصلی این جلسه را گزارش مقایسه‌ای عملکرد نوروزی شهرستان ها در طرح بسیج سلامت نوروزی عنوان نمود.

وی ضمن ارائه آماری از اقدامات انجام شده در سطح استان به نقاط ضعف و قوت شهرستان ها در اجرای این طرح اشاره کرد .

این مسیول در مجموع عملکرد بازرسان بهداشت محیط را نسبت به نوروز سال قبل خیلی بهتر توصیف نمود.و عنوان کرد در ۴۵ روز اجرای این برنامه که از اول اسفند ماه لغایت لغایت ۱۵ فروردین‌ماه بود تعداد ۸ هزار بازرسی در سطح استان از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن گردشگری و اماکن بین راهی صورت گرفت.

در این بازرسی‌ها مقدار۸۰تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و مشکوک به فساد جمع آوری گردید در ضمن این بازرسی‌ها تعداد ۸۹ مورد امکنه متخلف به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل و پلمب گردید همچنین تعداد ۳۱ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی نیز در سامانه مربوطه ثبت گردید.

مدیر مرکز سلامت محیط کار در ادامه نوید راه اندازی سامانه تلفنی کشوری رایگان سه رقمی ۱۹۰ را در هفته آینده در استان داد.

وی عنوان نمود این سامانه جهت ارائه شکایات گزارشات تخلفات بهداشتی و پیشنهادات مردمی بصورت شبانه روزی در حوزه بهداشت می باشد.

گزارش محسن زارعی

IMG-20170416-WA0017 IMG-20170416-WA0016 IMG-20170416-WA0015 IMG-20170416-WA0014

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت