پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 فروردین 1396 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 16602

متن و حاشیه نشست شورای سلامت کهگیلویه؛

از آمار کوتاه قدترین استان کشور و عرضه بیلیارد با قلیان تا مظلومیت دولت و فروش سمبوسه های سرطان زا و احشامی که در بافت تاریخی جولان می دهند

مسئولان جلسه شورای سلامت صبح امروز در این نشست ، وجود سمبوسه فروشی‌های غیرمجاز در سطح شهر و کنار جداول آب را تهدید جدی برای سلامت شهروندان دانستند و خواستار رسیدگی مسئولان قضائی به این وضعیت نامطلوب شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

نشست شورای سلامت و امنیت موادغذایی شهرستان کهگیلویه در سال ۹۶ تشکیل و تمامی اعضا با انتقاد از صدور مجوز به سمبوسه وفلافل فروشی‌های سطح شهر ازجمله چهارراه شریعتی از سوی شورا و شهرداری تشکیل شد وهمگان این اقدام شهرداری باهمکاری یکی از اعضای شورا را که حتی درانتخابات پیش روثبت نام نموده (از بردن نام فعلا خودداری می کنیم)را غیرقانونی دانستند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۶۰۹
به گزارش صدای جنوب ، مسئولان جلسه شورای سلامت صبح امروز در این نشست ، وجود سمبوسه فروشی‌های غیرمجاز در سطح شهر و کنار جداول آب را تهدید جدی برای سلامت شهروندان دانستند و خواستار رسیدگی مسئولان قضائی به این وضعیت نامطلوب شدند.
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این جلسه گفت: فلافل و سمبوسه فروشی‌های سطح شهر دهدشت استانداردهای بهداشتی لازم را ندارند.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۹۵۲
سعید یگانه جو اظهار داشت: مسئولان و بخصوص شهرداری در جمع‌آوری آنها سهل‌انگاری می‌کنند.
وی گفت امروز مراکز عرضه بیلیارد در کنار ان قلیان عرضه می کنند و ازگفتن اینکه قلیان راه موثری برای افزایش درامد وتشویق مردم هست ابایی ندارند.
یگانه جو ادامه داد مجوز مراکز سفره خانه سنتی رااداره میراث فرهنگی و مجوز باشگاه بیلیارد و عرضه قلیان را اتاق اصناف صادرمی کند که در این زمینه باید تجدیدنظر کنند.
وی خواستارهمکاری اداره ورزش وجوانان و میراث فرهنگی واتاق اصناف وهمچنین شهرداری شد.
یگانه جو با انتقاد از شهرداری دهدشت گفت شهرداری نمی تواند مجوزسمبوسه فروشی و فلافل فروشی بدهد اما اینکار را انجام می دهد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه با اشاره به اینکه این سمبوسه فروشی‌ها بازار دیگر اصناف که به‌صورت قانونی در این راستا مشغول هستند را کساد کرده گفت: با توجه به صدور مجوز از سوی برخی نهادها بازرسان نمی‌توانند این صنوف مزاحم را جمع‌آوری کنند.
عین‌الله اخوان تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری نشدن، اغذیه‌فروشی‌ها با تعطیلی مغازه‌های خود به‌صورت سیار در سطح معابر به فروش خواهند پرداخت.

وی صدور مجوز از سوی هر نهادی را غیرقانونی دانست و افزود: باید شبکه بهداشت با همکاری نهادهای قضائی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.
عین الله اخوان تصریح کرد باید با مراکز زیرزمینی وبدون مجوز که پاتوقی برای جوانان بویژه دختران شده است نیز مقابله و انهاراتعطیل نمود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در انتشار نیافتن خدمات دولت در زمینه بهداشت و درمان گفت: مسئولان نباید هیچ‌گونه ترسی در اطلاع رسانی خدمات دولت از کسی داشته باشند.

۲۰۱۷-۰۴-۱۸-۱۴-۱۸-۵۷_۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۶۱۵-۱

سید ایرج کاظمی جو تصریح کرد: خدمات خوبی در راستای طرح تحول نظام سلامت در سطح شهرستان انجام شد که مسئولان باید این خدمات را به مردم از طریق رسانه اطلاع‌رسانی کنند.
وی گفت: بجای اینکه چنین جلساتی را به شکل دادگاه و شاکی ومتهم در می اوریم و تکرار مکررات می کنیم باید با اغذیه‌فروشی‌های غیرقانونی در سطح شهر دهدشت برخورد قانونی شود.
وی دررابطه باوجوداحشام در بافت تاریخی دهدشت نیز گفت سوال اینست که اصولا احشام در این بافت چکارمی کنند و چراباید وجودداشته باشند؟
سیدباقرافشین رییس اداره صنعت ومعدن نیز با انتقاد از حساسیت به عرضه چندقلیان وبزرگنمایی ان گفت بایدبامراکزفروش موادمخدر درسطح این شهرستان مقابله کرد.
سیاوش زمان رییس اداره میراث فرهنگی کهگیلویه هم اظهارداشت شهرداری باانجام امور بصورت صوری گام برمیدارد ومصوبات رااجرا نمی کند.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۶۵۸
زمان گفت هرنوع اقدامی درخصوص بافت تاریخی بایدبااستعلام ازاین اداره انجام شود.
وی تهدیدکرد چنانچه بی اعتنایی برخی از مدیران به مصوبات جلسات ادامه داشته باشد این اداره نیز مصوبات مربوط به خودرااجرا نمی کند.

خانم دکتر شریف زاده نیز در این نشست اظهارداشت استان کهگیلویه وبویراحمد از نظر کوتاهی قد رتبه اول کشور وازنظر فقرغذایی در ردیف چهاراستان اول می باشد.
وی با انتقاد از رواج قلیان درمراکز بیلیارد نیز گفت موادصنعتی افیونی دراین مراکز عرضه میشود که سلامت جامعه رابه خطر می اندازد.
وی از وضعیت بافت تاریخی بلادشاپور نیزابرازتاسف کرد و گفت نبود مراکزتفریحی سبب شده جوانان دهدشتی به مصرف قلیان روی بیاورند.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۹۲۹

ایراندخت اکبرنژاد عضوشورای اسلامی شهردهدشت پیشگیری ،شناخت واگاهی وفرهنگ سازی رابرای ارتقای سلامت دهدشت خواستارشد.
اکبرنژاد افزود باتوجه به اینکه به زمان امتحانات نهایی نزدیک می شویم نیازاست والدین به رفتاردانش اموزان نظارت بیشتری داشته باشند.
وی درادامه گفت تنها به این مثال که من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود اکتفانکنیم.
غندی معاون شهرداری دهدشت نیز بر مقابله بامراکز عرضه غیرقانونی فلافل وسمبوسه خبرداد وگفت باید همه دستگاه ها همکاری کنند.
فرماندار کهگیلویه نیز گفت: ارائه خدمات دولت از سوی نهادها باید در اولویت قرار گیرد.
علی پوزش با اشاره به اینکه طرح‌های خوبی در زمینه بهداشت و درمان در سطح شهرستان اجرا شد افزود: مظلوم واقع شدن دولت تدبیر و امید ناشی از مدیران کم‌کار است.
وی ارائه مجوز از سوی شورا و شهرداری به سمبوسه فروشی‌های سطح شهر دهدشت را خلاف قانون دانست و گفت: باید شهرداری هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۶۴۳
پوزشاضافه کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع بسیاری از بیماری‌ها جمع‌آوری سمبوسه فروشی‌ها و تعیین تکلیف آنها باید در اولویت کار متولیان قرار گیرد.
وی با رد اینکه درزمان انتخابات با چنین مسایلی کنار بیاییم گفت تمامی دستگاه های مرتبط در سریع ترین زمان کار جمع اوری فلافل وسمبوسه فروشی های غیرقانونی را انجام دهند.
وی بااشاره به انتخابات شوراها نیز گفت مردم قومیت ها راکناربگذارند وافرادی که کارگشا و نسبت به مردم تعهد دارند راانتخاب نمایند.
علی پوزش افزود بعضی از نامزدهای شورا مردم رادستکم گرفته اند اما باید مردم بامشارکت گسترده وانتخاب افراد اصلح پارلمان محلی قوی تشکیل دهند.
پوزش درپایان ازبرخی اداره های فعال درایام نوروز ازجمله هلال احمر ،

میراث فرهنگی و اموزش وپرورش قدردانی کرد.

۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۷۲۳ ۲۰۱۷۰۴۱۸_۰۹۴۶۲۷

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت