پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1396 ساعت 23:02:: شناسه خبر: 17061

صدای جنوب گزارش می دهد؛

پر کشیدن گوجه فرنگی از سفره مردم محروم کهگیلویه/وضعیت بازار هر روز بدتر از دیروز

سوء مدیریت اعم از برنامه ریزی واردات این محصول و توزیع ان و مدیریت های چندلایه وضعف نظارت و بازاررها شده و ازهمه مهمتر خودرایی فروشندگان سبب شده است که مردم نتوانند گوجه فرنگی را خریداری و به خانه ببرند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گوجه فرنگی یکی از صیفی جات پرخبر کشور است که هر از چند گاهی به دلیل کمبود آن در بازار یا نوسان قیمت، سوژه رسانه ها می شود.

به گزارش صدای جنوب،معمولا ۹ ماه از سال بازار این محصول آرام است و هر سال در اواسط زمستان گران می شود و طی فصل بهار به مرور ارزان. امسال اما قیمت گوجه در کهگیلویه وبویراحمد وبویژه دهدشت روند دیگری داشت؛ اوایل زمستان به دلیل انباشت گوجه فرنگی‌های رسیده در بازار و واردات بی رویه ازطریق وانت بارها وچرخش ان در کوچه پس کوچه ها ، قیمت گوجه فرنگی  با افت شدید مواجه شد و حتی به کیلویی ۵۰۰ تومان رسید.

با شروع بارش ها قیمت گوجه فرنگی تب کرد اما چندان محسوس نبود تا این که درفصل بهار و مخصوصا دردوهفته گذشته به یکباره رو به فزونی گذاشت و با عبور از ۵ هزار تومان حتی از قیمت موز وسایر مواد موردنیازمردم که قدرت خرید چندانی ندارند هم  فراتر رفت!

حالا پس از پایان یافتن تعطیلات و شروع فصل اردیبهشت انتظار می رفت قیمت ها فروکش کند اما همچنان گوجه فرنگی روی نوار گرانی حرکت می کند.

قطعا یکی از دلایل ادامه سریال گرانی گوجه فرنگی در نقاط مختلف کهگیلویه وبویژه دهدشت ، بارندگی‌ های شدید و سیل‌هایی که در اواخر زمستان سال گذشته و اوایل بهار امسال درمناطق تولید گوجه فرنگی اتفاق افتاد، به تولید این محصول آسیب زد. البته نباید فراموش کرد که مدیریت های چندگانه و برخی سوء مدیریت ها در سال های اخیر بازارمحصولات باغی چون میوه و  این محصول صیفی را به شدت متلاطم کرده است و موجبات پر کشیدن گوجه فرنگی را اینبار از سفره های مردم فراهم نموده است.

متاسفانه همانطور که دربالاهم گفته شد سوء مدیریت اعم از برنامه ریزی واردات این محصول و توزیع ان و مدیریت های چندلایه وضعف نظارت و بازاررها شده و ازهمه مهمتر خودرایی فروشندگان سبب شده است که مردم نتوانند گوجه فرنگی  را خریداری و به خانه ببرند.

این درحالی است که اکثریت جمعیت شهری وروستایی با وضع بد اقتصادی دست وپنجه نرم میکنند و گوجه فرنگی شاید یکی از مهم ترین برنامه  های غذایی خانوار به اشکال مختلف از جمله دمپخت و املت باشد.

امیدواریم که اداره های متولی چون جهادکشاورزی ،اتاق اصناف وتعزیرات در این زمینه اقدام کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب درروزهای اینده این مشکل رابیشتر مورد بررسی قرار می دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت