پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1396 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 17556

تنهابانوی خبرنگار شهرستان چرام؛

توجه نکردن به مطالبات و خواست های نسل جوان، کشور را با بحران مواجه می کند

تاکنون مساله جوان و نحوه حضور و مشارکت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی از سوی مسوولان جدی گرفته نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:
نخستین بانوی خبرنگار شهرستان چرام همزمان  فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اصلی ترین نیاز قشر جوان جامعه را ، باور توان و استعداد آنها از سوی مسوولان کشوری و منطقه ای عنوان کرد.
نسرین هاشمی  در گفت و گو با خبرنگارصدای جنوب در چرام   با بیان اینکه بیشتر جمعیت شهرستان چرام جوان هستند، کمبود امکانات فرهنگی و تربیتی، مشکل کار و اشتغال، مسکن و ازدواج را از جمله مشکلات جوانان این خطه ذکر کرد.
وی ادامه داد: تاکنون مساله جوان و نحوه حضور و مشارکت آنان در عرصه های مختلف اجتماعی از سوی مسوولان جدی گرفته نشده است.
این کارشناس ارشد علوم ارتباطات، اضافه کرد: حمایت دولت از تشکلهای جوانان بویژه در مناطق محروم برای شروع فعالیت جوانان ضروری است.
هاشمی تاکید کرد: علاوه بر مشکلات مالی، نبود باور برخی مسوولان به نیروی خلاق قشر جوان مهمترین مشکل این قشر از جامعه است.
وی اظهار داشت: این مشکل در برقراری ارتباط جوانان با دستگاه های اجرایی بیشتر نمایان شده و این افراد را برغم توان بالای علمی و تخصصی از مشارکت در بخش اجرایی محروم می کند. تنها بانوی خبرنگار دارای تحصیلات عالیه مرتبط در استان افزود: جوان، توان و استعداد خود را می شناسد ولی آنچه که سرنوشت ساز است درک این توان از سوی مسوولان است که متاسفانه کمتر وجود دارد.
وی توضیح داد: مهمترین نیاز جوانان حمایت معنوی و به رسمیت شناخته شدن از طرف مسوولان و جامعه است.
نخستین بانوی خبرنگار شهرستان چرامم تصریح کرد: تغییرات فن آوری در عرصه ارتباطات، الکترونیک و رایانه علاوه بر اینکه راهشگای حضور جوانان در عرصه است، خود به خود مدیریت جامعه را در آینده نزدیک به دست جوانان می دهد.
وی گفت: جوان به اقتضای سن خود، احساسی و آرمانگراست و برای حل مشکلات، نیازمند ارتباط و همکاری متقابل با مسوولان است.
هاشمی نبود برنامه ریزی منسجم و دقیق در ارتباط با مسایل جوانان را مشکل اصلی این قشر از جامعه دانست.
وی اظهار کرد:در سال های گذشته نبود برنامه مشخص و مدون مانع بهره گیری از توان بالقوه جوانان شده است.
تنها بانوی خبرنگار دارای تحصیلات عالیه مرتبط در استان افزود: مشارکت جوانان در مسایل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه نهادینه نشده و این وضعیت در مقابل تمایل روز افزون قشر جوان برای حضور در تمامی عرصه ها، موانعی را ایجاد کرده است.
وی اظهار داشت: نسل جوان امروز یک نسل متحول است و نیازهای خاص خود را دارد که با نیازهای نسل های قبلی متفاوت است.
نخستین بانوی خبرنگار شهرستان چرامم تصریح کرد: مسوولان باید شرایط خاص این نسل را پذیرفته و با مشارکت دادن این قشر در مسایل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمینه حل مشکلات آنان را فراهم کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: توجه نکردن به مطالبات و خواست های نسل جوان، در آینده کشور را با بحران مواجه می کند.
وی یادآور شد، جوانی موهبتی از جانب خداوند و ثروتی است که انسان باید آن را جز برای ورود به بهشت، خرج نکند، پس خوشا به حال آنان که جوانی را قدر می دانند و این گوهر گرانبها را در راه سعادت خویش به کار می گیرند.
این جوان موفق شهرستان چرام گفت: ضمیر جوان، آینه پاکی ها است، آینه ای که هنوز گردی از گناهان بر روی آن ننشسته است، نگاه جوان، پنجره ای است که رو به سوی افقهای روشن گشوده شده است و پنجره ای که آفتاب حقیقت را می نوشد.
وی توضیح داد: خیال جوان، نسیم پویایی است، که می تواند به هر جا سفر کند و کرانه ها را کشف کند، جوان، همواره در جستجوی چشم اندازهای روشن است.
نخستین بانوی خبرنگار شهرستان چرامم با اشاره به اینکه جوان، کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت، قلب تپنده و سرمایه آینده یک ملت است، افزود: از این رو باید مسوولان با برنامه ریزی مناسب، سیاستهای فرهنگی مطلوب و اجتماعی توجه ویژه ای به این نسل شود و دولتها برای بهره برداری صحیح و استفاده مطلوب از استعدادهای جوانان در امور مختلف سازندگی و اداره کشور، تمام تلاش خود را به کار گیرند.
وی، اظهار داشت: مسوولان می توانند شور و توانایی های جوانان را سالم و سازنده به سمت رفع نیازها، رفاه و آسایش حال و آینده جامعه هدایت کنند.
هاشمی تصریح کرد: نسل جوان، از آسیب پذیرترین و حساس ترین نیروهای هر کشور است به طوری که جوانان از گذشته های دور شکار خوبی برای دشمنان اسلام و انقلاب بوده اند و دشمنان امروز به خوبی دریافته اند که غارت و چپاول منابع مادی ومعنوی ملل جهان سوم به ویژه کشورهای اسلامی، منوط به تحریف فرهنگ ، ارزشهای ملی و مذهبی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر تحمیل نگرش غربی، اشاعه فساد و بی تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوان است، از این رو ژرف نگری و دقت در امور جوانان و رفع نیازمندیهای فکری و معنوی آنان اهمیت بیشتری می یابد.
تنها بانوی خبرنگار دارای تحصیلات عالیه مرتبط در استان گفت: نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و برای یافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پیش رو قرار داده و به دنبال الگویی است که به گفته های خودش جامه عمل بپوشاند.

وی در پایان افزود: اگر نسل جوان بین گفتار و کردار الگوی خود تضاد و تعارض ببیند نمی تواند به او اعتماد کرده و از اندیشه های او پیروی کند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت