پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1396 ساعت 06:02:: شناسه خبر: 17655

به مناسبت هفته هلال احمر؛

کاروان سلامت در روستای محروم مورخانی دیشموک اجرا شد+تصاویر

همزمان با هفته هلال احمر ، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه با حضور در روستای محروم مورخانی ازتوابع بخش دیشموک این شهرستان ۱۲۰ نفر را به‌صورت رایگان ویزیت کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

به مناسبت هفته هلال احمر ، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه با حضور در روستای محروم مورخانی ازتوابع بخش دیشموک این شهرستان ۱۲۰ نفر را به‌صورت رایگان ویزیت کردند.

به گزارش صدای جنوب ، سیدعادل رهبریان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ویزیت رایگان، ارائه دارو رایگان از جمله فعالیت هایی است که در این طرح از سوی داوطلبان هلال احمر ارائه شده است.

وی تصریح کرد: پزشکان و کارشناسان کاروان‌های سلامت هلال احمر کهگیلویه فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های پزشکی، آموزشی و درمانی به صورت رایگان انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه با اشاره به تداوم این طرح در همه روستاها گفت: معاینه اهالی روستا توسط پزشکان عمومی، تجویز و تحویل دارو به صورت رایگان، ارائه آموزش‌های پزشکی در زمینه بیماری‌های فصلی و همچنین انعکاس مشکلات بهداشتی مردم بویژه زنان وکودکان ازطریق رسانه ها از جمله برنامه‌ها و خدمات کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه بوده است.

رهبریان افزود: در اعزام کاروان سلامت هلال احمر به روستاهای بخش دیشموک یک پزشک، دو پرستار و پنج نفر از داوطلبان هلال احمر این شهرستان حضور داشته و به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

وی با اشار ه به ویزیت رایگان ۱۲۰ نفر از ساکنان مورخانی ، تصریح کرد: از این تعداد ۱۱۳نفر توسط پزشک عمومی ویزیت رایگان و دارو به آنها تحویل داده شد و ۷ نفر نیز به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر به اهداف اعزام کاروان سلامت هلال احمر کهگیلویه به مناطق محروم این شهرستان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم و ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان بوده است.

وی حمایت های مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان را دراجرای بی وقفه چنین طرح هایی ستود و گفت انتظارات مردم از جمعیت هلال احمر و رضایت انها بهترین مشوق برای مادرادامه مسیر است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان بخش دیشموک از فعالیت های هلال احمر در این بخش قدردانی نمود.
علیرضاافروغ درحاشیه اجرای کاروان سلامت درروستای مورخانی گفت: خوشبختانه خدمات هلال احمردردورترین وکم برخوردارترین روستاهای این بخش موجب شده است تا مردم دغدغه کمتری نسبت به سالهای گذشته داشته باشند.
افروغ تصریح کرد اماده ایم تا باجمعیت هلال احمرکهگیلویه در اجرای این طرح در همه روستاها همکاری کنیم.
فاطمه عسکری زاده بهورز روستای مورخانی نیز  بابیان اینکه ۱۷۴ خانوار منطقه تحت پوشش خدمات خانه بهداشت هستند گفت ازاین تعداد ۸۰خانواردر روستای مورخانی ساکن می باشند.
عسکری زاده بااشاره به حمایت های دولت تدبیروامید و خدمات گسترده پزشکی وبهداشتی افزود مردم بویژه زنان و کودکان منطقه ازنظر سوءتغذیه دارای مشکلاتی هستند.
وی گفت بعضی از  خانواده ها درزمینه امکانات بهداشتی ازجمله حمام و دستشویی نیازمند مساعدت مسئولان می باشند.

تصاویر/۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۱۱۶۴۰ ۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۱۰۶۱۹ ۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۰۵۹۳۲ ۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۰۵۵۰۰ ۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۰۵۸۴۳ ۲۰۱۷۰۵۱۰_۱۰۵۱۱۵

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت