پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1396 ساعت 08:02:: شناسه خبر: 17690

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خبرداد

سهم ۳۰۰ نفری کهگیلویه و بویراحمد در ۸۰۰۰ استخدام دولت تدبیر و امید در وزارت جهادکشاورزی

گوهرکانی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بیش از هشت هزار نیرو در سازمان جهاد کشاورزی کشور مشغول بکار شدند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۳۰۰ نفر بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی این استان پرداخت شده است.

به گزارش صدای جنوب، جعفر گوهرگانی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران گچساران افزود: این تسهیلات به واحدهای گلخانه‌ای، پروار بندی، دام پروری، مرغ داری و صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه تولید گوشت قرمز از یکهزارو ۴۹۰ تن به یکهزارو ۷۷۰ تن رسیده افزود: تولید شیر صنعتی استان از ۱۶ هزار تن به ۲۰ هزار تن، تخم مرغ از یکهزارو ۲۹۰ تن به ۲ هزارو ۳۰۰ تن و ظرفیت گوشت مرغ صنعتی از ۱۵ هزار و ۱۰۰ تن به ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن در دولت تدبیر و امید رسیده است.
گوهرگانی بیان کرد: هم اکنون ظرفیت سردخانه‌های استان ۱۳ هزار تن است در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار تن بوده است.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار هکتار از اراضی این استان تحت پوشش آبیاری است گفت: از این میزان هفت هزار هکتار در دولت تدبیر و امید اجرا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح اجرای سیستم آبیاری نوین هم اکنون در سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در مناطق مختلف در دست اجراست.
وی احداث ۳۰ واحد مرغداری، ۱۸ واحد پروار بندی گوساله، ۲۵ گلخانه و ۲۰ ایستگاه پمپاژ را از دیگر خدمات ارزنده انجام گرفته در بخش جهاد کشاورزی این استان در دولت تدبیر وامید برشمرد و افزود: جهش توسعه این بخش افق روشنی به خود گرفته است.
گوهر گانی تصریح کرد: یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید تسهیلات به واحدهای گلخانه‌ای، پروار بندی، دام پروری، مرغ داری و صنایع تبدیلی کشاورزی در این استان پرداخت شده است.
وی تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای خرید گندم و کلزا به بهره برداران در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ هزار تن گندم و کلزا در دولت تدبیر و امید از کشاورزان استان خریداری شد.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و افزایش صادرات تاکنون موفقیت چشمگیری داشته که در برنامه ششم توسعه این میزان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
گوهرگانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات خدمات ویژه‌ای با استفاده از تسهیلات کم بهره به کشاورزان، ایجاد خط مکانیزه، افزایش سامانه آبیاری نوین ارائه داده است.
وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بیش از هشت هزار نیرو در سازمان جهاد کشاورزی کشور مشغول بکار شدند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد ۳۰۰ نفر بوده است.
وی گفت: حجم تولید محصولات کشاورزی این استان از ۶۵۰ هزار تن در سال هم اینک به ۸۵۰ هزار تن رسیده است.
گوهرگانی بیان کرد: میزان تولید گل شاخه بریده این استان از ۶ میلیون شاخه در سال ۹۲ هم اکنون به ۱۸ میلیون شاخه در سال افزایش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تولید گندم در این استان خبر داد و گفت: ۷۶ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال گذشته خریداری شده که این میزان در سال ۹۱ حدود ۲۰ هزار تن بود.
وی گفت: سطح باغات این استان هم اکنون ۴۲ هزارو ۹۵۰ هکتار است در حالی که این میزان قبل از دولت یازدهم ۳۹ هزار ۷۵۴ هکتار بوده است.
گوهرگانی تصریح کرد: تولید محصولات زراعی این استان از ۸۵ هزار تن در سال زراعی ۹۱-۹۲ به ۱۲۰ هزار تن سال زراعی ۹۴-۹۵ افزایش یافته است.
وی افزایش تولید، سرانه مصرف آبزیان و بهره گیری از فناوری‌های نوین در تولید ماهی را از دیگر برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: تولید آبزیان خوراکی از ۱۳ هزار تن در سال ۹۱ به ۱۴ هزارو ۷۰۰ تن در سال ۹۵ افزایش یافته است.
گوهرکانی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح، احیاء و توسعه باغات و انتقال کشت به گلخانه‌ها، سطح زیر کشت گلخانه‌ها این استان از ۳۴ هکتار به ۴۳ هکتار افزایش یافته است.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت