پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 خرداد 1396 ساعت 00:03:: شناسه خبر: 18332

ویژه برنامه های اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در ماه مبارک رمضان تشریح شد

حسینی طلب گفت:دردهدشت مراسم نمادین غبارروبی مساجد در مسجدامام حسین(ع) امروز برگزارمی شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در گفت وگو باخبرنگارصدای جنوب به تشریح ویژه برنامه های این اداره در آستانه ماه مبارک رمضان پرداخت.
حجت الاسلام سیدمحمدحسینی طلب گفت:ماه رمضان ماهی است که مردم مؤمن و متدین ما به ضیافت خدا می روند و میهمان پروردگار هستند و این ماه، ماه بندگی و اطاعت و حرکت به سوی خدای متعال است وانسان به خودش بر می گردد وبیشتر به قرآن کریم انس می گیرد و معرفت زایی دینی می کند.

وی با اشاره به آمادگی مساجد و هیئت های مذهبی فعال این شهرستان برای اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان افزود:بیش از ۲۲۰هئیت مذهبی در شهرستان کهگیلویه فعالیت می کنند وبرنامه های ما در۱۱۰ مسجد شهرستان نیز انجام خواهدشد.

رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان آئین غبار روبی و عطر افشانی مساجد امروز(دوشنبه)در سطح این شهرستان برگزار می شود.

حسینی طلب ادامه داد دردهدشت مراسم نمادین غبارروبی مساجد در مسجدسیدالشهدا(ع)برگزارمیشود.

وی با بیان روایتی از حضرت امام صادق (ع) ، ابراز کرد: اگر به ما توصیه شده که مساجد را تکریم کنیم به خاطر قداست این مکان بوده است.

حجت الاسلام حسینی طلب به نقش ماه مبارک رمضان در کاهش جرم و افزایش امنیت اشاره کرد و افزود: همه ساله در این ایام جرائم کاهش چشمگیری می یابد و امنیت بهتری نسبت به سایر ماه های سال بر جامعه حاکم می شود.

وی بیان کرد: وظایف مسلمان اهمیت دادن و تلاوت قرآن کریم در تمام ماه های سال بوده اما در این ماه مبارک تلاوت و تفسیر قرآن کریم سفارش و تاکید فراوانی شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری کلاس های عقیدتی و قرآنی را از دیگر برنامه های این اداره به مناسبت ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی افزود: در همه مساجد و هیئات مذهبی، برنامه های ویژه رمضان برگزار می شود ومبلغان اعزامی به اطلاع رسانی و آگاهی دادن اقشار مختلف مردم از احکام و مسائل شرعی می پردازد.

وی بااشاره به اعزام مبلغ همانند سال های گذشته گفت :محوریت اعزام مبلغ و روحانی در ایام رمضان برای آگاهی بخشی درباره اسلام اصیل و اساس قرآن است و تفسیر قرآن، روخوانی و قرائت قرآن، اصلاح اشکالات قرائت نماز و قرآن، و بیان احکام و سیره اهل بیت(ع) بیشتر مدنظر قرار می گیرد.

این مسیول در ادامه سخنانش بیان کرد: علاوه بر محوریت قرآن، جایگاه ولایت فقیه، ترویج سبک زندگی اسلامی، آداب و اخلاق اسلامی و حقوق فردی و اجتماعی و تشویق به امر به معروف و نهی از منکر، تبیین اقتصاد مقاومتی ومسایل روز، ارزش فرهنگ کار و تلاش با مؤلفه هایی که مقام معظم رهبری تأکید دارند هم از محورهای اعزام مبلغ در این ایام است.
حجت الاسلام حسینی طلب تصریح کرد: مقابله با هجمه آسیبها و آفتهایی که فرهنگ غربی برای ما ایجاد کرده و همچنین به خاطر خشونتها و حرکات تروریستی تکفیری های داعش در عراق وسوریه افشای توطئه امریکا و صهیونیست جهانی، از مواردی است که مبلغین بیشتر به آن می پردازند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت