پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 خرداد 1396 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 18715

مدرس حوزه علمیه قم:

قیام خونین ۱۵ خرداد نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ داشت

حجت الاسلام قیومی عنوان کرد که عده زیادی از مردم شهرهای مختلف کشور به دلیل قیام علیه رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدرس حوزه علمیه قم گفت:قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آغازگر نهضت اسلامی است و نقش بسزایی در پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ داشت.

به گزارش صدای جنوب، حجت الاسلام حسن قیومی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در یاسوج اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکباره وارد عرصه سیاست نشد بلکه این امر مهم به تدریج و از سال ۱۳۳۰ آغاز شد.
وی افزود که در سال ۱۳۴۱ و پس از ماجرای انجمن های ایالتی و ولایتی امام خمینی (ره) در مورد خطر نابودی دین مبین اسلام و لزوم هوشیاری علمای دین و مردم یک سخنرانی تاریخی در مدرسه فیضیه قم داشتند.
مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: ساعاتی پس از دستگیری امام خمینی (ره) در خرداد سال ۱۳۴۲ توسط رژیم پهلوی، مردم قم و ورامین به صورت کفن پوش قیام کرده و خواستار آزادی رهبر خود شدند.
حجت الاسلام قیومی عنوان کرد که عده زیادی از مردم شهرهای مختلف کشور به دلیل قیام علیه رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند.
وی ابراز داشت: مهمترین پایه های انقلاب اسلامی ایران و عوامل مؤثر در پیروزی آن شامل نارضایتی عمومی از رژیم پهلوی، نیاز به اندیشه جایگزین، رهبری های امام خمینی (ره) و سازماندهی مردم است.
حجت الاسلام قیومی گفت که مساجد و روحانیان نقش مهمی در سازماندهی ملت ایران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
وی اظهار داشت: تاریخ شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید هر چه بیشتر توسط مردم و مسئولان مورد مطالعه قرار گیرد.
مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط حساس کنونی جهان اسلام، بیان کرد که برای اقتدار روز افزون انقلاب و تداوم آن باید فداکاری و ایثار کرد.
حجت الاسلام قیومی عنوان کرد که هیاهوی دشمنان علیه نظام و انقلاب روز به روز و با روش ها و ابزارهای مختلف از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در حال گسترش است که باید مراقب بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت