پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1396 ساعت 12:03:: شناسه خبر: 19013

انتقاد دادستان یاسوج از مصوبات و سخت گیری های اداری و رسمی/ مسئله سرمایه گذاری با رفتن پیش قاضی حل نمی شود

ساده ترین جرایم و آسیب ها با بیکاری ارتباط دارد و اگر بخواهیم مشکل عقب ماندگی تاریخی استان را با این مصوبات و سخت گیری های اداری و رسمی حل کنیم، کار پیش نمی رود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دادستان مرکز استان درجلسه کمیته حمایت از سرمایه گذاری گفت: بیش از ۸۰ درصد جرایم مواد مخدر، ۷۰ درصد سرقت ها و ۵۰ درصد نزاع ها با بیکاری مرتبط است.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان مهرداد کرمی گفت: ساده ترین جرایم و آسیب ها نیز با بیکاری ارتباط دارد و اگر بخواهیم مشکل عقب ماندگی تاریخی استان را با این مصوبات و سخت گیری های اداری و رسمی حل کنیم، کار پیش نمی رود

دادستان مرکز استان با دفاع از اقشار و جوانان بیکار استان اظهار کرد: حل مساله فقر و بیکاری نیازمند عزم جدی مسئولان و دلسوزی مدیران است.

کرمی با اشاره به سفر گذشته هیئت دولت به استان یادآور شد: در جلسه مشترک مسئولان استان و رییس جمهور محترم، آقای سیف رییس بانک مرکزی کشور اعطای تسهیلات بدون محدویت را در استان تأکید کردند اما ما در عمل نتایجی از این اظهارات مشاهده نکردیم.

وی گفت: بانک ها و بخش خصوصی باید همکاری کنند و به تفاهم برسند و آخرین مرحله را دستگاه قضایی ببینند زیرا مسئله سرمایه گذاری با رفتن پیش قاضی حل نمی شود بنابراین حل مسئله در گفتگو و مذاکره نهفته است.

کار را برای اعلام ورشکستگی های صوری سخت کردیم

همچنین در ادامه این جلسه حسن نگین تاجی رییس محاکم عمومی و انقلاب استان گفت: بیشترین پرونده های حقوقی مربوط به معوقات بانکی است، متاسفانه اغلب بانک ها در زمینه مسائل حقوقی بد عمل می کنند و در گرفتن معوقات از افراد ورشکسته بی خیال هستند.

وی گفت: بسیاری از پرونده های اعلام ورشکستگی را نپذیرفتیم و کار را برای دور زدن افراد کم کار سخت کرده ایم.

نگین تاجی در پایان تشریح کرد: گاهی فرد ورشکسته، برای عوض بدهی هایش ملک به بانک معرفی می کند، مزایده برگزار می شود اما خریدار پیدا نمی شود، بنابراین طبق قانون، بانک خود می تواند با قیمت مشخص آن را تصاحب کند، اما بیشتر بانکها به دلیل بی اطلاعی از موارد قانونی از گرفتن ملک خودداری می کند و ملک به صاحب اصلی بر می گردد آن وقت بانک دست خالی بر می گردد و حقوق بیت المال به راحتی هدر می رود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت