پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 خرداد 1396 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 19120

استاندار:

مشکل برق خوزستان باید ریشه ای حل شود

شریعتی گفت:یک پست برق که پنج ماه پیش در کوی ملت کلنگ‌زنی شد ، پیش از نیمه تیرماه آماده بهره‌برداری می‌شود و وضعیت برق اهواز را به پایداری قابل توجهی می رساند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار خوزستان گفت: برای حل مشکلات در شبکه برق استان باید از راه حلهای موقت و مسکن خارج شویم و سعی کنیم بر اساس استانداردها و به طور ریشه‌ ای آن را حل کنیم.

به گزارش صدای جنوب،غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که مسئولان برق استان در این سال‌ها برای حل مشکلات تلاش نکردند اظهار کرد: متاسفانه زمین لازم مطابق با استانداردها ، برای ایجاد پستهای برق جدید در اغلب موارد تامین نشده و در کنار پستهای قبلی پست برق جدید را ایجاد کرده اند که اصلا استاندارد نیست در حالی که با توجه به شرایط صنعتی بودن اهواز همه جوانب استاندارد باید رعایت شود.
وی افزود: قبل از مشکل قطعی برق اهواز در نشستی در معاونت عمرانی استانداری حدود ۲۰ زمین آماده واگذاری به برق منطقه‌ای خوزستان شد تا نسبت به احداث پست‌های برق در آنها اقدام شود.
استاندار خوزستان با اشاره به قطعی برق شب گذشته در اهواز توضیح داد: ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح برای بازدید از برخی پستهای مناطق رفتیم و برق مناطقی که قطع شده بود راس ساعت ۵ و۳۰ دقیقه صبح وصل شد و اکنون منطقه‌ ای نیست که بی برق باشد.
وی ادامه داد: همچنین چهار اکیپ برای جابه‌جایی کابل‌ها بسیج شدند، ترانس p4 امشب وارد مدار میشود وضعیت را به حالت عالی و پایدار بر میگرداند.
شریعتی توضیح داد: ترانس p3 نیز برای بازگشت به مدار ۲ هفته زمان لازم دارد البته دستور آن صادر شده و همه تیم‌های عملیاتی وارد کار شده‌اند تا تابلوهای برق را تعویض کنند.
وی با اشاره به احداث یک پست جدید در اهواز گفت: یک پست برق که پنج ماه پیش در کوی ملت کلنگ‌زنی شد ، پیش از نیمه تیرماه آماده بهره‌برداری می‌شود و وضعیت برق اهواز را به پایداری قابل توجهی می رساند.
استاندار با انتقاد از عملکرد سال گذشته سیستم انتقال و توزیع برق اهواز گفت: خوزستان با مصرف روزانه هشت هزار مگاوات دومین استان پس از استان تهران است اما تنها ۲۰۰ پست برق دارد در حالی که استان فارس با مصرف روزانه چهارهزار مگاوات، ۲۷۰ پست برق دارد و همین کم بودن پستها موجب فشار روی پستهای موجود می شود ، درنتیجه وقتی پستی مشکل دارد تعداد بیشتری ازمشترکان بی برق می شوند.
وی ادامه داد: اگر پراکندگی پستها و تعداد آن ها افزایش یابد هنگام بروز مشکل در یک پست تعداد کمتری از مردم با بی‌برقی رو به رو می شوند و بار روی سایر پست‌ ها تقسیم می شود.
شریعتی تصریح کرد: اهواز با بیش از ۲۴۰۰ مگاوات برق مصرفی ۷۵ کلید اتوماتیک دارد در حالی که مشهد با میزان مصرف برق ۱۳۰۰مگاوات بیش از ۸۰۰کلید اتوماتیک دارد.
وی در ادامه با بیان این که شرایط فعلی طی ۱۰ سال گذشته ایجاد شده، اظهار کرد: از ۲۲۰ پست برق استان بیش از ۷۵ پست برق موقت است در حالی که خوزستان به خاطر وجود صنایع بزرگ دارای مصرف برق بالایی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت