پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 خرداد 1396 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 19151

رئیس دادگستری کهگیلویه خبر داد

کاهش آمار طلاق با ارجاع پرونده ها به واحدهای مشاوره بهزیستی و شورای حل اختلاف

کرمی بااشاره به طلاق های توافقی گفت:این قبیل پرونده ها ابتدابه واحدمشاوره بهزیستی ارجاع و زوجین دراین مراکز برتوافق وبرگشت به زندگی مشترک ترغیب می شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس دادگستری کهگیلویه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گزارشی از عملکرد این اداره را دررابطه با کارهای فرهنگی وجلوگیری از آسیب های اجتماعی ارایه کرد.
به گزارش صدای جنوب،مجید کرمی اظهارداشت:ازابتدای سال ۹۶ تاکنون ۶ جلسه با ضابطان قضایی برگزار ومکان های فعال درزمینه مصرف وتوزیع مواد مخدر شناسایی و با افراد دخیل در این زمینه برخورد قانونی شده است.
وی گفت:معتادان دستگیر شده به کمپ های ترک اعتیاد معرفی وبرخی ازانها ضمن ترک و پاکسازی به کانون گرم خانواده برگشته اند.
این مسئول برخوردباعاملین توزیع را ازابتدای سال ۹۶تاکنون ۶۰ فقره پرونده ذکر کرد و گفت:برای این تعداد پرونده قرارجلب به دادرسی صادر و سپس مجازات های اثرگذاری برای برخی از این متهمان نیز درنظرگرفته شده است.
وی افزود:در موضوع طلاق نیز تلاش ما برمصالحه دوطرف و کاهش امار طلاق در جامعه است.
کرمی بااشاره به طلاق های توافقی گفت:این قبیل پرونده ها ابتدابه واحدمشاوره بهزیستی ارجاع و زوجین دراین مراکز برتوافق وبرگشت به زندگی مشترک ترغیب می شوند.
رییس دادگستری کهگیلویه تاکید کرد:از مجموع ۶۱ پرونده طلاق توافقی ۳۷ پرونده  حکم داده شده است و سایرپرونده ها در حال رسیدگی و رایزنی در  واحدهای مشاوره ای هستند.

مجید کرمی آمار طلاق های غیر توافقی را ۲۷ پرونده ذکرکرد و گفت:برای مصالحه چنین پرونده هایی نیز در بعضی مواردبه شورای حل اختلاف ارجاع و درصورت عدم توافق مجددا به شعبه های رسیدگی کننده عودت داده می شوند.
وی خاطرنشان کرد از این تعداد پرونده تاکنون ۳ پرونده مصالحه قطعی و بقیه نیز درحال رسیدگی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت