پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1396 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 19361

دیدار مدیران آبی کهگیلویه وبویراحمد با آیت الله ملک حسینی

با اشاره به رشد ۱۵ درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم اظهار کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به آبرسانی به روستاهای کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۱۵درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم خبرداد.

به گزارش صدای جنوب، فیض‌الله پاسره در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خدمات‌رسانی در حوزه آب تعطیل بردار نیست، عنوان کرد: با افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی چالش‌های پیش روی آب و فاضلاب روستایی دوچندان شده است .

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم اظهار کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به آبرسانی به روستاهای کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

همچنین آیت‌الله سید شرف الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به اینکه در آیات و روایات دین اسلام نسبت به موضوع آب اهمیت ویژه ای قائل شده است، گفت: امروزه و با وجود کمبود آب باید به مقوله فرهنگ‌سازی در مصرف بهنیه آب در حوزه‌های مختلف توجه جدی شود.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان آب استان افزود: در مقطع کنونی علاوه بر آنکه باید در جهت رفع مشکلات آبی تلاش شود، باید زیرساخت‌های لازم نیز برای بهره‌مندی مرم استان از آب شرب سالم نیز فراهم گردد.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه کمبود آب به یکی از چالش‌های جدی در کشور و استان ما تبدیل شده است، بیان کرد: برای جلوگیری از ورود به چالش‌های بیشتر باید جدیت بیشتری در مدیریت تامین و توزیع آب صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت کار کارشناسی در استفاده از منابع آبی اظهار کرد: لازمه این کار استفاده از افراد متعهد و متخصص در این زمینه است تا از هدر رفت منابع بیت‌المال جلوگیری شود.

آیت الله ملک حسینی با تاکید بر اینکه باید چانه‌زنی‌های لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف آب استان از جمله سد تنگ سرخ انجام گیرد، تصریح کرد: البته در کنار این موضوع باید مسائل اجتماعی و حقوق مردم نیز در نظر گرفته شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در اجرای پروژه های عمرانی ضمن مقاومت در برابر زیاده‌خواهی باید به سرعت و دقت در اجرای پروژه ها نیز توجه جدی داشت.

وی از مسئولان و متولیان صنعت آب استان خواست تا با تدابیر و اهتمام ویژه از هدر رفت آب جلوگیری کنند و با ابزارهای مختلف فرهنگی مردم را نسبت به استفاده بهینه از این نعمت الهی آگاه سازند.

همچنین سیدعلی لدنی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حضرت آیت الله ملک حسینی و روحانیت معظم استان همواره در کنار مسئولان صنعت آب و برق نسبت به آگاه‌سازی مردم در استفاده بهینه و درست از آب شرب همراهی داشته‌اند، گفت: در شهرهای و روستاهای مختلف استان پروژه های مهم و حیاتی برای تامین آب شرب هم استانی‌ها انجام و یا در حال انجام است.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی آبفای استان برای تامین آب شرب شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای کهگیلویه بزرگ از سد کوثر نیاز آب شرب اهالی این منطقه برای بلند مدت برآورده خواهد شد.

لدنی نژاد افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در سال‌های اخیر ضمن برخورد قاطع در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب تلاش دارد که مردم را نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف آب شرب آگاه سازد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با اجرای پروژه تصفیه‌خانه اضطراری آب رودخانه بشار و انتقال آب تنگه کبوتری بخش از نیاز آب شرب شهروندان یاسوج و مادوان بطرف می‌شود ولی در بلند مدت باید به دنبال تکمیل سد تنگ سرخ برای تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا باشیم.

وی احداث سد تنگ سرخ را بهترین و موثرترین راه حل رفع مشکل آب شرب بویراحمد و دنا دانست و اضافه کرد: توقع داریم که نماینده ولی فقیه در استان همچنان نسبت به احداث و تکمیل این سد حمایت داشته باشند.

علی داودی‌مهر، مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر تخصیص‌های خوبی در حوزه آب‌های سطحی و سدهای استان گرفته شده است، گفت: آب منطقه‌ای استان با تلاش ویژه و بصورت جدی در صدد تامین نیازهای آبی استان در حوزه های شرب، کشاورزی و صنعت است و موفقیت های قابل قبولی نیز در این زمینه حاصل کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت مقوله آب و نیاز روز افزون به این کالای با ارزش نیازمند هم افزایی هرچه بیشتر مردم و مسئولان در این زمینه هستیم.ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت