پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 تیر 1396 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 19482

پیگیری قاطعانه ماجرای ضرب و شتم معلول یاسوجی،

درسی که مدیرکل بهزیستی استان به سایر مدیران داد

مدیرکل بهزیستی استان در توضیح ادعای ضرب و شتم یک معلول در مرکز نگهداری معلولان در یاسوج گفت: قوانین و دستورالعمل‌های سفت و سختی در سازمان بهزیستی برای مراقبت و محافظت از معلولان حکمفرماست.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل بهزیستی استان خبرنگاران استانی را دعوت کرد تا در خصوص موضوع ضرب و شتم معلول یاسوجی در یکی از مراکز این شهر توضیح دهد.

به گزارش صدای جنوب، سیدعلیرضا موسوی امجد در گفتگو با خبرنگاران گفت: در صورت صحت ادعای پدر معلول مبنی بر ضرب و شتم، با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.
ارائه بیش از ۱۷۰ نوع خدمت در بهزیستی

موسوی امجد از ارائه بیش از ۱۷۰ نوع خدمت در بهزیستی خبر داد و گفت: ارائه خدمات به معلولان، کوکان بی‌سرپرست، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست، بماران روانی، بیماران اعتیاد و …. از جمله مهمترین این خدمات می‌باشد.

وی ادامه داد: زنان و کودکان بی‌سرپرست آسیب‌پذیرترین افراد می‌باشند که وظیفه بهزیستی ارائه خدمت به آنها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی از کودکان شیرخوار تا سالمندان را تحت پوشش خدمات خود دارد، افزود: وقتی سالمند یا بیمار روانی به مراکز بهزیستی تحویل می‌شوند شرایط به جایی رسیده که حتی خود خانواده افراد نیز از نگه‌داری انها عاجز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: در شرایط عادی هیچ کس عزیزان خود را برای نگهداری به مراکز نمی‌آورد ولی همکاران ما با حداقل حقوق در این مراکز که خصوصی هم هستند از این افراد نگهداری و به آنها خدمات می‌دهند.
گلایه از رسانه‌ها

مدیرکل بهزیستی در بخشی دیگر از سخنان خود با گلایه‌ از رسانه‌ها گفت: خدمات بسیار گسترده و متنوعی در بهزیستی ارائه می‌شود و تا کنون رسانه‌ها این موضوع را به خوبی انعکاس نداده‌اند.

موسوی امجد افزود: این سازمان خدماتی با بهترین کیفیت به کودکان و عقب‌ماندگان ذهنی و سالمندان و زنان و … می‌دهد اما انعکاسی در رسانه‌ها ندارد هر چند معتقدیم این خدمات جز وظایف ماست و اجر اخروی دارد.

وی ادامه داد: همکاران ما در مراکز در تمام طول سال و به صورت شبانه‌روزی به ارائه خدمت می‌پردازند و شایسته نیست که فقط نقاط منفی انعکاس یابد.
توضیح مدیرکل بهزیستی پیرامون ماجرای ضرب و شتم معلول در یاسوج

مدیرکل بهزیستی استان در توضیح ادعای ضرب و شتم یک معلول در مرکز نگهداری معلولان در یاسوج گفت: قوانین و دستورالعمل‌های سفت و سختی در سازمان بهزیستی برای مراقبت و محافظت از معلولان حکمفرماست.

موسوی امجد ادامه داد: در خصوص این موضوع خاص، از ابتدای شکایت پدر معلول، حراست در جریان موضوع قرار گرفته است و بلافاصله به همراه معاون سازمان در مرکز گفته شده حاضر شدیم و همچنین به خانه وی رفتیم و از نزدیک حرفهای وی را شنیدیم.

این مقام مسئول بیان داشت: به عنوان مسئول ناظر بر مراکز نگهداری معلولان، در خصوص این موضوع پزشکی قانونی و دادستانی را در جریان گذاشتین و با آنها جهت پیگیری موضوع مکاتبه داشتیم که در این موضوع احقاق حق و کشف واقعیت صورت گیرد.

موسوی امجد با بیان اینکه بررسی و پیگیری موضوع کماکان ادامه دارد تصریح کرد: اگر خدای ناکرده این اتفاق واقعیت داشته باشد که معلول مورد ضرب و شتم قرار گرفته با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار داشت: کمیسیون ماده ۲۶ در صورت احراز و اثبات این تخلف، مجوز مرکز متخلف را باطل کرده و فرد خاطی را جهت برخورد قانونی به دادگستری معرفی می‌کند.
برخورد جالب مدیرکل با موضوع

در ماجرای ضرب و شتم معلول نحوه برخورد مدیرکل بهزیستی برای رسانه‌ها جالب بود.

این مدیر که جزء مدیران محبوب وپرتلاش دولت تدبیروامیداست و خدمات ارزنده ای نیزتاکنون به مددکاران دربسیاری از حوزه ها انجام داده می‌توانست همانند بسیاری از مدیران، این موضوع را از اساس تکذیب کرده و از رسانه‌های منتشر کننده نیز شکایت کند اما با دعوت از رسانه‌ها و توضیحات مفصل مبنی بر پیگیری موضوع از سوی دستگاه متبوع، خود نیز به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا شد. بازدید خبرنگاران از مرکز نگهداری معلولان در سرآبتاوه یاسوج نیز برخی از زوایای این موضوع را تا حدی روشن کرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت