پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1396 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 19593

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

کمبود معلم در استان ناشی از ضعف مدیریتی سال های قبل است

انباشت نیرو در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و حومه آن وجود داشته و برخی نقاط این استان نیز با کمبود نیرو مواجه هستند که یکی از دلایل مهم آن ضعف مدیریتی در سال های قبل است

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که تعداد دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۵۴۲ نفر است که ۳۴۵ معلم نیز کار تدریس به آنها را بر عهده دارند.

به گزارش صدای جنوب، صمد نوروزیان اظهار داشت: وضعیت پوشش تحصیلی این استان دارای شرایط خاصی نسبت به دیگر استان های کشور است.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور میانگین حدود ۴۵ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به ۳۴۵ معلم کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود، افزود که هزینه های تحصیل دانش آموزان مدارس کم جمعیت به ویژه تک دانش آموزی استان به قدری بالاست که اجاره کردن هتل برای آنان مقرون به صرفه تر از وجود چنین کلاس هایی است.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأکید مسئولان آموزش و پرورش این استان و وزارتخانه پوشش کامل تحصیلی دانش آموزان استان در هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

نوروزیان عنوان کرد که در امر تجمیع مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد برای باز نماندن دانش آموزان این استان از تحصیل موضوع مهم به خطر نیفتادن جان دانش آموزان نیز مورد توجه جدی است.

وی ابراز داشت: انباشت نیرو در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و حومه آن وجود داشته و برخی نقاط این استان نیز با کمبود نیرو مواجه هستند که یکی از دلایل مهم آن ضعف مدیریتی در سال های قبل است.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که در مناطق کمتر توسعه یافته این استان نگهداشت معلمان دشوار بوده و همواره نیز رفاه حال آنان مدنظر است.

نوروزیان اظهار داشت: واحد طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مرجع آماری آن نقش مهمی در تأمین نیازمندی ها، نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت