پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1396 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 19683

جراحی سنگ کلیه به شیوه نوین در یاسوج

عمل جراحی نفرولیتوترپیسی، درمانی نوین برای سنگ های کلیه و مجاری ادراری توسط پزشکان یاسوجی انجام می شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عمل جراحی نفرولیتوترپیسی، درمانی نوین برای سنگ های کلیه و مجاری ادراری در یاسوج انجام می شود.
به گزارش صدای جنوب، جراح و فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار با اشاره به اینکه یکی از راه های درمانی بیماری های سنگ های کلیه عمل نفرولیتوترپیسی یا P.C.N.L (نوعی عمل جراحی سنگ شکن همراه با لیزر یا امواج ضربه ای) است، گفت: این عمل برای درمان سنگ های بزرگتر از ۲ سانتی متر، سنگ های مقاوم به سنگ شکن های سرپایی و سنگ های متعدد کلیه به کار می رود.
دکتر صدرالله محرابی در خصوص نحوه ی عملP.C.N.L افزود: این روش درمانی با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه است و پس از تشخیص محل سنگ کلیه با سونوگرافی عمل جراحی آغاز می شود.
محرابی گفت: در ابتدا یک کاتتر به وسیله سوزن مخصوصی وارد کلیه و در مرحله بعد یک سیم راهنما، مسیر را به اندازه نیم تا ۱ سانتی متر باز کرده و دستگاه سنگ شکن با امواج ضربه ای و اولتراسونیک سنگ های محل را کاملا خرد و خارج می کند.
جراح و فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری بیان کرد: در صورت نبود علائم خون ریزی و باقیمانده ی سنگ در بدن بیمار، محل ورود سنگ شکن به بدن بیمار با بخیه بسته و پس از حداقل یک روز بستری، بیمار ترخیص می شود.
وی گفت: مزایای این عمل ترخیص زود هنگام ، نیاز نداشتن بیمار به مصرف داروهای مسکن و شکاف در حین عمل، بهبود سلامت و کاهش هزینه های بستری و درمان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت