پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 تیر 1396 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 19901

مدیر کل بهزیستی:

شهر یاسوج مناسب عبور و مرور معلولان نیست/مردم و مسئولان برای ریشه کنی معلولیت شنوایی همکاری کنند

مصوباتی در نظام خدمات به معلولین و حمایت از این قشر در قانون تصویب شده، ولی هنوز زیرساخت ها فراهم نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه پرسنل این سازمان همزمان با اغازهفته بهزیستی باحضوردر گلزارشهدای یاسوج با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

در ادامه علی رضا موسوی امجد در نشستی باخبرنگاران از عملکرد این مجوعه و برنامه های آتی گفت.

مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت:مصوباتی در نظام خدمات به معلولین و حمایت از این قشر در قانون تصویب شده، ولی هنوز زیرساخت ها فراهم نشده است، چرا قانون اجرا نمی‌شود.

سید علیرضا موسوی امجد با گلایه از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برای ما مشخص نیست که چرا بهزیستی استان به جلسات شورای برنامه‌ریزی دعوت نمی‌شود و این خلاف قانون است.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این اداره‌کل پرداخت و اظهار داشت: اداره‌کل بهزیستی در راستای حمایت از کودکان کار و بی‌سرپرست و بد سرپرست وظایفی دارد و سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی توانست سال ۹۶ در کل کشور، ۱۵۰ مرکز اجتماعی علاوه به مراکزی که در سال‌های قبل بوده است راه اندازی کند.

موسوی امجد از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در هفته بهزیستی خبر داد و گفت: بر اساس قانون برای شهرهای بالای ۱۵۰ هزار نفر یک مرکز اجتماعی احداث می‌شود اما ما توانستیم با رایزنی در شهرستان دنا این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: در راستای کاهش طلاق، پیشگیری از خودکشی، سلامت، حمایت از کودکان کار، خط ۱۲۳، خودروی خدمات سیار، پایداری خدمات اجتماعی، مداخله در بحران فردی و اجتماعی خدماتی است که در این مراکز راه‌اندازی می‌‍شود.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه اگر مردم و مسئولین همکاری کنند شاهد کمتر معلولیت‌ها خواهیم بود، گفت: در صورت همکاری مردم و مسئولان دیگر شاهد معلولیتی به نام شنوایی نخواهیم بود.

موسوی امجد افزود: در سال ۹۵ با مرکز ژنتیک قراردادی با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان بستیم که بر اساس این قرار داد پنج هزار زوج را مورد غربالگری قرار دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: شهر یاسوج مناسب عبور و مرور معلولان نیست و آقای شهردار باید در این باره پاسخ داد.

این مسئول با گلایه‌مندی از ادارات و دستگاه‌های دولتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: متأسفانه ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب استفاده معلولان نیست، بطور مثال در ادارات آسانسور برای استفاده معلولان وجود ندارد. سازمان‌، نهادها و بانک‌ها نیز به فکر معلولان نیستند و خودپردازی برای استفاده معلولان در نظر گرفته نشده است.

موسوی‌امجد افزود: شهردار یاسوج تا حدودی در حمایت از معلولان و سالمندان اقداماتی انجام داده است، ولی کافی نیست، اما ادارات و سازمان‌ها کمکی در این راستا نمی‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگرانی ما در خصوص افزایش معلولیت‌های ناشی از جسمی و حرکتی به دلیل نبود زیرساخت‌ها از جمله خودروها و فرهنگ رانندگی و پایین بودن ایمنی کارگاه‌ها است.کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت