پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1396 ساعت 03:04:: شناسه خبر: 19909

سرپرست معاونت بهداشتی :

کارگاه پیشگیری از انتقال ایدز (HIV) از مادر به کودک در یاسوج برگزار شد/اجرای برنامه PMTCT از اوایل مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی استان

این برنامه با مشارکت ۲۳ وزارت خانه، سازمان و ارگان با هدف نهایی کاهش موارد جدید ابتلا به HIV و کاهش ۲۰درصد موارد مرگ HIV تدوین شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کارگاه پیشگیری از انتقال HIV از مادر به کودک در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ادغام برنامه پیشگیری از انتقال HIVاز مادر به کودک (PMTCT) و برنامه استراتژیک چهار ساله ایدز در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

ابراهیم نعیمی با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد جامعه از راه های انتقال بیماری، سبب افزایش تعداد مبتلایان بوده، ادامه داد: وظیفه ما اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به منظور پیشگیری از انتقالHIV از مادر به کودک در استان است.

وی تاکید کرد: مبتلایان به سل، مادران باردار، مبتلایان به بیماری های آمیزشی، نوزادان و کودکان در معرض HIV و مبتلایان به بیماری های هپاتیت ویرورسی از اولویت های انجام تست های تشخیصی ایدز هستند.

نعیمی یادآور شد: مصرف کنندگان تزریقی مواد، کودکان خیابانی، بی خانمان ها و شرکای جنسی تزریقی مواد مخدر تزریقی از گروه های پر خطر به حساب می آیند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی ۹۰درصد افراد مبتلا به عفونت، پایداری بر مراقبت و درمان ۹۰درصد مبتلایان، اطمینان از موفقیت ۹۰ درصد افراد تحت درمان، حذف انتقال HIV از مادر به کودک، حرکت به سوی حداقل رساندن ابتلا از طریق اعتیاد، افزایش آگاهی مردم با استفاده از روش نوین آموزش وکاهش مرگ و میر را از اهداف برگزاری این کارگاه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ادغام برنامه HIV/AIDS درنظام تحول سلامت، برگزاری ۶ کارگاه آموزشی کشوری جهت مربیان آموزشگاه بهورزی با موضوع رویکرد نوین آموزش HIV/AIDS و PITC (مشاوره های متقاعدسازی در جمعیت پرخطر مرتبط با HIV/AIDS ) از فعالیت های انجام شده در زمینه بیماری یابی است.

نعیمی اظهار داشت: پیشگیری از اچ آی وی و بیماری های آمیزشی در زنان در سنین باروری، پیش گیری از بارداری های ناخواسته در مادران مبتلاء به اچ آی وی، پیش گیری از انتقال اچ آی وی از مادران باردان مبتلاء به نوزادان و تأمین نظام مراقبت و درمان اچ آی وی و بیماری های آمیزشی از اصول کلی این کارگاه است.

اجرای برنامه PMTCT از اوایل مرداد ماه در دانشگاه علوم پزشکی استان

همچنین در این کارگاه مدیر مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه برنامه پیشگیری از انتقال HIV از مادر به کودک در زنان باردار از سال ۱۳۹۳ در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت (آزمایشی) برگزار شد، گفت: پیشگیری از انتقال HIV از مادر به کودک به عنوان یک راهبرد ملی است.

مهندس ظفر پریسای افزود: این برنامه با مشارکت ۲۳ وزارت خانه، سازمان و ارگان با هدف نهایی کاهش موارد جدید ابتلا به HIV و کاهش ۲۰درصد موارد مرگ HIV تدوین شده است.

وی تصریح کرد: برنامه PMTCT از اوایل مرداد ماه در سه بیمارستان شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران و همچنین پایگاه های جامع سلامت مشمول حاشیه شهر اجرا می شود.

مدیر مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: طبق برنامه زمانبندی این برنامه تاپایان سالجاری جهت زنان باردار در تمام مناطق شهری و روستایی اجرا می شود.

به گزارش وب دا: این کارگاه با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیر مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، روسای مراکز آموزش بهورزی، مسئولین بهداشت خانواده و برخی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت