پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1396 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 19948

مدیر جهادکشاورزی چرام خبرداد:

رشد ۳۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان شهرستان چرام

میزان خرید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان چرام در شرایط سخت کم بارشی بی سابقه بوده است.

پایگاه خبری صدای جنوب :

مدیر جهادکشاورزی چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد حدود ۳۰ درصدی خرید گندم در این شهرستان باوجود مشکلات بارشی خبرداد و اظهارداشت: میزان خرید ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان شهرستان در شرایط سخت کم بارشی بی سابقه بوده است.

به گزارش صدای جنوب، عیدی هوشدارنسل گفت: تلاش های فراوانی برای تغییر الگوی کشت و زرع در بخش کشاورزی شهرستان چرام در سه ساله اخیر صورت گرفته که بنظر می رسد در سالجاری به ثمر نشسته است.

وی میزان خرید گندم از کشاورزان شهرستان در سال زارعی امسال را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن عنوان و خاطرنشان کرد: این درحالیست که میزان خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

مدیر جهادکشاورزی چرام افزود: شیوه های کاشت و برداشت گندم در این شهرستان از روش سنتی به صنعتی تغییر یافته و البته در تلاش هستیم در بخش های دیگر کشاورزی نیز تغییرات اساسی براساس پیشرفت های صنعتی ایجاد کنیم.

هوشدار نسل با تقدیر از همراهی کشاورزان شهرستان چرام با مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان، تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۸۰۰ کشاورز در این شهرستان در سامانه بخش کشاورزی نامنویسی که امیدواریم برتعداد آنها افزوده شود.

وی گفت: کشت های مکانیزه هم اکنون جای خود را به کشت های سنتی داده و کشاورزان شهرستان نیز بنحو شایسته ای با مجموعه جهادکشاورزی استان و شهرستان همکاری داشته که جای تقدیر فراوان دارد.

مدیر جهادکشاورزی چرام، سطح هکتاری کشت گندم در این شهرستان را ۱۲ هزار هکتار ذکر و یادآورشد: بیش از ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان چرام بابت فروش گندم مازاد برنیاز خود پرداخت شده است.

هوشدار نسل افزود: پرداخت مطالبات کشاورزان برعهده سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه شهرستانی نبوده و پرداخت این مطالبات بطور مستقیم از سوی مرکز انجام می گیرد.

وی گفت: میزان مطالبات کشاورزان شهرستان چرام از محل فروش گندم مازادشان حدود ۱۴۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

شهرستان چرام از شهرستان های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد محسوب شده که بایاسوج مرکز استان حدود ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

در سه ساله اخیر شاهد تحولات بسیار ارزنده ای در حوزه کشاورزی و توسعه آن در شهرستان چرام بوده ایم که جای تقدیر از مسوولان استانی و شهرستانی دارد.

خبردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت