پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مرداد 1396 ساعت 17:05:: شناسه خبر: 20066

دولت برای تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی لایحه ارائه کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به کاستی‌های طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معتقد است بهترین روش برای حل این موضوع ارائه لایحه از سوی دولت است.

پایگاه خبری صدای جنوب :

فرهاد فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی توسط کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طی چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پس از اتمام بررسی‌ها اعضای کمیسیون به این نتیجه رسیدند که این طرح نمی‌تواند مشکلات این افراد و حوزه تعلیم و تربیت را حل کند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود آمار کافی و مناسب برای نیازسنجی و تامین نیروی انسانی و تطبیق این آمار با بازنشستگان از جمله دلایل رد شدن این طرح در کمیسیون مذکور بود، اظهار کرد: به عنوان مثال برخی عنوان می‌کردند ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گرفتند در حالی که آمار دقیقا مشخص نبود.

وی با اشاره به اینکه پس از رد کلیات طرح مذکور در کمیسیون آموزش، ۲۳۰ نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت امر در نامه‌ای خواستار رسیدگی ویژه به موضوع تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح کردند، ادامه داد: باید تغییرات جدی در این طرح انجام شود؛ به عنوان مثال یکی از ایرادات آن در بر داشتن بار مالی برای دولت است که این مهم با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد و قطعا توسط شورای نگهبان رد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای رفع مشکل معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی پیشنهادی مبنی بر برگزاری آزمون شد که اکثر مشمولان این موضوع مخالف برگزاری چنین آزمونی برای تعیین تکلیف بودند؛ البته نباید از یاد برد که نقدی مطرح است در راستای اینکه این افراد نیز تحت بررسی از ابعاد مختلف قرار نگرفته‌اند و هم اکنون صرفا دارای سابقه هستند لذا باید آزمون‌های مختلفی برایشان برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اگر دولت لایحه‌ای برای رفع این مشکل ارائه کند نتیجه مطلوب‌تری بدست خواهد آمد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت