پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مرداد 1396 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 20095

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد:

تا پایان سال آینده تمامی شناسنامه‌های دستی مکانیزه می‌شوند/در سال ۹۵ دو مورد ازدواج زیر ۱۵ سال ثبت شده است

تقوی گفت:۵۷ درصد شناسنامه‌ها در چند سال اخیر صادر شده است که تا پایان سال آینده تمامی شناسنامه‌های دستی مکانیزه می‌شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری در جمع خبرنگاران از صدور ۴۳۷ هزار و ۲۹۲ جلد شناسنامه مکانیزه در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۵۷ درصد این شناسنامه‌ها در چند سال اخیر صادر شده است که تا پایان سال آینده تمامی شناسنامه‌های دستی مکانیزه می‌شوند.

به گزارش صدای جنوب،سید محمدعلی تقوی افزود:ثبت‌نام ۲۱۸ هزار و ۵۳۰ نفر جهت دریافت کارت هوشمند ملی تاکنون انجام شده و برای ۲۱۳ هزار و ۵۴۸ نفر کارت هوشمند صادر شده که در تلاش هستیم برای سال جاری ۱۸۰ هزار نفر را ثبت‌نام کنیم تا پرونده صدور کارت هوشمند ملی تا پایان سال آینده بسته شود.

وی به دیگر وظیفه ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ولادت و فوت از دیگر وظایف ثبت احوال است که در همین راستا سال ۹۵، ۱۶هزار و ۳۱۲ واقعه ولادت ثبت شده که ۵۱ درصد ولادت‌ها پسر و ۴۹ درصد دختر بودند.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۶۳۰ واقعه فوت ثبت شده است، افزود: ۵۸ درصد فوت‌شدگان مرد و ۴۲ درصد زنان به ثبت رسیدند.

وی از ثبت ۷ هزار واقعه ازدواج در سال گذشته خبر داد و با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی ازدواج گفت: یک هزار و ۷۵۰ مورد طلاق ثبت شد که شاهد کاهش ۱۱ درصدی شیب طلاق در استان هستیم.

این مسؤول بیان کرد: سال گذشته به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۲ ولادت پسر به ثبت رسیده، ضمن اینکه در مقابل فوت ۱۰۰ زن فوت ۱۳۶ مرد ثبت شده است.

تقوی با بیان اینکه به ازای هر ۴/۵ واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده گفت: میانگین سن ازدواج در زوج ۲۹ و در زوجه ۲۴ سال است و سن طلاق در زوج ۳۴ و در زوجه ۲۹سال است که میانگین سن ازدواج و طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور بالا بوده، ضمن اینکه دو مورد ازدواج زیر ۱۵ سال ثبت شده است.

سید محمدعلی تقوی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی را همچنان مهمترین عامل مرگ و میر در استان دانست و گفت: حوادث، سرطان‌ها و سالخوردگی دیگر علل مرگ و میر افراد است.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۴۲ درصد افراد واجد شرایط کارت هوشمند دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: تا پایان سال جاری ۸۰ درصد افراد واجد شرایط کارت ملی هوشمند دریافت می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت