پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مرداد 1396 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 20165

خبرهای خوش اشتغالی رییس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد/سالانه ۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می شود

نوروزی با بیان اینکه نرخ بیکاری مهمترین شاخص سنجش اقتصادی است، اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه ۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا نرخ بیکاری به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق برنامه ششم توسعه سالانه باید ۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

به گزارش صدای جنوب، حسن نوروزی در نشست ظهر امروز کارگروه اشتغال آمار را پایه و اساس برنامه‌ریزی دانست و گفت: آمار و نرخ بیکاری در سال‌های اخیر همواره در حال تغییر بوده که در سال ۹۰ نرخ بیکاری ۱۷٫۲ درصد بوده و در سال ۹۱ به ۱۲٫۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نرخ بیکاری استان در سال ۹۲ را ۱۶٫۵ درصد عنوان کرد و افزود: بیکاری استان در سال ۹۴ به ۱۷٫۷ درصد رسید اما در پایان سال گذشته این نرخ با کاهش ۴٫۴ درصدی به ۱۳٫۳ درصد رسیده است و با توجه به این نوسانات در حوزه اشتغال باید آمار به صورت دقیق ثبت و ارائه شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری مهمترین شاخص سنجش اقتصادی است، اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه ۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود تا نرخ بیکاری به ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

این مسؤول بر نقش بخش صنعت در ایجاد اشتغال استان تأکید کرد و یادآور شد: باید سالانه دو هزار و ۱۰۰ شغل در بخش صنعت ایجاد شود که برای ایجاد اشتغال در این بخش نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در استان هستیم.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جذب سهمیه دو هزار و ۲۵ نفری طرح کارورزی شد و گفت: همه دستگاه‌ها در جذب این سهمیه تلاش کنند که عدم جذب سهمیه تعیین شد مناسب استان نیست.

وی بیان کرد: استان نیازمند تلاش دو چندان مسؤولان است تا راه‌های توسعه را طی کند که برای محقق شدن این مهم نیازمند عزم جدی مسؤولان برای کار و فعالیت هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت