پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1396 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 20346

در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه مطرح شد

از تخلفات صنف طلافروشی تا لزوم آموزش متصدیان نانوایی‌ها و ناراضی بودن مردم از صنوف تعمیرگاه‌ها و تعمیرات تلفن همراه

نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه ظهرامروزتشکیل شد واعضا درزمینه موضوعاتی چون گرانی ،میزان کالا و ساماندهی بیشتر بازار رایزنی نمودند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه ظهرامروزتشکیل شد واعضا درزمینه موضوعاتی  چون گرانی ، میزان کالا و ساماندهی بیشتر بازار رایزنی نمودند.

به گزارش صدای جنوب،فرماندار کهگیلویه  خواستار ثبات قیمت مرغ و گوشت قرمز شد و گفت: گزارش‌های ارائه شده حکایت از تثبیت قیمت سیار کالا در بازار و آرامش مردم دارد.

علی پوزش با اشاره به شکایت مردم از کیفیت نان تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده آرد وارده به شهرستان کیفیت خوبی دارد و آنچه باعث پایین آمدن کیفیت نان شده تجهیزات نا مناسب و عدم آموزش شاطران است.

پوزش افزود: باید زمینه آموزش متصدیان نانوایی‌ها فراهم و تسهیلاتی برای نوسازی تجهیزات این واحدها اختصاص داده شود.

این مسؤول تعداد نانوایی‌های فعال در دهدشت را ۴۷ واحد نانوایی در پخت نان لواش و چهار واحد سنگکی اعلام کرد.

پوزش همچنین خواستار انتخاب دو واحد نانوایی به عنوان پایلوت در پخت نان سبوس‌دار شد با رعایت مسایل بهداشتی شد.

رییس اداره صنعت معدن وتجارت نیز ظهر امروز در این نشست از بازرسی دو هزار و ۵۶۳ واحد صنفی و غیر صنفی طی ماه رمضان خبر داد و اظهار داشت: ۷۶ واحد صنفی متخلف به ارزش ۹۶۵ میلیون ریال شناسایی و جهت رسیدگی پرونده به تعزریات حکومتی معرفی شدند.

سیدباقر افشین افزود: واحدهای خبازی از لحاظ کیفیت، کم فروشی و فروش آراد متخلف شناخته شده و برای ۱۲ واحد پرونده تخلف صادر شد.

وی با بیان اینکه صنف طلافروشی از صداقت مردم شهرستان سوء استفاده می‌کند، گفت: واحدهای طلافروشی تخلفات عدیده‌ای مرتکب می‌شوند و در حق مردم ظلم می‌کنند.

افشین به قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فصل کوچ عشایر است کمبود دام زنده باعث نوسانات در قیمت این کالای اساسی شده و قابل کنترل نیست.

وی، با اشاره به نارضایتی واحدهای خبازی از کیفیت آرد، تصریح کرد: آردی که بین نانوایی‌ها توزیع می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار است و با قیمت دولتی مصوب عرضه می‌شود.

عین‌الله اخوان نیز در نشست تنظیم بازار شهرستان اظهار داشت: طی چهار ماه گذشته ۹ هزار و ۸۵۴ واحد صنفی در کهگیلویه بزرگ بازرسی شد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه بزرگ افزود: بازرسی‌های کارشناسان منجر به کشف و شناسایی تخلفات صنفی و ارسال ۹۸ مورد فرم بازرسی به تعزریات حکومتی شده است.

اخوان با بیان اینکه دو هزار و ۲۵۱ ورد از تخلفات به صورت تلفنی گزارش شد، گفت: گزارش تلفنی تخلفات نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: عمده تخلفات در زمینه تعمیرگاه‌ها، مکانیکی و تعمیرات تلفن همراه بود.

به گفته اخوان شکایات مردمی هم نسبت به سال گذشته افزون بر ۶۰ درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد آرامش بر بازار حاکم است.

وی با اشاره به تخلفات صنف طلافروشی خاطرنشان کرد:بر استاندارد سازی ترازوی این صنف باید توجه ویژه شود.

در این نشست سیدعمران تقوی رییس جهادکشاورزی کهگیلویه و دلداده مدیر اداره تولیدات دامی  گزارشی از روند تولید وتوزیع فراورده های گوشتی دربازار ارایه نمودند.
دلداده قوانین مرتبط به اقتصادمقاومتی و کمک به حل مشکلات مرغداری های را در کاهش گوشت مرغ ضروری دانست وگفت همکاری دستگاه های مرتبط با تنظیم بازار نیز برای رسیدن به این هدف مهم ارزیابی میشود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت