پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 مرداد 1396 ساعت 21:05:: شناسه خبر: 20366

مدیرکل منابع طبیعی خبر داد:

کمبود جنگلبان در کهگیلویه و بویراحمد / عدم پرداخت حقوق جنگلبانان از ابتدای سالجاری

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: برای حفاظت و نگهداری کامل و مناسب از جنگلها و مراتع این استان نیاز به ۲۰۰نفر جنگلبان داریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کمبود ۲۰۰ جنگلبان برای حفاظت از جنگلهای این استان خبرداد.

به گزارش صدای جنوب، «عزت الله بهشتی فرد»افزود: در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان ۸۷۳هزار و ۶۰۰ هکتار جنگل و ۵۴۰ هکتار مرتع است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود جنگلبان در استان مواجهیم، بیان کرد: هم اکنون این میزان جنگل و مرتع با ۷۶ نفر جنگلبان(قرقبان) حفاظت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: برای حفاظت و نگهداری کامل و مناسب از جنگلها و مراتع این استان نیاز به ۲۰۰نفر جنگلبان داریم.

بهشتی فرد تصریح کرد: باید بطور استاندارد به ازای هر ۲هزار هکتار یک جنگلبان داشته باشیم اما متاسفانه اینطور نیست و جنگلها و مراتع استان تنها با ۷۶ جنگلبان حفاظت می شوند.

وی ادامه داد: جنگبانان این استان از طرحی و از محل اعتبارات عمرانی هستند، حقوق آنها نسبت به کار و فعالیت شان کم است، هیچ مزایای دریافت نمی کنند و همین حقوق کم آنها چند ماهی یکبار پرداخت می شود بطوریکه از ابتدای سالجاری تا کنون حقوق دریافت نکرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: کار جنگبانان سخت و شبانه روزی است و با آتش سوزی ها، تخریب ها و تصرفات منابع طبیعی مقابله می کنند و گاها مورد تهدید قرار می گیرند اما مزایای سختی کار به آنها تعلق نمی گیرد.

بهشتی فرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «هوشنگ نادری»، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: نادری در ۹ مرداد ماه سال ۹۴ در حین ماموریت و تعقیب تخریب کنندگان منابع طبیعی جان خود را از دست داد.

وی گفت : پرونده ای در این زمینه تشکیل و در حال طی مراحل قانونی است.خبردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت