پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1396 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 20374

زارعی برنو بدست در زیلایی/تصاویر

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران کل این استان به دهستان زیلایی در نقطه صفر مرزی با استان چهارمحال و بختیاری سفر و از نزدیک با مردم شریف این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دیگر در زیلایی خبری از محرومیت‌ها نیست، امروز اگر مشکلی هست برخی کمبودهاست که این کمبودها را در حاشیه شهرهای بزرگ استان هم داریم، امروز در زیلایی دیگر از نبود امکانات اولیه حرف نمی‌زنند امروز به همت پیگیری‌های غلام‌محمد زارعی در زیلایی حرف از نبود اینترنت پرسرعت و آنتن‌دهی خطوط موبایل است.

به گزارش صدای جنوب، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران کل این استان به دهستان زیلایی در نقطه صفر مرزی با استان چهارمحال و بختیاری سفر و از نزدیک با مردم شریف این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلام‌محمد زارعی در این سفر یک‌روزه در مسیر آسفالته اما پرپیچ و خم و طولانی با مردم روستاهای مختلف دهستان زیلایی به گفت‌وگو نشست و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا و برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

نکته قابل تأمل در این سفر استقبال گرم مردم زیلایی از خدمت‌گزار خود بود، استقبالی که مانند آن را کمتر می‌توان در سفر مسئولان به مناطق مختلف مشاهده کرد.

در ورودی روستاهای زیلایی زنان و دخترکانی اسپند به دست ایستاده بودند تا از زحمات شبانه‌روزی خادم خود که توانسته بود بخش زیادی از مشکلات را از دوش مردم این منطقه بردارد تشکر کرده و ورود وی به منطقه‌ای که به ضرس قاطع باید بگوییم حالا دیگر نمی‌توان عنوان محرومیت و آخر دنیا بودن را بر آن گذاشت خوش‌آمد بگویند.

آری، دیگر در زیلایی خبری از محرومیت‌ها نیست، امروز اگر مشکلی هست برخی کمبودهاست که این کمبودها را در حاشیه شهرهای بزرگ استان هم داریم، امروز در زیلایی دیگر از نبود امکانات اولیه حرف نمی‌زنند امروز به همت پیگیری‌های غلام‌محمد زارعی در زیلایی حرف از نبود اینترنت پرسرعت و آنتن‌دهی خطوط موبایل است.

تلاش‌های شبانه روزی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و سفرهای متعدد وی به دورترین نقاط مناطق محروم شهرستان‌های بویراحمد و دنا با حضور مسئولان سبب شده است تا عمران و آبادانی و تغییر سیمای روستاها هدیه‌ای برای رفاه و آسایش مردم ولایت‌مدار از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

زارعی در این سفر با افتتاح ۳۵ کیلومتر راه روستایی در بردپهن زیلایی، اتصال این منطقه از شهرستان بویراحمد به مرز استان چهارمحال و بختیاری و خروج کامل دهستان زیلایی از بن‌بست جاده‌ای را به مردم این منطقه تبریک گفت.

شروع عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر جاده آنتنی روستایی با اعتبار بیش از هفت میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک و تکمیل پروژه جاده‌سازی در این منطقه از خبرهای خوشی بود که زارعی برای مردم دهستان زیلایی داشت.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در این سفر قول‌هایی هم داد، وی از پیگیری برای گازرسانی به منطقه زیلایی خبر داده و گفت: امروز مدیرعامل شرکت گاز استان را با خود به زیلایی آوردیم تا به همراه کارشناسان این شرکت مسیرهای گازرسانی را شناسایی کنند.

وی افزود: نقشه‌های مطالعاتی اولیه برای گازرسانی به زیلایی در حال انجام بوده و امیدواریم بتوانیم این برآوردها را به هر طریق ممکن عملیاتی کرده و در مسیر اجرایی قرار دهیم.

اصلاح گردنه حادثه‌خیز پوله از دیگر وعده‌هایی بود که زارعی در حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان به مردم زیلایی داد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس به حضور مدیرکل ورزش و جوانان در این سفر یک روزه به زیلایی اشاره داشت و هدف از حضور وی را مشاهده جمعیت منطقه از نزدیک و تأمین اعتبار برای احداث فضاهای ورزشی در این دهستان عنوان کرد تا جوانان زیلایی بتوانند از این حق مسلم خود برخوردار شوند.

زارعی همچنین حل مشکل اشتغال در زیلایی را از دیگر اولویت‌های خود دانسته و ابراز کرد: برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه زیلایی مستعد کشت درخت مورد، انگور و انجیر دیم است، گفت: مردم می‌توانند از فردا برای کشت این محصولات در اراضی شیب‌دار به اداره منابع طبیعی مراجعه کرده تا پیشنهادات آنها بررسی شود.

نماینده بویراحمد و دنا همچنین از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه تأمین آب بیش از ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه موردزرد زیلایی خبر داد.

خبر خوش دیگری که زارعی برای مردم زیلایی داشت تبدیل این دهستان به بخش بود و قول داد به محض اتمام طرح جامع تقسیمات کشوری، دهستان زیلایی صاحب بخش شود.

نماینده مرم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد و با بیان اینکه «فریاد می‌زنیم تا اگر مسئولان در خواب هستند بیدار شوند»، گفت: متأسفم که قول‌های مخابرات برای رفع مشکلات مخابراتی دهستان زیلایی هنوز به ثمر ننشسته، بحث مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی مهم است و قول می‌دهیم که این مسأله را حل کنیم.

اما سفر یک‌روزه زارعی به زیلایی تنها به روستاهای این دهستان ختم نشد، وی با گذر از جاده خاکی و و طولانی عشایری به عشایر این منطقه در موردزرد نیز سری زد و در میان این مردم خونگرم و تولیدکنندگان بی‌ادعای شهرستان بویراحمد و دهستان زیلایی حضور یافت.

برخورداری عشایر موردزرد از آب شرب کافی و رضایت مردم این منطقه از دارا بودن آب آشامیدنی سالم و کافی در روزهایی که تنش و بحران آبی بسیاری از نقاط کشور را درگیر خود کرده است، سبب شد تا وی از زحمات مدیرکل عشایر استان در حضور مردم زیلایی تقدیر کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت