پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1396 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 20457

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

توسعه بخش خصوصی موجب کاهش بیکاری، بهبود درآمد و کاهش نابرابری‌ها می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجربیات گذشته را نباید دوباره تکرار کنیم، افزود: استانداری و بانک‌ها باید ساعت‌ها در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بمانند و بین کارخانجات و بانک‌ها و دستگاه‌ها چانه‌زنی کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌های خصوصی به معضل بزرگی برای این استان تبدیل شده‌اند.

به گزارش صدای جنوب ، سید موسی خادمی در گردهمایی روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور که ظهر امروز به میزبانی اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلفی دارد و به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند این استان را پیشنهاد می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از روز اول که به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار شدم گفتم که دولت جاده صاف‌کن بخش خصوصی است و وظیفه‌ای ما تسهیل گری برای فعالیت بخش خصوصی است.

وی سرمایه‌گذاری را راه حل مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: با ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر برقرای توازن نرخ بیکاری در استان بایدگفت  که در پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم.

مقام ارشد کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته کهگیلویه و بویراحمد دارای بالا‌ترین نرخ بیکاری بود و استان رتبه ۳۰ و ۳۱ به لحاظ پایین بودن اشتغال را داشت اما در حال حاضر نرخ بیکاری در استان به ۱۲ درصد رسیده و جایگاه استان از آخر کشور به رتبه‌های میانی ارتقا پیدا کرده است.

خادمی بیکاری را معضل اساسی استان دانست و عنوان کرد: توسعه بخش خصوصی موجب کاهش بیکاری، بهبود درآمد و کاهش نابرابری‌ها می‌شود.

وی به نگاه اتاق ایران به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اشاره کرد و گفت: کمک‌های اتاق بازرگانی به کاهش نابرابری‌ها و بهبود وضعیت کنونی کمک می‌کند که امیدواریم اتاق بازرگانی استان رشد و بخش خصوصی کشور هم جایگاه خود را پیدا کند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به سیاست شکسته خورده پولی، مالی و بانکی اشاره کرد و با ناکارآمد خواندن این سیاست افزود: این سیاسیت دیگر بلااثر شده است.

خادمی تصریح کرد: در راستای این سیاست بانک‌های خصوصی زیادی درست کردیم که این بانک‌های خصوصی خود به معضل بزرگی برای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شدند چرا که پول‌های مردم را در این بانک‌ها جمع می‌‌کردند و به جای کمک به استان برای اجرای اصل ۴۴ این پول‌ها در تهران سرمایه‌گذاری می‌شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجربیات گذشته را نباید دوباره تکرار کنیم، افزود: استانداری و بانک‌ها باید ساعت‌ها در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بمانند و بین کارخانجات و بانک‌ها و دستگاه‌ها چانه‌زنی کنند.

وی با بیان اینکه روشهای تهدیدی و گزارش‌دهی روش‌های خوبی نیستند، گفت: در این روش‌ها به درآمدزائی، برگشت سرمایه و تعدیل در جامعه توجه نکردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از وظایف دولت را تنظیم مکانیزیم‌ها دانست و گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان در بسته اشتغال و رونق تولید تعریف شده و بانک‌ها موظف هستند این اعتبار را اختصاص دهند اما از فردا دعوا‌ها شروع می‌شود و بانک‌ها می‌گویند مصارف و منابع ما به هم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه نیازمند جذب ۱۵۰۰ میلیارد تومان هستیم، افزود: پیشنهاد می‌کنم یکی دو سال کار‌ها را تعطیل کنیم و برای کارهای اساسی در حوزه اقتصادی برنامه‌ریزی کنیم.کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت