پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مرداد 1396 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 20619

مرگ،آخرین مقصد حامد در جزیره «مانوس»/خانواده پناهجوی چرامی ازدولت استرالیا شکایت می کند

شمشیری پور با بیان اینکه دولت استرالیا هنوز مرگ فرزندم را به دولت ایران اعلام نکرده است ، گفت : از طریق دوستان و همراهان حامد از مرگ وی مطلع شدیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:
پدر پناهجوی فوت شده در جزیره مانوس تاکید کرد که به خاطر مرگ فرزندش از دولت استرالیا شکایت خواهد کرد .
حسین شمشیری پور با بیان اینکه تیرماه ۹۲ پس از سفر به اندونزی به استرالیا سفر کرد گفت : وی بهمراه تعدادی از همراهان خود پس از ورود به استرالیا توسط دولت این کشور بازداشت ، و به جزیره مانوس در گینه نو منتقل شدند .

وی با تاکید بر اینکه طبق قوانین بین المللی دولت استرالیا حق ندارد چنین رفتاری با پناهجویان داشته باشد اظهار داشت : پسرم در این کشور هیچگونه تخلفی نداشته که مستحق چنین برخوردی از سوی دولت این کشور باشد .

پدر پناهجوی فوت شده در جزیره مانوس گینه نو با بیان اینکه فرزندم عضو هیچ باند و گروه سیاسی نبود تصریح کرد : حامد فقط برای کار به این کشور سفر کرده بود .

شمشیری پور با اشاره به مشکلی که پیش از این برای فرزندش در استرالیا بوجود آمده بود گفت
: او مدت ۷ ماه در این کشور سکونت داشت و حتی به دلیل مشکل زانو در یکی از بیمارستان های این کشور عمل جراحی انجام داده بود .

وی با بیان اینکه پس از بهبود پای مصدوم فرزندم وی به جزیره مانوس منتقل شد ، گفت : دولت استرالیا در یک اقدام مشمئز کننده این جوانان را در اردوگاهی که در شان زندگی یک انسان نبود نگهداری می کرد .

شمشیری پور با تاکید بر اینکه حامد ، زمانی که از ایران مهاجرت کرد هیچگونه مشکلی نداشت گفت : به دلیل برخورد ناشایست دولت استرالیا با او و دیگر ساکنین اردوگاه وی دچار مشکل روحی شده بود .

وی با بیان اینکه حامد در ماههای اخیر به شدت از مشکلات روحی رنج می برد ، گفت :  به دلیل همین مشکلات روحی ، زمانی که با وی تماس میگرفتم من را نمی شناخت .

پدر پناهجوی فوت شده در جزیره مانوس با بیان اینکه با همکاری سفارت ایران پرونده ای برای بازگشت فرزندم به کشور تشکیل شده بود ، تصریح کرد : حامد در جزیره مانوس با پر کردن فرم های بازگشت به کشور خواستار بازگشت داوطلبانه به ایران شده بود که متاسفانه در این میان دولت استرالیا کوتاهی کرد .

شمشیری پور با بیان اینکه دولت استرالیا هنوز مرگ فرزندم را به دولت ایران اعلام نکرده است ، گفت : از طریق دوستان و همراهان حامد از مرگ وی مطلع شدیم .

وی در پایان تاکید کرد که با گرفتن وکیل و تشکیل پرونده بخاطر مرگ فرزندش از دولت استرالیا شکایت خواهد کرد .

در بازداشتگاه جزیره مانوس واقع در گینه‌نو بیش از ۱۳۰۰ پناه‌جو از کشورهای مختلف شامل ایران در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت