پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1396 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 20759

مشروح خطبه های نمازجمعه کهگیلویه وبویراحمد/

از نکوهش سلفی نمایندگان با موگرینی تا قدردانی از سیدموسی خادمی

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استقامت آزادگان در دوران اسارت باعث سربلندی اسلام شد

امام جمعه موقت دهدشت گفت: صبر، استقامت و تحمل شکنجه آزادگان باعث سربلندی اسلام و نصرت انقلاب شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: علت پیروزی اسلام به واسطه تقوای الهی بوده است.

امام جمعه موقت دهدشت در تبیین ویژگی‌های عبادالرحمن تصریح کرد: تواضع یکی از ویژگی‌های انسان‌های خاص است و با مراجعه به قرآن می‌بینیم علت بدبختی همه جوامع بشری در تکبر بوده است.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که اهل ایمان و خداپرستی نیستند اهل تکبر هستند،افزود: امروز استکبار جهانی بر همین مبنای تکبر می‌نازد.

تقوی به روز حمایت از صنایع کوچک به عنوان یکی از رویدادهای هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی برای تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری صنایع کوچک حائز اهمیت هستند.

وی، ادامه داد: اما وقتی به کشورهای توسعه یافته نگاه می‌کنیم ۱۰ درصد سرمایه این کشورها صرف حقوق کارمندان و مسؤولان و ۹۰ درصد صرف صنایع و تولید می‌شود چیزی که در مملکت ما بر عکس است.

امام جمعه موقت دهدشت بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته وام صفر درصد به صنایع کوچک می‌دهند این در حالی است که بانک‌های ما وام‌های با بهره ۲۰ درصد و بالاتر به این صنایع پرداخت می‌کنند تا زمانی که این رویه اصلاح نشود صنایع کوچک را نمی‌توان حمایت کرد.

تقوی سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را یادآور شد و گفت: صبر، استقامت و تحمل شکنجه در دوران اسارت باعث سربلندی اسلام و نصرت انقلاب شد.

وی افزود: زنجیره معنوی آزادگان باید حفظ شود، آزادگان در قلوب ملت ایران جای دارند.

سلفی نمایندگان با موگرینی مغایر با عزت و غیرت ایرانی بود/هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان اقدام کند

امام جمعه سوق گفت: سلفی نمایندگان با موگرینی مغایر با عزت و غیرت ایرانی بود.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.

امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.

وی در خطبه دوم عامل بسیاری از گناهان را بی‌تقوایی دانست و از مردم خواست تا با رعایت تقوا گناه را از خود دور کنند.

کیانی اصل به مراسم تحلیف رئیس جمهور اشاره و افزود: مراسم تحلیف رئیس جمهور پیام اقتدار و همدلی را به جهانیان صادر کرد و حضور دیپلمات‌ها و شخصیت‌های سیاسی در مراسم تحلیف پیام روشنی را برای دشمنان جمهوری اسلامی داشت و هر چند اقدام دور از شان برخی از نمایندگان برای سلفی گرفتن اقدامی اشتباه و ناصواب و مغایر با عزت و غیرت ایرانی بود باعث بهره برداری از طرف دشمنان شد که نمایندگان خاطی باید از ملت عذرخواهی کنند( چنانچه برخی این کار را انجام دادند) و از هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان می‌خواهیم که برخورد جدی با رفتارهای دور از شان نمایندگی نظام مقدس اسلامی داشته باشند.

امام جمعه سوق تصریح کرد: امروز دشمن درصدد ایجاد نفوذ در درون کشور از طریق ورود عناصر خود در گلوگاه تصمیم ساز کشور هستند و هم از رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود که نیروهای انقلابی، مومن، متعهد و ولایی را در امور بکار گیرد و از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود که برای رای دادن به کابینه خطوط قرمز نظام از جمله فتنه را مدنظر قرار دهند و به وزیران مومن و متعهد رای اعتماد دهند.

وی به روز حمایت از صنایع کوچک اشاره و تاکید کرد: در سال اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید و اشتغال احیا کردن صنایع کوچک و متوسط که هم می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند و هم تولید و اشتغال را در کشور ایجاد کند باید یکی از برنامه‌های اساسی دولت باشد.

کیانی‌اصل به پیروزی قهرمانانه حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه اشاره و تبیین کرد: درس جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان این است که تنها راه پیروزی؛ مقاومت و نترسیدن و توکل بر خداست و ملت‌ها بعد از انقلاب اسلامی ایران در جنگ ۳۳ روزه دیدند که تنها راه پیروز شدن و راه نجات مقاومت در مقابل زورگویان و تجاوزگران است.

 

 

مجلس به وظیفه نظارتی‌اش عمل کند

امام جمعه موقت گچساران نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گچساران گفت: دولت باید خدمت کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانند و افراد شایسته، انقلابی، کاردان و دلسوز مردم را برای کابینه خود انتخاب کنند که از دین خدا و مکتب اهل‌بیت (ع) دفاع کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا صفایی با اشاره با سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی افزود: آزادگان آن روز از حیثیت و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی با جان و دل دفاع کردند و مقابل دشمن خم به ابرو نیاوردند و امروز هم در سنگر دیگر و به شکل دیگری جانانه از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به جنگ ۳۳روزه مقاومت حزب الله لبنان با رژیم متجاوز صهیونیستی ادامه داد: یک جنگ تمام عیار در طول ۳۳ روز که دشمنان هر‌چه داشتند بر سر این ملت ریختند اما جوانان مقاوم و پرشور حزب‌الله ایستادگی کردند و این دشمن مسلح را از پای درآورند که نتیجه مقاومت پیروزی است.

صفایی افزود: همانگونه که در جنگ ۳۳روزه حزب الله پیروز شد درجنگ ۲۲روزه هم مردم غزه و فلسطین پیروز شدند که یاد و خاطره آن رزمندگان مقاومت را گرامی می‌داریم که برای اسلام افتخار آفریدند.

وی در ادامه با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم گفت: در این مراسم باشکوه شخصیت‌های مختلف سیاسی از ایران اسلامی و دیگر کشورها حضور داشتند که آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم داریم و ان‌شاءالله خدای متعال به این دولت توفیق دهد به این ملت بزرگ و شریف خدمت کنند و خدمت‌کردن به ملت بزرگ ایران را قدر بدانند.

صفایی تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید چشمان خود را باز کنند و اگر کسی دلسوز مردم است، انقلابی، کاردان، پیرو امر ولایت و راه حلی برای حل مشکلات مردم دارد، باید به چنین افرادی رای اعتماد دهند و مجلس وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت