پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مرداد 1396 ساعت 00:05:: شناسه خبر: 21073

یادداشت/داریوش بهنیا

این ۳نفر قبای استانداری کهگیلویه وبویراحمد برای خود ندوزند

این روزها در فضای مجازی و سایت‌ها آن چه که بیش از همه به چشم می‌آید گمانه‌زنی در خصوص تغییر و تحولات در سطح مدیریت ارشد استانی است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

داریوش بهنیا از فعالان حوزه رسانه طی یادداشتی در خصوص گمانه‌‌زنی‌های رایج و سپردن مسوولیت‌ کلان استان در کهگیلویه و بویراحمد به افراد همزمان با شروع به کار دولت دوازدهم آورده است: دولت دوازدهم به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و تغییر و تحول در همه جای کشور امری بدیهی است که مسوولان از وزرا گرفته تا استانداران و فرمانداران و برسد به حتی مدیران مدارس باید منتظر آن باشند.

رئیس‌جمهور با ایجاد تغییرات در کابینه نشان داد که به دنبال تغییر و تحول مدیریتی در کشور است و این موضوع در استان ما کهگیلویه و بویراحمد به یقین و دیر یا زود در حوزه‌های مختلف مدیریتی اتفاق خواهد افتاد.

این روزها در فضای مجازی و سایت‌ها آن چه که بیش از همه به چشم می‌آید گمانه‌زنی در خصوص تغییر و تحولات در سطح مدیریت ارشد استانی است.

هنوز معلوم نیست که آیا اصولا تغییری حاصل خواهد شد و آیا وزیر کشور که به احتمال قریب به یقین خود آقای رحمانی فضلی خواهد بود از آقای خادمی استفاده خواهد کرد یا نه که این اتفاق از دو حالت خارج نیست.

تحلیل‌ها و تفسیرهای مختلفی در خصوص عملکرد جناب آقای خادمی وجود دارد آن جا که برخی تمام قد از مدیریت وی دفاع می‌کنند و عده‌ای دیگر هم به دلایل مختلف با ماندن ایشان در مسند مدیریت ارشد اجرایی استان مخالفند اما آن چه که معلوم و مشهود است رفتن و یا ماندن خادمی به تحلیل‌های کوچه و بازار بستگی ندارد و تصمیم از جایی دیگر گرفته می‌شود که حلقه اول آن رحمانی فضلی وزیر کشور و سپس در رده پایین‌تر افراد و شخصیت‌های اثرگذار استانی است.

اما با در نظر گرفتن جمیع جهات تحلیل ما این است که در هر صورت اگر برای استان از سوی متولیان امر شخصی برای سپردن مسند استانداری در نظر گرفته شود باید برخی خصوصیات را در خود داشته باشد تا بتواند در ادامه راه موفق عمل کند

اولین شاخصه برای موفقیت در چنین استانی پایبندی مدیر ارشد استانی به آموزه‌های دینی و انقلابی است چرا که مردم استان نشان داده‌‌اند برای حاکمیت ارزش‌های انقلابی بیش از سایر نقاط کشور از خود مایه می‌گذارند همچنان که در بسیاری از عرصه‌ها و صحنه‌ها همچون دفاع مقدس و مناسبت‌ها و در هنگامه سختی‌ها شاگرد اول بوده‌‌اند.

کسی که می‌خواهد در این استان به عنوان استاندار خدمت کند باید عامل به اصول مسلم نظام و انقلاب و حاضر در مسیر ولی‌فقیه باشد و اجازه فتنه‌گری به هیچ فرد و جریانی را ندهد چرا که در این صورت مردم استان خود وارد ماجرا می‌شوند و هر غائله‌ای را بر خواهند چید و در یک کلام این استان با چنین مردمی که روحیه آن‌ها نشأت گرفته از روحیه سلحشوری و لایتمداری عشایریست ظرفیتی برای تحمل اقدامات حاشیه‌ای از سوی هیچ جریانی را ندارد.

دومین شاخصه‌ای که یک استاندار در این استان باید داشته باشد نگاهی کلان‌نگر و فراتر از موضوعات پیش پا افتاده عشیره‌ای و قبیله‌ای است و در یک کلام استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند و حق ندارد نگاه تفرقه‌انگیز گرمسیری و سردسیری داشته باشد.

نگاهی که متأسفانه برخی‌ها در استان هنوز هم که هنوز است برای رسیدن به مطامع خود به آن دامن می‌زنند تا بلکه خواسته‌های نامشروع خود را در لوای این پدیده خطرناک منطقه‌ای دریافت کنند.

و اما سومین خصیصه‌ای که استاندار کهگیلویه و بویراحمد  باید داشته باشد فنی بودن شخص اول اجرایی استان است چرا که یک استاندار فنی می‌تواند همراه با تعهدی که باید داشته باشد به رفع موانع توسعه‌ای کمک کند.

مبرهن است که یک فرد سیاست‌زده غیر فنی که تنها حزب و جریان و گروه خود را به خوبی می‌شناسد و الفای توسعه و عمران و آبادانی را هنوز نمی‌داند قادر نخواهد بود کشتی یکی از محروم‌ترین استان‌های ایران را به ساحل نجات برساند.

لذا کسانی که این ۳ خصیصه را ندارند قبای استانداری برای خود ندوزند چرا که اگر چهار صباحی نیز در این استان حکومت کردند اما در حافظه تاریخی مردم هرگز جایگاهی نخواهند داشت و صد البته که رزومه‌ای مثبت در پرونده خود ثبت نمی‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت