پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1396 ساعت 10:05:: شناسه خبر: 21175

دورهمی سازمان مردم نهاد بلادشاپور،خبرنگاران و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در سینما دهناد/چرا استقبال مردم دهدشت از سینما ضعیف است؟!

تنهاسینمای استان کهگیلویه وبویراحمد امروز بیش ازهرزمانی نیازمند حمایت مسیولان و مردم درراستای ادامه فعالیت می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گلایه های مدیر تنها سینمای استان کهگیلویه وبویراحمد و روزهای ناخوش این سینما ،اعضای سازمان مردم نهاد بلادشاپور و خبرنگاران کهگیلویه به اتفاق مدیراداره فرهنگ وارشاداسلامی را دور هم جمع نمود وانطور که نورالله دهناد می گوید این سینما سالهاست که چنین جمعیتی رابه خودندیده است.

مدیرسینمادهناد دهدشت درسخنانی بااشاره به نقش خبرنگاران و سازمان های فرهنگی -اجتماعی اظهار کرد:هروقت خبرنگاران به سینمادهناد پرداخته  و مشکلات این سینما رابازگو کرده اند دغدغه کمتری داشته ایم وفیلم ها نیز با استقبال بیشتر مردم برخوردار بوده است.

نورالله دهناد بااشاره به وضعیت نگران کننده این روزهای سینمادهناد گفت: علیرغم نمایش فیلم های روز سینمای کشور متاسفانه استقبالی درشهر دهدشت از اکران این فیلم ها نمی شود.
دهناد افزود فیلمهایی چون محمدرسول الله(ص)،شاهزاده روم ،بادیگارد ،نهنگ عنبر ،سلام بمبئی و ویلایی ها که بااستقبال سراسری همراه شدند بطور همزمان باسراسرکشوردردهدشت اکران شد ولی رضایتمندی مارابه همراه نداشت.
وی به عدم استقبال مردم نیزاشاره کرد وگفت : نگاه مردم به سینما فقط جهت نمایش فیلم اشتباهی بزرگ است و سینما میتوانددرهمه زمینه هابرای مردم فرهنگ سازی نماید.
این مدیر ادامه داد:درسانس های نمایش درتایم صبح حتی یک نفربرای نمایش فیلم نداریم ودر زمان عصرنیز فیلم ها حتی برای ۵نفربه نمایش درمی آید.

نورالله دهناد در ادامه افزود: متاسفانه همکاری خوبی ازناحیه مدیران فرهنگی دیده نمیشود هرچند که اداره فرهنگ و ارشاداسلامی درحد توان کمک نموده است.
مدیرسینما دهناد دهدشت ادامه داد به جرات میگویم تاحالا یک کارمند با خانواده برای دیدن فیلم به سینما دهناد نیامده و ادارات مختلف مثل اموزش و پرورش میتوانند با تخفیف هایی که میدهیم دانش اموزان و کارمندان خود رابه سینما بیاورند هرچند در بخش فرهنگیان خانم به نسبت آقایان علاقمندی بیشتری به سینمادارند.
وی با انتفاد از صحبت های برخی مسئولین هنری استان مبنی بر نبود سینما در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:اقایان در مصاحبه میگویند استان بدون سینماست اما هیچگونه تلاشی برای رونق دادن به سینما که یکی از مکان هایی است که می تواند به مرتفع کردن معضلات فرهنگی کمک کند، نمی کنند گویا از نظر آقایان دهدشت جز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

دهناد باابراز گلایه گفت:این مسئولین با اینکار خود به رونق سینما در دهدشت ضربه میزنند چون از نظر انها استان یعنی یاسوج! و اگر امکاناتی در یاسوج بود یعنی همه استان آن امکانات را دارند و اگر در یاسوج  نبود از نظر آنها کل استان فاقد آن امکانات است.

نورالله دهناد در ادامه صحبت هایش به مشکلات شورا و شهرداری دهدشت اشاره کرد و گفت:این دودستگی و بی برنامگی شورا و شهرداری دهدشت هم خود باعث مشکلاتی برای کار ماشده وامیدواریم شوراوشهردارجدید نگاهشان تغییرنماید.
وی گفت متاسفانه در خصوص بیلبوردهای تبلیغاتی وطبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی می بایست ۵ جایگاه به مااختصاص میدادند اما شهرداری از ما بابت اینکارخواستار پرداخت هزینه  میباشد.
مدیر سینما دهناد افزود:ما می توانیم با تبدیل مکان سینما به یک باشگاه بیلیارد یاپاساژ تجاری سود خوبی بدست آوریم اما ما به فکر فرهنگ این شهر هستیم و با تمام قدرت تلاش می کنیم اینکار را انجام دهیم چون دغدغه فرهنگی داریم اما احساس میکنم دیگر به پایان راه رسیده ام و نمیتوانم بااین شرایط ادامه بدهم.
دهناد در پایان باتقدیر ازمدیراداره فرهنگ وارشاداسلامی کهگیلویه ،خبرنگاران واعضای سازمان مردم نهاد بلادشاپور تصریح کرد هریک ازشما میتوانید در ترغیب مردم برای آمدن به سینما نقش ایفاکنید و انتظار از فرماندار و سایر دستگاهها هم اقدام عملی در حمایت از سینمای شهر دهدشت هست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با بیان اینکه سینما دهناد دهدشت تنها سینمای استان است، این سینما را باعث آبروی استان و شهرستان دانست و بیان کرد: همه ادارات این توان را دارند و اگر همه ادارات دست به هم دهند می توانند سینما را فعال کنند وسبب نشاط بیشتر جامعه شوند.

سیدایرج کاظمی جو با بیان اینکه مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی بیشتر از سایر جلسات ضمانت اجرایی دارند، گفت: در یکی از این جلسات در خصوص مشکلات سینما مصوبات خوبی تصویب شد و درتلاشیم مجددا در نشست آتی جلسه شورای فرهنگ عمومی مشکلات این سینما بررسی و با جدیت بیشتری دنبال شود.
کاظمی جو فرهنگ سازی را مهم ترین روش ارتباط مردم با سینما عنوان کرد و گفت در این زمینه نیازاست مسئولان به دغدغه های فرهنگی اهمیت بیشتری دهند.

وی با قدردانی از سازمان مردم نهادبلادشاپور و خبرنگاران کهگیلویه در زمینه توجه به پویایی سینما دهناددهدشت تاکیدکرد اداره فرهنگ وارشاداسلامی درحمایت از این سینما دریغ نخواهد کرد و باهمه اقشارودستگاه ها دراین خصوص  همکاری می نماید.

ازسوی دیگر طیبه سعادتی نیک ازخبرنگاران کهگیلویه ، کیفیت فیلم های سینمایی را ضعیف می داند و موضوع فیلم ها رابرای مردم جذاب نمی داند.

مجیداذربارگون دیگرخبرنگار شهرستان نیز معتقد است فیلمنامه های ضعیف و بی محتوا و همچنین نشان دادن زندگی پرزرق وبرق سبب گریز مردم از سینما می شود.

وی فیلم هایی بامحتوای دفاع مقدس را نیاز جامعه میداند و می گوید اگر چنین فیلم هایی تهیه واکران شود قطعا بااستقبال بیشتر مردم مواجه می شود.
علی رضاخوشخونژاد از اعضای سازمان فرهنگی اجتماعی بلادشاپور نیز تاکیدکرد:باید برای آشتی مردم با سینما برنامه ریزی شود و به انها دراین زمینه اگاهی داد.
خوشخونژاد بااشاره به اقدامات فرهنگی واجتماعی سازمان مردم نهاد بلادشاپور درسطح شهرستان کهگیلویه گفت:فعالیت های چشمگیری داشته ایم که بااستقبال مردم ومسیولان همراه شده وامادگی داریم درزمینه فرهنگ سازی و گرایش مردم به دیدن فیلم درسینما با مدیریت سینمادهنادهمکاری نماییم.

وی ادامه داد پرداختن مدیران به امورفرهنگی واختصاص هزینه به این موارد بازده خوبی برای مجموعه تحت مسیولیت دارد و مدیران شهرستان باید نسیت به کارهای فرهنگی وازجمله آشتی باسینما تلاش بیشتری کنند.

درپایان این دورهمی مقرر شد خبرنگاران درزمینه اخبارسینمادهناددهدشت اطلاع رسانی بیشتری کنند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت