پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 شهریور 1396 ساعت 11:06:: شناسه خبر: 21396

گزیده سخنان امامان جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد/

از نرخ بالای اجاره مسکن در دهدشت وتوصیه به دولت تدبیروامید در یاسوج تا ضرورت انتخاب شهردار مناسب در لیکک و انتقاد از وضعیت آموزش وپرورش در چرام

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: باید تمام تلاش خود را برای قدرتمند شدن نظام های اسلامی انجام دهیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مراسم عبادی سیاسی نمازجمعه مناطق مختلف کهگیلویه وبویر احمدبرگزار شد وخطیبان درخطبه های نماز جمعه مسایل زیادی رابرای نمازگزاران بیان نمودند.

****

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه شهر دهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر ظهار کرد:حجابی امانت است که در اختیار ما قرار گرفته است و باید این امانت را بهترین شکل حفظ کنیم

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اگر کسی اسرار نظامی کشور را فاش کند خیانت بزرگی انجام داده است افزود: کشور اسلامی وقتی اسرارش فاش شور در برابر نظام های شیطانی ضعیف خواهد شد.

حسینی با اشاره به اینکه هر حرکتی که موجب تضعیف نظام اسلامی شود خیانت است گفت: عربستان کشوری است که در مسیر تضعیف اسلام و قدرتمند شدن کشور های شیطانی قدم بر می دارد.

خطیب نماز جمعه دهدشت ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای قدرتمند شدن نظام های اسلامی انجام دهیم.

وی با اساره به روز عرفه روز نیایش، عرفان و معرفت گفت: این روز یک فرصت بسیار خوب است که دست به دعا بر داریم و برای عاقبت به خیری همه دعا کنیم.

حسینی با اشاره به ۸ شهریور انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رئیس جمهور رجایی و نخست وزیرش شهید باهنر افزود: این هفته به همین مناسبت هفته دولت نامگذاری شده است که این هفته را به تمام دولت مردان تبریک عررض می کنیم.

خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه اولین نگاه مسئولین باید به برطرف شدن مشکلات اقتصادی باشد گفت: مردم مشکل معیشتی و اقتصاد دارند که با نگاه ویژه دولت باید این مشکلات برطرف شوند.

حسینی افزود: دشمن نقطه مقاومت این ملت و این نظام را باور های دینی آنان می داند و همواره این باور ها رو مورد حمله قرار می دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکسی دار های دهدشتی گلایه دارند که بازار آنان کساد شده است گفت: افراد کارمند سعی کنند که تاکسی داری نکنند و موجب رونق کار آن عزیزان شوند.

امام جمعه دهدشت اجاره خانه در دهدشت را سرسام اور دانست و با بیان اینکه وضعیت مردم از لحاظ اقتصادی خوب نیست و درآمد چندانی ندارند گفت: کرایه های را پایین بیاورید و ترحم داشته باشید.

********

امام جمعه چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیات قرآن بیان کرد:در واقع اهل تقوا وضعیت ظاهری خویش را حفظ می‌کنند و کسی که تقوا و خداترسی در وجودش نهادینه شود, ظاهر و اندام بدن خویش را به نامحرم نشان نمیدهد.

 

سیدنورالله افشار در ادامه خطبه اول اضافه کرد: لباس تهیه شده از اجناس مادی بدن انسان را از سرما و گرما حفظ می‌کند و سپری در برابر خطر هاست و عیوب جسمانی انسان را می پوشاند.

افشار افزود: بنابراین روح تقوا و پرهیزگاری انسان را از بسیاری از خطرات فردی و اجتماعی حفظ میکند و زینتی بسیار بزرگ برای او محسوب می شود.

امام جمعه چرام با تذکری به آموزش و پرورش در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر چرام اظهار کرد: نقش مهم و اثرگذار معلمین متعهد در تربیت دانش‌آموزان امری آشکار و روشن است و اگر از در این مسئله سهل انگاری صورت پذیرد نوجوان جامعه اسلامی متضرر خواهد شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه آموزش و پرورش شهرستان تصمیم‌هایی که توجیه عقلی و منطقی ندارد انجام داده که در آینده نزدیک اگر اصلاح نشوند والدین را در جریان قرار خواهم داد تا بدانند عده ای با سیاست زدگی دنبال چه اهدافی هستند و خنواده هایی که ناراحت هستند فعلا صبر کنند

خطیب جمعه چرام با اشاره به رنگ لباس مدارس عنوان کرد: لباس مدارس که رنگ شاد و مناسبی دارند تغییر رنگ می‌دهند و رنگ تیره تری را استفاده میکنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود زیرا با این تصمیم لباس های سالم سال گذشته قابل استفاده نمی باشد.

افشار در ادامه خطبه دوم افزود: معلمین متعهدی که از خانواده معزز شهدا و ایثارگران هستند بر کنار می‌کنند و بعضی افرادی که شایستگی کمتری دارند  را منصوب می کنند.

امام جمعه چرام خطاب به مدیرکل آموزش وپروش استان اظهار کرد: آقای زارع پور با شناختی که از شما داشتم توقع بیشتری بود که مجموعه شما با سیاست زدگی بعضی افراد مومن را برکنار نمی‌کردند.

وی اظهار کرد: اگر روند به همین منوال ادامه پیدا کند بعضی مسائل را به صورت ریز و جزئی به مردم اطلاع می‌دهیم تا مردم در جریان قرار گیرند.(چرام)

*****

آیت‌‍‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به سوم شهریور سالروز اشغال ایران توسط متفقان گفت: رضاشاه پس از سال‌ها ارتکاب جنایت در ایران در سال ۱۳۲۰ توسط انگلیس به جزیره موریس تبعید شد.

خطیب جمعه یاسوج در ادامه سخنان خود با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) بیان کرد: آن حضرت بنیانگذار دانشگاه اسلامی بودند و فرزند بزرگوارشان امام صادق(ع) این دانشگاه را برای تربیت شاگردان و اشاعه دین اسلام توسعه داد.

وی سالروز شهادت عالم ربانی و مبارز آیت‌الله سید محمدباقر حکیم را تسلیت گفت و با گرامیداشت هفته دولت به حادثه تروریست انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقان در سال ۱۳۶۰ اشاره کرد و افزود:در این حادثه محمدعلی رجایی به عنوان رئیس جمهور مردمی و مکتبی و همچنین نخست وزیر باهنر به شهادت رسیدند که این دو شخصیت وارسته انقلاب از یاران دیرین امام و انقلاب بودند.

حسینی با بیان اینکه مسؤولان اجرایی زندگینامه و شرح حال این دو شهید بزرگوار را مطالعه کرده و هر چه بیشتر از آنها الگو بگیرند، تصریح کرد: منافقان و تفکیری‌های داعش زیر چتر حمایت آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند که منافقان سال‌های قبل در ایران و داعش نیز هم‌اکنون در برخی کشورهای اسلامی در حال ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌ها هستند.

وی بیان کرد: آمریکا با وجود حمایت همه جانبه از منافقان و داعش مدعی حمایت از حقوق بشر است و به دروغ اعتلاف ضد تروریستی برگزار می‌کند که باید این جنایتکاران را بیشتر بشناسیم و بدانیم آمریکا قابل اعتماد نیست و تنها به فکر منافع خود است.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود با تسلیت شهادت مظلومانه شهید پاسدار محسن حججی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند این شهید بزرگوار برای همه یک حجت بود و شهادت وی تحولی در جوانان به وجود آورد و شهادت او نیز همچون ستاره‌ای درخشید.

وی عنوان کرد: شهادت مظلومانه وی منجر به ابراز انزجار هر چه بیشتر دیگر کشورها از داعش شد که باید جوانانمان از این شهید الگو بگیرند چرا که این شهید والا مقام تربیت شده مسجد بود.

حسینی به فریضه الهی حج هم اشاره کرد و افزود: حج یکی از شکوهمندترین شعائر دین اسلام و از فرائض مهم دینی است و آثار و برکات آن قابل احصاء نیست، این فریضه الهی عامل دوام دین اسلام و اجتماع بزرگ مسلمانان است و حرکتی است که بشریت را آگاه می‌کند.

خطیب جمعه یاسوج به در پیش بودن عید قربان اشاره کرد و گفت: قربانی کردن به معنای مبارزه با نفس است و کمیته امداد استان آماده دریافت نذورات و قربانی‌های مردم و توزیع آن بین نیازمندان است.

وی در پایان سخنان خود توصیه‌هایی برای دولت دوازهم داشت و  افزود: مردم از دولت دوازدهم انتظار دارند که در این ۴ سال پیش‌رو کاستی‌های گذشته را جبران کنند و بیشتر به فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

****

حجت الاسلام سید محمد یوسف افرغی امام جمعه لیکک با تبریک آغاز هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به خصوص شهید رجایی و باهنر، تصریح کرد: امیدواریم دولت با تجربه ۴سال گذشته ای که دارد، بتواند تحولاتی در کشور ایجاد کند.

وی افزود:ای کاش دولت دوازدهم به رویش های انقلاب که جوانان متعهد، متخصص و انقلابی هستند فرصت حضور در کابینه می داد تا تحول عمیق در کشور ایجاد می کردند.
افروغی خاطرنشان کرد: اگر دولت دوازدهم بر اساسی سیستم دولت قبل کار کند نمی تواند موفق باشد مگر اینکه در روش و ابتکارات خود تحول عمیق ایجاد کنند،چون دولت یازدهم در بحث اشتغال و اقتصاد ناموفق بود.
وی دولتمردان را به بهبود معیشت مردم توصیه کرد و گفت: بهبود معیشت مردم منوط به حرکت دولت در راستای چشم انداز توسعه ۲۰ساله کشور، توجه به شاخص های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مدیریت جهادی و توجه به محرومان و پا برهنگان می باشد.
افروغی با تاکید بر لزوم توجه ویژه دولتمردان به محرومان، گفت: در صورتی که محرومان در جامعه آسیب ببینند، به اصل نظام آسیب می رسد.
امام جمعه شهر لیکک خاطرنشان کرد:دولتمردان باید همانند امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به دشمنان واقعی نظام خوشبین نباشند تا بتوانند موفق باشند.
افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز شورای شهر لیکک را به انتخاب شهردار دست پاک، متدین و خدوم مردم توصیه کرد.
وی افزود: فکر کنم شورا نوع انتخابشان را فراموش کردند ؛هر تصمیمی که در پنهان بگیرند به گوش مردم می رسد.
افروغی تصریح کرد:شورای شهر لیکک باید بدون توجه به فشارهای مردم و مشاوره با متخصصین نه فامیل و معامله گرها، در انتخاب شهردار لیکک دقت کنند.
امام جمعه شهر لیکک گفت: در صورتی که شورای شهر لیکک در انتخاب شهردار درست عمل نکنند، این تربیون (نماز جمعه) مقابل آنها می باشد و اگر شهرداری متدین، دستپاک و متخصص معرفی کنند با تمام قوا پشتیبان و حامی آنها می باشیم.
وی با اشاره به پیگیری مشکلات آب، برق و مخابرات شهرستان، افزود:عده زیادی از شهروندان بهمئی نسبت به قبض برق اعتراض داشتند که با مسئولان استانی هماهنگ شد و قرار است به در دو روز آینده کارشناسانی از استان برای پیگیری موضوع به شهرستان بیایند و پاسخ مطالبات مردم را بدهند.
افروغی عمده مشکلات قبوض برق را افزایش ناگهانی مبالغ قبض نسب به دوره مشابه بدون اضافه کردن دستگاه برقی جدید در منازل شهروندان دانست و گفت:اعتراض دیگر شهروندان نسبت به عدم تناسب بندهای عوارض و مالیات نسبت به مبلغ مصرف است که مشاهده شد مشترکی که کم تر مصرف می کند عوارض بیشتری پرداخت می کند.
وی وجود بند عوارض برق در قبوض را عامل دیگر اعتراض مردم دانست و گفت: عوارض باید در قبال خدمتی به شهروندان باشد در صورتی که هیچ خدمت جدیدی در کنار برق رسانی به مردم ارائه نشد.
امام جمعه شهر لیکک در پایان با اشاره به اینکه مخزن ذخیره آب شهر لیکک به میزان ۱۵هزار متر مکعب یک سال گذشته افتتاح شد و همه رسانه ها هم پوشش دادند اما هنوز از این مخزن جهت ذخیره آب شرب شهروندان استفاده نشده است که با پیگیری های صورت گرفته قرار است تا سه هفته آینده این مخزن مورد استفاده قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت