پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1396 ساعت 11:06:: شناسه خبر: 21444

جدال جوابیه ای آموزش وپرورش و امام جمعه چرام

عزیزی: در هیچ جا قانونی مبنی بر دخالت مستقیم امام جمعه در عزل ونصب ها ندیده ام/افشار:شما بهتر است به نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه خویش بپردازید

امام جمعه چرام با نوشتن جوابیه مطالب ارایه شده در جوابیه صدرالله عزیزی رییس آموزش وپرورش این شهر راپاسخ داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سخنان امام جمعه چرام درمورد آموزش وپرورش این شهر واکنش آنی عزیزی رییس اموزش وپرورش رابه دنبال داشت ودر مطلبی سخنان امام جمعه را غیرقابل قبول خواند.

درادامه حجت الاسلام افشارنیز درجوابیه دیگری پاسخ این مدیر را با ذکرمطالب جدیدتری داد.

اما جریان از چه قرارست؟!

امام جمعه چرام با تذکری به آموزش و پرورش، اظهار کرد: نقش مهم و اثرگذار معلمین متعهد در تربیت دانش‌آموزان امری آشکار و روشن است

وی افزود: و اگر در این مسئله سهل انگاری صورت پذیرد نوجوان جامعه اسلامی متضرر خواهد شد.

خطیب جمعه چرام اضافه کرد: متاسفانه آموزش و پرورش شهرستان چرام تصمیماتی گرفتند که هیچ توجیه عقلی و منطقی ندارد که در آینده نزدیک اگر اصلاح نشوند والدین را در جریان قرار خواهم داد تا بدانند عده ای با سیاست زدگی دنبال چه اهدافی هستند که آموزش و پرورش را جولانگاه سیاسیون قرار داده اند.

افشار افزود:خانواده هایی که ناراحت هستند فعلا صبر کنند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به رنگ لباس مدارس عنوان کرد: لباس مدارس که رنگ شاد و مناسبی دارند, بدون هیچ کار کارشناسی و دقیقی رنگ لباس مدارس را تغییر می دهند و رنگ تیره تری را استفاده میکنند و باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شود زیرا با این تصمیم لباس های سالم سال گذشته قابل استفاده نمی باشد.

افشار در ادامه خطبه دوم افزود: معلمین متعهدی که از خانواده معزز شاهد وایثارگر بودند بر کنار می‌کنند و بعضی افرادی که شایستگی کمتری دارند در مناصب تعلیم و تربیت منصوب می کنند.

امام جمعه چرام خطاب به مدیرکل آموزش وپروش استان اظهار کرد: آقای زارع پور با شناختی که از شما داشتم توقع بیشتری است که مجموعه شما با سیاست زدگی بعضی افراد مومن را برکنار بکند.

وی اضافه کرد: اگر روند به همین منوال ادامه پیدا کند بعضی مسائل را به صورت ریز و جزئی به مردم اطلاع می‌دهیم تا مردم و والدین در جریان قرار گیرند که چه افرادی متاسفانه بیرون ازفضای آموزش و پرورش است برای آموزش و پرورش ما تصمیم می گیرند.

وی افزود:امیدوارم این روش اشتباه را اصلاح کنید و گرنه مجبورم مطالب را به طور دیگر خدمت مردم و اولیا اعلام کنم.

به گزارش صدای جنوب، بعد از انتقادهای امام جمعه، صدرالله عزیزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام با ارسال جوابیه‌ای به صحبت‌های حجت الاسلام افشار واکنش نشان داد.

عزیزی گفته است؛

۱- در رابطه با پوشاک مدارس: با توجه به شعار حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نیاز به رسالت فرهنگی و تحقق بخشیدن به منویات معظم له و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش در یکسان سازی پوشاک مدارس، کارگروهی متشکل از کارشناسان تربیتی، نمایندگان انجمن اولیاء و ومربیان مدارس، نمایندگان مدیران مدارس در مقاطع مختلف، حراست، ارزیابی و عملکرد، نماینده خیاطان و نماینده صنعت و معدن شهرستان تشکیل و مصوب گردید که برای اولین بار و به منظور اشتغال زایی و رونق بازار کار خیاطان، تهیه پوشاک مدارس به خیاطان بومی شهر چرام واگذار و در شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار محترم و اعضای آن شورا تصویب گردید که متاسفانه حضرتعالی که عضو اصلی و تاثیر گذار در آن شورا هستید در طول سه ماه گذشته علیرغم دیدار حضوری و تماس‌های تلفنی فرماندار محترم و دعوت نامه کتبی و اظهار اطلاع شما از جلسات در هیچکدام از جلسات این شورا حضور نداشته و دلیل موجهی برای عدم حضورتان نیز دریافت نکردیم. البته شاید عدم حضور حضرتعالی نگرانی از تغییر معاونت پرورشی شهرستان بوده باشد و احتمالاً شنیده‌های شما از جلسات شورا ناقص و غیر مستند باشد. در مورد تغییر رنگ و جنس پوشاک دانش آموزان کارگروه ذکر شده با ارائه این دلایل که عبارت‌اند از تغییر رنگ لباس‌ها در دو سال متوالی، رشد قد و افزایش وزن دانش آموزان، کوتاهی و کهنه بدن البسه، بی انگیزگی و عدم رغبت دانش آموزان در پوشیدن لباس‌های سال قبل، تصمیم به اجرای مصوبه تغییر رنگ و جنس لباس‌ها نموده و آموزش و پرورش صرفاً نقش نظارتی تهیه پوشاک را به عهده دارد و نوع جنس و قیمت نیز زیر نظر و تحت نظارت اداره صنعت و معدن شهرستان چرام می‌باشد.

۲- در مورد تغییر معاون محترم پرورشی که مد نظر و مورد تاکید امام جمعه محترم می‌باشد به اطلاع می‌رساند پس از سه سال حضور ایشان در پست معاونت پرورشی در دوره مدیریتی اینجانب بنا به دلایلی و به تشخیص خود صرفاً جهت هماهنگی بیشتر در اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش شهرستان با وجود احترام خاص نسبت به شخصیت حقیقی وخانوادگی ایشان تصمیم به تغییر پست سازمانی ایشان نموده که این تغییرات مدیریتی را از برکات نظام مقدس و مردم سالاری جمهوری اسلامی دانسته و معتقدم فرصت خدمتگزاری به افراد دیگر نیز داده شود. ضمناً با وجود تماس‌های مکرر تلفنی امام جمعه محترم مبنی بر عدم تغییر و ابقای ایشان و حتی تهدید ایشان مبنی بر موضع گیری صریح علیه آموزش و پرورش شهرستان، اما اینجانب در هیچ جا قانونی مبنی بر دخالت مستقیم امام جمعه محترم شهر در عزل و نصب مدیران و معاونین ندیده‌ام و جهت جایگزینی نیز از بین نیروهای متعهد، متدین، ارزشی و اخلاق مدار اصل شایسته سالاری را مد نظر قرار خواهم داد.

۳- در مورد دخالت نیروهای سیاسی و خارج از مجموعه آموزش و پرورش به اطلاع می‌رساند که با توجه به گستردگی حوزه فعالیت آموزش و پرورش، تعدد برنامه‌ها و ارائه راهکارها نیازمند تشریک مساعی، همکاری و همراهی کلیه نخبگان و صاحب نظران، فرهنگیان و اولیاء گرامی در جهت بهبود بخشیدن برنامه‌ها و اهداف تعلیم و تربیت بوده و ضمن احترام به نظریات و عقاید بزرگان اجازه دخالت مستقیم و اجرای برنامه‌های دستوری را در آموزش و پرورش بخصوص عزل و نصب‌ها نداده و به‌صورت مستقل تصمیم گیری نموده و پاسخگوی تصمیمات نهایی خود خواهم بود.

اما بنا به وظایف دینی و اخلاقی نظر امام جمعه محترم را به چند نکته معروض می‌دارم

۱- این مدیریت آمادگی دارد در خصوص عملکرد سه ساله دوره مدیریت خود در آموزش و پرورش شهرستان چرام به‌صورت کلی و جزئی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در هفته‌های آتی به‌صورت شفاف و بدون رودربایستی مسائل مطروحه را جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی با مردم شریف چرام در میان گذاشته و قضاوت را به مردم واگذار نماییم.

۲- معتقدم که در فضای ملتهب و تنش آفرین و حاشیه ای به اهداف تعلیم و تربیت و اجرای منظم برنامه‌ها نخواهیم رسید و تنها در سایه همدلی و همکاری و تعامل و وحدت رویه و اشتراک مساعی می‌توان شاهد پیشرفت و تعالی و تربیت صحیح نسل امروز و آینده سازان فردا باشیم و بدون از هیاهوی تبلیغاتی و در فضای آرام به رفع نقایص به بحث و تبادل نظر لازم بپردازیم.

۳- همانطوریکه کاملاً مطلع و واقف هستید شان و قداست و جایگاه نماز جمعه آنچنان والا و مورد تاکید دین مبین اسلام است که حضرتعالی از نظر جایگاهی به‌عنوان پدر معنوی شهر هستید، بیانات شما باید موثق و مستند باشد و تقوای گفتار و عمل را کاملاً مد نظر داشته باشید. امید وارم این جایگاه معنوی عاملی باشد برای ایجاد وحدت رویه، همدلی، رفع کینه‌ها و خصومت‌ها، هدایت انسان‌ها و رسیدن به درجات معنوی والاتر و نزدیک شدن به قرب الهی و حضور و تجمع نمازگزاران جهت فراگیری مطالب دینی و مسائل معنوی نه شنیدن مطالب و گفته‌های غیر موثق و غیر مستند.

بنده گرچه اصلاح طلبم و مجری برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش شهرستانم، اما هیچگاه اجازه نخواهم داد مسائل تحصیلی و تربیتی فرزندان و همکاران فرهنگی شهرستان را با سیاسی کاری آمیخته نمایم.

در پایان امید آن داریم که خداوند متعال توفیقی عطا نماید تا بتوانیم بیش از پیش همواره منشا خیر و برکت بوده و شاهد به ثمر نشاندن اجرای دقیق برنامه‌های تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

***

امام جمعه چرام در پاسخ به جوابیه رئیس آموزش و پرورش چرام در خصوص مباحث مطرح شده روزهای اخیر گفت: قطعا اگر در مقابل تصمیمات اشتباه شما سکوت می‌کردم، به قول شما قداست این جایگاه حفظ می‌شد اما بدان درد مردم را در این شرایط بد اقتصادی گفتن همواره نیش‌هایی دارد که برایم شیرین است.

حجت‌الاسلام افشار در ادامه می‌گوید؛  جوابیه سطحی شما را خواندم کاش بجای بازی با کلمات جواب انتقادهای مردم و اینجانب در خطبه‌های نماز جمعه را می‌نوشتید، اما باید فعلاً در جوابیه اولم نکاتی را یادآور شوم.

۱- عدم حضورم در شورای آموزش و پرورش برمی‌گردد به تصمیمات ناصواب حضرتعالی و عدم مشورت پذیری و نقدپذیری شما در مساله تعلیم و تربیت که آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت.

۲- گفته‌اید تغییر رنگ لباس دانش آموزان با حضور بعضی نهادها از جمله اداره صنعت و معدن چرام صورت پذیرفته جهت اطلاع شما چنین اداره‌ای در شهرستان چرام وجود ندارد و بدانید صداقت در گفتار شرط اول یک مدیر است.

۳- باید هیاتی این موضوع را مشخص کند، چه افرادی در پشت پرده مساله تعویض رنگ لباس مدارس ذینفع بوده‌اند که تذکرات دلسوزان را مورد توجه قرار ندادید تا شاهد تحمل هزینه‌های زیاد بر خانوادهایی باشیم که لباس های سال گذشته فرزندان خویش را برای امسال نگهداری کرده بودند.

۴-نوشته‌اید اجازه دخالت در عزل و نصب‌ها را نمی‌دهم و حال آنکه شما تلفنی به من گفتید بخاطر بعضی فشارها بعض عزل و نصب‌ها را انجام دادم.

۵- قداست جایگاه نماز جمعه به همین است که جلوی بی‌اخلاقی بعض آقایان گرفته شود تا فضای تعلیم و تربیت مدارس نا امن نشود قطعا اگر در مقابل تصمیمات اشتباه شما سکوت می‌کردم، به قول شما قداست این جایگاه حفظ می‌شد اما بدان درد مردم را در این شرایط بد اقتصادی گفتن همواره نیش‌هایی دارد که برایم شیرین است.

۶-شما بهتر است به نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه خویش بپردازید تا بعضی اتفاقات ناخوشایندی که در بعض مدارس ما افتاده دیگر شاهد نباشیم و در صورت ضرورت در جوابیه دومم در روزهای آتی به آنها خواهم پرداخت تا والدین در جریان قرار گیرند.

*****هرچند به نظر می رسد این جدل جوابیه ای ادامه داشته باشد اما انتظاراست هردوطرف با آرامش و درفضای همدلی اگرانتقاداتی هست مورد گفت وگو قرارگیرد و هرچه سریعتر آن را برطرف نمایند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت