پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 شهریور 1396 ساعت 04:06:: شناسه خبر: 21612

مدیرکل صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد

احیای هنرهای منسوخ شده در کهگیلویه و بویراحمد/توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای توسعه این صنعت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر تلاش و احیای هنرهای منسوخ شده در استان، گفت: توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی راهکاری موثر برای توسعه این صنعت است.

محمود باقری اظهار کرد:کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های غنی در داشتن سابقه تاریخی و کهن است.

به گزارش صدای جنوب،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آثار تاریخی، سنتی، مذهبی و طبیعی زیادی در این استان از گذشته به جا مانده است، افزود: باید از این آثار در راستای معرفی بیشتر استان به دیگر مناطق استفاده کرد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از توانمندی‌ها و داشته‌های خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: استفاده و به کارگیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد.

این مسئول با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ داشتن منابع و طبیعت بکر و زیبا به استان چهار فصل معروف شده است، خاطرنشان کرد: هر ساله میلیون‌ها مسافر و گردشگر برای دیدن این طبیعت زیبا و استفاده از آب و هوای مطلوب این منطقه به استان ما سفر می‌کنند.

باقری توسعه زیرساخت‌های لازم برای افزایش خدمات‌دهی به مسافران را از راه‌های موثر در توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه ارتقای اقتصاد استان دانست و یادآور شد: تاکنون با همکاری دیگر دستگاه‌ها اقدامات خوبی در این حوزه انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صنایع دستی را از جمله هنرهای سنتی و به جا مانده از تاریخ کهن مردم این مرز و بوم عنوان و بیان داشت: برخی از این هنرها با گذشت زمان به دلیل عدم توجه کافی در حال منسوخ شدن و فراموشی هستند.

وی گلیم، جاجیم، قالی، سفره، توبره، نمکدان و آینه‌دان را از جمله صنایع دستی این منطقه بیان کرد و یادآور شد: برخی از صنایع دستی مانند سیاه چادر عشایری در زمان‌های گذشته و توسط مردم همین استان بافته می‌شد که امروزه کمتر به آن توجه می‌شود.

این مسوول یکی از اولویت‌ها و رسالت‌های مهم اداره کل صنایع دستی را توجه به هنرهای کهن و سنتی بیان کرد و گفت: احیای هنرهای قدیمی منسوخ شده یکی از برنامه‌‌های مهم و در دستور کار این حوزه است.

باقری  با تاکید بر تلاش و احیای هنرهای منسوخ شده در استان، گفت: توجه و حمایت از هنرمندان صنایع دستی راهکاری موثر برای توسعه این صنعت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و ساماندهی هنرمندان، بیمه کردن آنها و خدماتی مانند پرداخت تسهیلات کم‌بهره را از جمله حمایت‌های مسوولان از هنرمندان صنایع دستی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار شناسایی هنرمندان این حوزه در مناطق روستایی و عشایری استان برای ساماندهی کردن آنها از برنامه‌های مهم است، تصریح کرد: ۴ هزار نفر را برای سال جاری در دستور کار داریم که تاکنون ۳ هزار نفر شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است.

باقری بیمه هنرمندان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد و بیان داشت: هنرمندان در مرکز و دیگر شهرستان‌های استان باید با مراجعه به ادارات صنایع دستی در محل خود نسبت به ثبت‌نام برای دریافت بیمه اقدام کنند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت