پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1396 ساعت 13:06:: شناسه خبر: 21720

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

فرمانداران توجه بیشتری به وضعیت عشایر کنند

قندالی وظایف سازمان امور عشایر را در قبال قشر زحمتکش و مولد جامعه یعنی عشایر، خدمات‌رسانی در حوزه زیربنایی، آب، منابع، تولید و اشتغال عنوان کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:
کرم‌علی قندالی در نشست ظهر امروز شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد ابتدا گریزی به شرایط امور عشایر در استان‌های دیگر و مشخصا تهران زد و گفت: از ۱۳ میلیون نفر جمعیت استان تهران، ۵ هزار نفر جمعیت عشایری هستند و این آمار جزء به جزء به فرمانداری‌های این استان اعلام شده چرا که فرمانداران خود پیگیر وضعیت عشایر بودند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور از این نکته استفاده کرد تا به فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد توصیه کند که بیشتر از این‌ها باید پیگیر وضعیت عشایر حوزه تحت مدیریت خود باشند.

قندالی وظایف سازمان امور عشایر را در قبال قشر زحمتکش و مولد جامعه یعنی عشایر، خدمات‌رسانی در حوزه زیربنایی، آب، منابع، تولید و اشتغال عنوان کرد.

وی عشایر را تأمین کننده ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز کشور به صورت سالانه دانست و گفت: ۲۸ درصد دام سبک کشور و ۳۵ درصد صنایع دستی متعلق به این قشر از جامعه است.

این مسوول کشوری از عشایر درباره موضوع محیط زیست دفاع کرد و گفت این قشر بهترین بهره‌برداران از محیط زیست و منابع طبیعی هستند و تخریب محیط زیست توسط عشایر ادعایی بیش نیست.

قندالی در بخش پایانی سخنان خود از اختصاص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به حوزه امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این مبلغ با سود ۴ درصد و ۶ درصد در اختیار عشایر این استان قرار می‌گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت