پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1396 ساعت 19:06:: شناسه خبر: 21742

با معرفی ۱۵ تعاونی برتر؛

دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

از تعاونی های برتراستان کهگیلویه وبویراحمد درسال گذشته تجلیل شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد به همت اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با حضور معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس اتاق تعاون استان، روئسای بانک های توسعه تعاون و کارآفرینی امید و جمعی مدیران تعاونی های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، در این مراسم از ۱۵ تعاونی برتر کهگیلویه و بویراحمد در بخش های مختلف کشاورزی، صنعتی، خدماتی، صنایع دستی و… که در جشنواره ثبت نام کرده بودند با اهدای لوح و تندیس جشنواره تجلیل شد.

در این جشنواره از مهندس قدرت الله حبیبی پرسابقه ترین مدیراستان که هم اکنون مدیرعامل شرکت تعاونی ۲۵۳۵ مجتمع تولیدی دناصنعت است تجلیل شد.
تعاونی ۳۵۷۵ کیان بتن جنوب ، تعاونی ۳۰۵۲ شن و ماسه زرین دانه ، تعاونی ۲۲۵۵ مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری، تعاونی یک راه و ساختمان ، تعاونی ۴۰۵۱ تاکسی بیسیم امیر ، تعاونی مصرف صنعت نفت گچساران ، تعاونی اعتبار کارکنان اقتصاد و دارایی ، تعاونی مسکن کارکنان اقتصاد و دارایی ، تعاونی ۳۹۸۶ رویای بهشت ایرانیان ، تعاونی ۵۳۷۵ هنر ایلیاتی ، تعاونی ۵۰۲۲ گلیم بافان ماهور ، تعاونی ۳۸۸۸ مرغ تخم گذار سپید تخم ، تعاونی ۴۰۱۷ صنایع دستی و گردشگری و تعاونی ۲۰۰۶ گلخانه چنار برم بعنوان دیگر تعاونی های برتر سال ۹۵ معرفی شدند .

رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه علی رغم تشکیل اتاق تعاون ایران در سال ۱۳۵۰، عملا این اتاق در سال ۷۱ تاسیس شد به بیان تاریخچه ای از فعالیت اتاق در کشور و استان پرداخت و گفت: اتاق تعاون سعی دارد که به عنوان عالی ترین نهاد مردمی بخش تعاون ایران شناخته شود و جایگاه خود را در فرآیند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان اقتصاد کشور تثبیت نماید.


لهراسب باقری در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد ، به خدمات اتاق تعاون پرداخت و افزود: ارائه خدمات مشاوره و کارشناسی مورد نیاز تعاونی ها، بررسی و حل و فصل مسائل بازرگانی های داخلی و خارجی اعضا، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی مورد نیاز تعاونی ها با مشارکت دستگاه های ذیربط، شناسایی بازار کالاهای صادراتی ایران در خارج از کشور برای معرفی به اعضای تعاونی ها، صدور کارت عضویت بازرگانی داخلی و خارجی تعاونگران، کمک به تعاونی ها برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و تقویت زمینه ارتباط میان تعاونی ها از جمله خدمات اتاق تعاون ایران و استان است.

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون از پشتوانه مستحکم قانونی برخوردار است، تصریح کرد: اهداف بخش تعاون، اهدافی عدالتخواهانه است که خواستار توزیع عادلانه ثروت و قراردادن امکانات در دست آحاد مختلف جامعه است.

رئیس اتاق تعاون استان، اجرایی شدن توانمندی های اتاق های تعاون کشور را منوط به اجرای ماده ۹ اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و بیان کرد: در این ماده از قانون حمایت مادی دولت از تعاونی ها و حسب آن توانمندی های اتاق های تعاون کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

باقری خواستار اصلاح قانون تعاون کشور برای تسریع در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی شد و خاطرنشان کرد: برای ارتقای سهم ۵ درصدی بخش تعاون کشور از اقتصاد ملی به ۲۵ درصد لازم است که در ۴ سال دولت تدبیر و امید از ظرفیت این دولت استفاده کنیم و انتظار هم داریم که رئیس جمهور حامی بخش تعاون باشند.

وی افزود: در ۵۰ ساله عمر تعاون در ایران خوشبختانه در یکسال اخیر بخش تعاون در کشور از رشد کیفی بالایی برخوردار بوده و امیدواریم با حفظ نقش نظارتی دولت کلیه امورات مربوط به تعاونی ها توسط خود بخش تعاون انجام شود.

رئیس اتاق تعاون استان به وضعیت این اتاق در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و با بیان اینکه این اتاق از چندین سال گذشته در استان تشکیل و در یکسال گذشته رشد پرشتابی را داشت، اظهار کرد: با حمایت های استاندار و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با تلاش همکارانم در اتاق تعاون ملزومات لازم برای فعالیت اتاق تهیه شد و این اتاق در خدمت تعاونگران زحمتکش استان قرار گرفت.

باقری با اشاره به اینکه بخش تعاون می تواند با توجه به پتانسیل های استان موتور محرکه اقتصاد استان باشد و در این راستا نیاز به حمایت همه بخش ها دارد، عنوان کرد: به عنوان نماینده بخش عظیمی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان انتظار داریم که کارشناسان برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های حوزه درآمدهای آب، نفت و گاز را با تکیه بر بخش تعاون انجام دهند تا جامعه استانی را در تمام بخش ها بتوانیم متحول سازیم.

وی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه طلای سیاه ۲۰ درصد از کل داشته های کشور را دارد همچنین این استان ۱۰ درصد طلای سفید کشور یعنی منابع آبهای جاری را در مساحت یک درصدی خود جای داده است و ۸ درصد طلای سبز کشور یعنی جنگل ها هم متعلق به استان ماست لذا از سرمایه گذاران و مسئولان استانی تقاضا می کنیم که جهت بهره برداری از این منابع و پیشرفت استان تلاش کنند.

رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با بیان ایکه در سال ۱۳۹۵ و با تشکیل ستاد فرمادهی اقتصاد مقاومتی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانجات، نیمه فعال، راکد و تعطیل پرداخت شد، خاطرنشان کرد: از این رهگذر بیش از ۱۱۶ واحد صنعتی مجددا راه اندازی و به چرخه تولید بازگشتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشنواره نتیجه فعالیت های یکسال گذشته اتاق تعاون را تسریع در حرکت رو به توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواند و گفت: سرعت توسعه استان در نتیجه فعالیت بخش تعاون استان بیشتر شده است و این بخش می تواند به توسعه بیشتر استان کمک کند.

مجید محنایی  با بیان اینکه ماحصل تلاش های یکسال گذشته بخش خصوصی، تعاونی و دولتی استان در شاخص کاهش بیکاری خود را نشان می دهد، افزود: نرخ بیکاری استان از رتبه ۳۱ به ۲۰ ارتقا پیدا کرده و اگرچه شاید این ملموس نباشد اما آمار مرکز آمار ایران است که پذیرفته شده در عرصه ملی و بین المللی است.

وی حفظ این رتبه و ارتقای آن را در زمینه بیکاری مهم خواند و عنوان کرد: ما امیدواریم بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم و به همین قانع هستیم ولی برای اینکه بتوانیم آن را ارتقا دهیم دست همه تولیدکنندگان و صنعتگران و فعالان حوزه اقتصادی را می بوسیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش تعاون مورد بی مهری قرار گرفته است، بیان کرد: پیش بینی هایی شده است که نقش تعاون در همه بخش پررنگ تر شود اما هنوز این بخش مورد بی مهری است.

محنایی با اشاره به اینکه بخش تعاون را باید واقعی تر از وضعیت فعلی دریابیم، از فراهم شدن زیرساخت های اقتصادی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرستان لنده به عنوان شهرستان نمونه برای توانمندسازی انتخاب شده و فعالیت در این شهرستان را به عنوان الگو در کل استان قرار می دهیم تا در آینده مردم ببینند همانطور که شهرستان قلعه گنج در کشور مطرح شد، شهرستان لنده هم همانگونه می شود.

وی از امضای تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان کشور برای کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری استان طی سه سال خبر داد و تصریح کرد: ما برای کمک به تعاونگران استان آمادگی داریم که در کلینیک اقتصادی که در استانداری ایجاد کردیم، مبادرت به کار درمانی بکنیم.

محنایی افزود: تعاونگران مشکلات خود را در کارگروهی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت مطرح می کنند و دستگاه های تخصصی و بانک ها نظرات خود را بیان می کنند و سپس در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات با حضور خود تعاونگر بررسی و تصمیم لازم از جمله ارائه تسهیلات یا تمدید بدهی مالیاتی و… اتخاذ خواهد شد.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان نیز اشاره کرد و گفت: مصوبات این سفر در حوزه پتروشیمی بویراحمد، پتروشیمی کهگیلویه، مشکلات سیمان های سپوی کهگیلویه، دشتروم و مارگون و …. بود که اگر بتوانیم دستاوردهای سفر وزیر صنعت به استان را اجرایی بکنیم اقتصاد استان تکان خواهد خورد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت