پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 شهریور 1396 ساعت 07:06:: شناسه خبر: 21768

استاندار کهگیلویه و بویراحمد :

بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال برای توسعه مناطق محروم استان اختصاص یافت

سیدموسی خادمی گفت: بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال برای توسعه مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات دولتی و بنیاد برکت اختصاص داده شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی شبکه استانی دنا «در مسیر توسعه» از اختصاص ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و بنیاد برکت برای محرومیت زدایی چهار منطقه محروم لوداب، پشت کوه، قلعه رئیسی و دیشموک خبر داد.

به گزارش صدای جنوب،سید موسی خادمی افزود: اعتبار استانی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد درنظرگرفته شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موسوم به بنیاد برکت در حال تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح های مورد نظر در مناطق محروم است.
وی گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده ، بنیاد برکت ۲۴ مدرسه، ۱۴ پروژه راهسازی،۲۲ طرح آب روستایی و چهار پروژه مجتمع آب و فاضلاب، ۲ کتابخانه و ۱۰ پروژه زیرساخت های درمانی در این مناطق محروم اجرا می کند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در بخش های گیاهان دارویی، باغداری و دامپروری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه های بنیاد برکت در استان است.
خادمی تاکید کرد:که با کمک بنیاد برکت نرخ بیکاری ظرف سه سال در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش خواهد یافت .
به گفته وی سند اجرای طرح های مورد نیاز ، میزان اشتغالی که این طرح ها ایجاد می کنند و اعتبار مورد نیاز آن تدوین شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: که با مشارکت بنیاد اقتصادی کوثر یک مجتمع تجاری رفاهی به وسعت ۵۰ تا ۶۰ هزار متر مربع با ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، احداث طرح بزرگ پرورش ماهی یکهزار تنی در چرام و چندین طرح در زمینه پرورش دام و طیور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته می شود.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح های راهسازی و ساماندهی گلزار شهدا در مناطق مختلف استان با وزارت نفت خبر داد.
خادمی گفت که جلب ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار خیران برای مدرسه سازی در چهار ساله گذشته،ساخت ۷۰ خانه بهداشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جذب ۲۹۰ میلیارد ریال برای توسعه فضاهای ورزشی با کمک وزارت نفت از برنامه های اجرا شده برای شکوفا کردن ظرفیت های مغفول مانده استان در چهار سال گذشته بوده است.
وی اظهار داشت که ۱۰ هزار میلیارد ریال از منابع مالی مختلف در سال جاری برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است .
خادمی به عمق محرومیت و سخت گذر بودن مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز برای توسعه استان بیشتر از این میزان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت