پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 شهریور 1396 ساعت 09:06:: شناسه خبر: 21867

روزی به یاد ماندنی برای مردم شهرستان بهمئی؛

عملیات اجرایی محور اتصال راه بهمئی به خوزستان آغاز شد

عملیات اجرایی محور اتصال راه دو استان کهگیلویه و بویراحمد به استان خوزستان از طریق محور مواصلاتی جدید شهرستان بهمئی به استان خوزستان آغاز شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با حضور نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس، عملیات اجرایی اتصال دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد در بهمئی آغاز شد.

به گزارش صدای جنوب،عدل هاشمی‌پور در این آیین با اشاره به اینکه، طول این مسیر ۲۵ کیلومتر و حداقل عرض این محور با استاندارد ۱۲ متر خواهد بود، اظهار داشت:فاز نخست این طرح به طول ۶کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تأمین می‌شود.

نماینده مردم بهمئی در مجلس افزود: این محور ابتدا در مناطق کوهستانی و ناهموار بین شهرستان بهمئی و خوزستان، متصل و سپس زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

وی،مدت زمان اجرای فاز نخست این طرح به طول ۶ کیلومتر را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، طول مسیر بهمئی به مناطق مهم، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز، رامهرمز، امیدیه، آغاجاری، سربندر، بندر امام خمینی، جایزان و دیگر شهرها و مناطق کاهش چشمگیری خواهد داشت.

هاشمی‌پور همچنین اجرای این طرح را در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان در استان خوزستان به شهرستان بهمئی، رونق گردشگری، افزایش مبادلات بین دو استان، ارتباط بیشتر و به صرفه تر  با بنادر جنوبی  به عنوان کریدور (شاهراه مهم ارتباطی ) بین خوزستان و شهرستان بهمئی مؤثر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بازگشایی این محور، مسافت  شهرستان بهمئی به استان خوزستان را ۴۰کیلومتر کاهش می‌دهد گفت: با اتمام عملیات مردم این شهرستان می‌توانند با طی مسافت کوتاه‌تری به مرکز استان خوزستان و  شهرستان‌های این استان سفر کنند.

نماینده مردم بهمئی در مجلس با اشاره به اینکه، طرح  آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر در طول مسیر با معارضات مردمی مواجه است که به زودی با یک تیم و گروه حقوقی این مشکل  رفع می‌شود، گفت: طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک و روستاهای حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است و  بر اساس پیش بینی سالانه ۵/۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تأمین می‌شود.

وی، ادامه داد:طرح تأمین آب شرب لیکک و روستاهای حومه، با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز شهر لیکک، عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان، عدم کیفیت مناسب آب شرب، تأمین آب مورد نیاز صنایع شهرستان،  اجرای سیاست‌های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت ومهاجرت بی رویه به شهر لیکک احداث خواهد شد.

هاشمی‌پور همچنین در بازدید از روند اجرائی جاده و مسیر سخت گذر عشایری پشت کوه ملاطهماسب،گفت: ۲ کیلومتر باقیمانده این محور، به زودی تا  ابتدای رودخانه مارون در شهرستان بهبهان اجرایی می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت