پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 شهریور 1396 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 21924

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

سرنخ هایی از سارقان طلافروشی در گچساران دریافت کرده‌ایم/حکم قاتل شهید نیروی انتظامی محاربه است/پرونده انتخابات شورای چاروسا در حال پیگیری است

حجت الاسلام مزارعی گفت:پرونده انتخابات شورای چاروسا مفتوح بوده و بخشی از احکام قضایی آن صادر و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وظایف دستگاه قضایی و اقدامات این دستگاه در استان, اظهارداشت: زندان عوارض جسمانی متعدد دارد و باید بپذیریم که کپر و آلونک از زندان بهتر است.
به گزارش صدای جنوب،حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در آیین آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرکسی چاقو و چماق و قمه کشی کند قطعا جایش زندان است چون اخلالگر بوده و استان را ناامن می کند.
وی با بیان اینکه نمی شود طایفه ای را بخاطر بحث برروی زمینی که می شود براحتی آن راحل و فصل نمود ولی به دیگرروش ها روی می اورد  بازخواست ننمود یادآور شد: زندان عوارض جسمانی متعددی دارد و مثل خانه هم نیست.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: درست است سازمان زندان ها تلاش های فراوانی برای سالم سازی زندان ها انجام داده اما بپذیریم یک کپر و آلونک بهتر از زندان است.
مزارعی با اشاره به اینکه علاقه ای برای بازدید از زندان ها ندارد, اظهارداشت: ما برحسب وظیفه شغلی ناگریز هستیم برخی اوقات از زندان ها سر بزنیم و رغبتی برای این بازدیدها نداریم.
وی گفت: زندان جای مناسبی نیست و همه ما این را نیز می دانیم و البته باید اقدامات جدیدی برای کاهش آمارهای جمعیت زندانیان اندیشیده شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از عمل نکردن برخی افراد برای پایبند نبودن به تعهدات شان در جشن گلریزان هم انتقاد کرد و یادآور شد: متاسفانه برخی دوستان به تعهدات شان در جشن گلریزان عمل نکرده اند که انتظار داریم به تعهدات شان عمل کنند.
مزارعی با اشاره به اینکه متولیان استانی باید پیشتاز در امور مرتبط با زندانیان باشند, خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی متولی اشتغال و تولید نیست و باید مسوولان اقدامات جدی در این حوزه ها بکار ببندند.
وی گفت: امروز ۴۳ نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد می شوند که اجر آزادی آنان از سوی پروردگار متعال داده خواهد شد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد باتاکیدبراینکه باید بدنبال کاهش آمارهای زندانیان در این استان بود, تصریح کرد: ما نیز بدنبال کاهش این آمارها بوده و بطورحتم جایگزین های حبس را افزایش خواهیم داد.
مزارعی گفت: از اینکه آمار زندانیان کهگیلویه و بویراحمد بالا باشد خوشحال نیستیم و بدون شک این آمارها با تدابیر جدید کاهش باید پیدا کند.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارقان طلافروشی گچساران که حدود دو هفته پیش سرقت کرده و پدر و پسر طلافروش را در این شهرستان در حین سرقت به قتل رساندند تاکنون دستگیر نشده‌اند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی افزود: متاسفانه سارقان طلافروشی گچساران در این استان همچنان دستگیر نشده و پیگیری‌های مستمر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی برای شناسایی و دستیگری این سارقان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد پایش تصویری بسیار ضعیف است، اظهار داشت: اگر این پایش‌ها قوی می‌بود مشکلات کنونی را نداشتیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سارقان طلافروشی گچساران حرفه‌ای بوده و البته سرنخ‌هایی دریافت کرده‌ایم اما تاکنون این سارقان به دلیل حرفه‌ای بودن و همچنین پایش ضعیف تصویری شناسایی و دستگیر نشده‌اند.

مزارعی گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم این سارقان همچنان از کشور خارج نشده و نمی‌توانیم به برخی از جزئیات در این ارتباط اشاره‌ای بکنیم.

وی گفت:‌ خودروی این سارقان سرقتی و حتی پلاک آن نیز قبل از سرقت از طلافروشی گچساران به سرقت رفته بود.

این مسئول قضایی در پاسخ به این سئوال که دستگاه قضایی چه حکمی برای قاتل شهید نیروی انتظامی که روز گذشته در گچساران به شهادت رسید، صادر می‌کند نیز گفت:‌ دستگاه قضایی در کمترین زمان ممکن بعد از دستگیری قاتل حکم قضایی را  در ملا عام اجرا می‌کند.

مزارعی افزود: حکم قاتل محاربه بوده که باید بر اساس قانون در ملا عام اجرا شود و از سویی این قاتل از اشرار متواری است.

وی گفت: به مردم کهگیلویه و بویراحمد قول می‌دهیم بعد از دستگیری قاتل در کمترین زمان ممکن حکم را جاری کنیم.

مزارعی از بسته شدن تمامی محورهای مواصلاتی که قاتل نتواند از منطقه خارج شود نیز خبر داد و گفت:‌ اکنون دستگاه قضایی در صف اول دستگیری قاتل شهید نیروی ا نتظامی این استان است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه سرانجام پرونده انتخاباتی بخش چاروسا به کجا انجامید نیز گفت:‌ پرونده انتخابات شورای چاروسا نیز مفتوح بوده و بخشی از احکام قضایی آن صادر و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

مزارعی تاکید کرد که کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های برتر در اجرای صدور احکام سبز در کشور است.خبردنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت