پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 شهریور 1396 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 21945

بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم در سوق کهگیلویه+تصاویر

به مناسبت عید غدیر خم و با هدف تبیین گفتمان غدیر این واقعه تاریخی عصر روز یکشنبه در سوق بازسازی شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با هنرنمایی افزون بر ۳۰۰ هنرمند تعزیه، واقعه تاریخی عیدغدیرعصر یکشنبه درشهرسوق کهگیلویه بازسازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه که نقش اساسی در اجرای این مراسم درطول دوسال گذشته دارد در سخنانی گفت: در راستای ترویج غدیرشناسی و با هدف تجلی وحدت و همبستگی این رویداد مهم فرهنگی امسال در سوق اجرا شد.

سعیدبرومندزاده تصریح کرد: امروز برنامه دشمنان اسلام ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و تلاش دارند به روش‌های گوناگون غدیر را کم رنگ کنند.

این مسؤول، با بیان اینکه تنها راه مقابله با این برنامه می‌تواند بازخوانی و تبیین ولایت باشد، ادامه داد:حقیقت واقعه غدیر قابلیت خنثی سازی توطئه‌های دشمن را دارد.

وی، بیان کرد: بازخوانی غدیر یکی از راهبردهایی است که در این برهه از زمان می‌تواند با آنچه که دشمن در جبهه‌های گوناگون طراحی کرده است مقابله کند.

براساس همین گزارش،بازسازی خطابه بلند غدیر و بازگشت پیامبر اسلام(ص) از آخرین حج خود و بازخوانی عبارت معروف «هر آن کس که من مولای او هستم علی مولای اوست»از جمله متونی بود که امروز در نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در شهر سوق بازسازی و به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم که فرماندار شهرستان، ائمه جمعه و مسؤولانو اقشار مردم حضور داشتند، فضاسازی خوبی متناسب با شرایط زمان واقعه انجام شده بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت