پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1395 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 2210

درسایه واردات بی رویه ؛

صنعت دامپروری بهبهان در آستانه ورشکستگی

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی و دامداران بهبهان گفت: در حال حاضر با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود، صنعت دامپروری شهرستان در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی و دامداران بهبهان گفت: در حال حاضر با توجه به چالش‌ها و مشکلات موجود، صنعت دامپروری شهرستان در آستانه ورشکستگی قرار دارد

غلامحسین  رنجبرها با اشاره به جلسه روز گذشته جمعی از دامداران و قصابان بهبهان با مشاور فرماندار این شهرستان اظهار کرد: در این جلسه دو چالش مهم فعلی یعنی شایعه‌پراکنی در خصوص وجود تب کنگو در دام و واردات بی‌رویه شیر خشک مطرح شد و خواسته‌های خود را پیرامون این دو چالش بیان کردیم.

وی با انتقاد از واردات بی رویه شیر خشک افزود: صنعت تولید شیر بهبهان‏، صنعتی پراشتغال است که متاسفانه با واردات بی‌رویه شیر خشک با مشکل مواجه شده و کاهش خرید شیر توسط کارخانجات فرآوری شیر و کاهش نرخ خرید شیر خام در سال‌های اخیر همزمان با افزایش هزینه‌های تولید این محصول موجب شده است تا صنعت تولید شیر بهبهان در آستانه ورشکستگی قرار بگیرد.

رنجبرها، برقراری امنیت تولید را خواسته اصلی دامداران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید صنعت تولید شیر را در عمل حمایت و از واردات بی رویه شیرخشک جلوگیری کرد تا این صنعت پراشتغال از وضعیت کنونی خود خارج شود.

وی، گسترش شایعات پیرامون وجود بیماری تب کنگو را از دیگر چالش‌های موجود دانست و عنوان کرد: چندی است که شایعاتی مبنی بر وجود این بیماری کشنده که هم انسان‌ها و هم دام را قربانی می‌کند، در میان مردم نقل می‌شود، به صورتی‌که مردم بهبهان از خرید گوشت قرمز امتناع می‌کنند و خرید گوشت قرمز در این شهرستان تقریبا به صفر تنزل یافته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی و دامداران بهبهان ادامه داد: هنوز هیچ منبع رسمی صحت و سقم وجود بیماری تب کنگو را تایید نکرده است اما با این وجود دامپزشکی بهبهان برحسب وظیفه خود اقدام به قرنطینه کردن و سمپاشی کرده و همچنین تحقیقات و مطالعات خود را در خصوص این بیماری انجام داده و این بیماری هیچ تلفات انسانی و دامی تاکنون نداشته است.

رنجبرها با بیان اینکه شایعات پیرامون وجود بیماری تب کنگو در دام، حتی مصرف لبنیات را نیز تحت تاثیر قرار داده است، گفت: گوشت و لبنیات جزو منابع اصلی غذایی مردم محسوب می‌شود و مردم نباید از مصرف این محصولات خودداری کنند زیرا هر گوشتی اعم از گوشت سفید، قرمز و گوشت طیور باید قبل از مصرف تحت حرارت پخته شود تاPh  اسیدی آن‌ها بازی شود.

وی بیان کرد: معتقدم که بیماری تب کنگو وجود ندارد و دلیل این شایعه پراکنی‌ها که منجر به هراس اجتماعی شده است را نمی‌فهمم و شایسته نیست در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، اقتصاد صنعت دامپروری را این‌گونه مورد حمله قرار داد و به اشتغال این صنعت لطمه زد.

رنجبرها اظهار کرد: در جلسه روز گذشته از نماینده فرماندار بهبهان خواستیم تا از طریق مراجع رسمی با رواج‌دهندگان این شایعات برخورد کند و به این ترتیب سلامت روانی مردم تامین و در سال اقتصاد مقاومتی در عمل از صنعت دامپروری حمایت شود.

 ارسال با پیامک

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت