پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 اردیبهشت 1395 ساعت 00:02:: شناسه خبر: 2212

عارفی:

تامین اجتماعی سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را به طور کامل اختصاص دهد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار رفع مشکلات بیمه کارگران ساختمانی شد و افزود: ضرورت دارد تامین اجتماعی با نظارت بیشتر سوء استفاده گران از بیمه کارگران ساختمانی را حذف کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

فرج‌الله عارفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر رفع موانع اجرای بیمه کارگران ساختمانی،  گفت: تمامی کارگران ساختمانی باید تحت پوشش بیمه قرار گرفته و نباید هیچ تبعیضی در این زمینه وجود داشته باشد.

به گزارش صدای جنوب،نماینده مردم جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم توجه جدی به رفع مشکلات بیمه‌ای و اقتصادی کارگران ساختمانی تاکید کرد وافزود: از آنجایی که مشاغل ساختمانی به صورت مستمر و دائمی نیست و کارگران زحتمکش در فصولی از سال بیکار هستند بنابراین بهتر است دولت به بهبود وضعیت این قشر توجه جدی داشته و موانع بیمه‌ای و مشکلات اقتصادی آنها را مرتفع نماید؛ با توجه به مشکلات اقتصادی دولت و تورم موجود بر کشور بهتر است دولت با ارائه راهکارهای موثر  فرار مالیاتی و اختلاس ها را مدیریت کرده و منابع را در راستای بهبود وضعیت کشور و قشر ضعیف هزینه کند.

عارفی با بیان اینکه تمامی کارگران ساختمانی باید از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند، ادامه داد: وجود بیمه برای کارگران مساله حیاتی و حائز اهمیت است و خسارت ناشی از حوادث کار را کاهش می دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی باید متخلفانی که به صورت غیرقانونی از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کرده‌اند را شناسایی کند، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی باید اجرای صحیح قانون بیمه کارگران ساختمانی را در دستور کار خود قرار داده و نظارت دقیقی بر روند اجرایی آن داشته تا تخلفات کاهش یابد.

وی با تاکید بر اینکه رکود در ساخت و سازهای ساختمانی دلیل مناسبی برای حذف بیمه کارگران ساختمانی نیست، افزود:  از آنجایی که عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارگران و کارفرمایان در کارهای ساختمانی و نبود آموزش‌های لازم حوادث ناشی از کار در این مشاغل را افزایش می دهد بنابراین مهمترین اقدام سازمان تامین اجتماعی باید اجرای صحیح قانون بیمه کارگران ساختمانی باشد و نباید با هر بهانه‌ای از اجرای قانون طفره رود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آیین‌نامه مشاغل ساخت باید برای تمامی مشمولان عملیاتی شود، تصریح کرد: متاسفانه این آیین نامه فقط برای برخی مشمولان اجرایی می شود./

پایان پیام

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت