پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 شهریور 1396 ساعت 22:06:: شناسه خبر: 22202

واکنش دیرهنگام شورای اصلاح طلبان کهگیلویه وبویراحمد به انتخاب استاندار جدید/به رویه نامتعارف وزارت کشور اعتراض داریم

شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد نحوه استاندار جدید استان بیانیه داد

پایگاه خبری صدای جنوب:

شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد نحوه استاندار جدید استان بیانیه داد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم من استقبل وجوه الآراء عرف مواقع الخطا حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم همانگونه که مستحضرید ملت فهیم ایران در درازنای تاریخ و در مسیر پر پیچ و خم زمان مبتنی بر باورهای دینی و آرمانهای ملی برای اصلاح روندها و رویکردهای اجتماعی و سیاسی،تحقق عدالت و استقرار و استیلای قانون رنج ها و مرارت های بسیاری را تحمل و در این مسیر ناهموار ناکامی ها و کامیابی های متعددی را تجربه نموده است. پیروزی پرحلاوت ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ نیز در راستای این حرکت تاریخی و تکامل جویانه مردمان آگاه این سرزمین قابل تحلیل و ارزیابی می باشد.

این پیروزی که نمایش پرشکوهی از بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت فهیم ایران به حساب می آید؛ ثمره شیرین همدردی، همراهی و همسویی احزاب، فعالین سیاسی، نخبگان و عامه مردم است.

بدیهی است که در ایجاد این وفاق سیاسی و هماهنگی تشکیلاتی ستادهای انتخاباتی در اقصی نقاط کشور نقش بی بدیلی را نیز ایفاء نموده اند.

به زعم ما اگر دولت منتخب این تکاپوی سیاسی، نتواند وعده ها و برنامه های اعلامی در کوران انتخابات را اعمال و در متن و بطن جامعه ساری و جاری نماید در آینده منجر به پیامدهایی نامطلوب و به مراتب فراتر از شکست یک جناح سیاسی خواهد شد. پیامدهایی که می تواند مصالح ملک و ملت،اساس نظام و منافع ملی ما را با خطرها و مخاطره های جبران ناپذیری مواجه نماید.

شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور کمک به تحقق وعده های دولت و ارتقاء سطح کیفی تصمیمات ضمن حمایت مجدد از برنامه ها و رویکردهای دولت محترم لزوم تعهد و پایبندی همه ارکان و اجزاء قوه مجریه را به اصول و قواعد اخلاقی، سیاسی و حقوقی سیاست ورزی و کشورداری ضرورتی غیر قابل اجتناب می داند و بدینوسیله مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رفتار غیر مسئولانه وزارت کشور در انتخاب استاندار جدید استان اعلام می دارد.

جناب آقای رئیس جمهور محترم! احزاب ، فعالین سیاسی و ستادی حامی دولت در استان ها به عنوان اصلی ترین و استوارترین کانون های حامی دولت واجد قابلیت ها و پتانسیل های فراوانی از جمله توانایی تبدیل مشارکت های توده ای به مشارکت فعال و سازمان یافته ، جهت دهی و مدیریت مطالبات و انتظارات مردم از دولت ، انسجام بخشی به حامیان دولت و ایجاد کانال اطمینان بخش ارتباطی دولت و مردم می باشند. اهمیت هر کدام از این قابلیت ها در کمک به دولت جهت تحقق برنامه هایش برای حضرتعالی روشن و مبرهن است. احزاب حامی دولت به ویژه اعضای ستادها در کارزار انتخاباتی اخیر اعتبار خود را نزد مردم به گرو گذاشته و هزینه انتخابات نمودند. اکنون این افراد محل رجوع مردم برای حل گرفتاری های روزمره خویش می باشند. به نظر می رسد این خدمات موثر مسئولیت همه جانبه ای را متوجه دولت منتخب می نماید. مع الاسف وزارت کشور بدون نظر خواهی از این گروه های تاثیرگذار طی یک فرآیندی ناقص و معیوب نسبت به معرفی و انتخاب استاندار جدید اقدام نموده است. ما اعضای شورای هماهنگی وشورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان که قریب به اتفاق از مسئولین و فعالین ستادهای انتخاباتی حضرتعالی نیز می باشیم ضمن اعتراض به این رویه نامتعارف وزارت کشور اعلام می داریم تکرار چنین رفتارهایی با ضربه به اعتماد عمومی طرفدارن دولت می تواند دولت را در سازماندهی آنها برای مواجهه با بحران های فرارو با چالش جدی مواجه نماید. مزید استحضار با توجه به عدم شناخت کافی از استاندار منتخب از هر گونه پیشداوری در خصوص وی اجتناب و ضمن رصد دقیق رویکردها و عملکردهای وی و تطبیق آن با برنامه ها و سیاست های دولت مستقر نسبت به اتخاذ موضع مناسب اقدام می گردد.

بدیهی است همکاری یا عدم همکاری این شورا با ایشان تابع همراهی یا عدم همراهی وی با برنامه ها و رویکردهای دولت محترم است. ان ارید الا الاصلاح ما استطعت و ما توفیقی الا بالله علیه

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت