پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1396 ساعت 05:06:: شناسه خبر: 22265

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر خبر داد:

استخدام ۱۶۰۰ نفر در استانداری‌ های سراسر کشور

توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی جزئی از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت است.

پایگاه خبری صدای جنوب:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر کشور گفت: ۱۶۰۰ نفر جذب استانداری‌های کشور می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛ جواد ناصریان که در جلسه کارگروه منطقه ۳، ادامه داد: منابع مالی پرداخت حقوق این نیروها در بودجه سال آینده پیش‌بینی‌شده است و افراد جذب‌شده تنها در استانداری و فرمانداری‌ها به‌کارگیری می‌شوند.
وی گفت: به هیچ عنوان در سطح ستادی وزارت کشور امکان به‌کارگیری این نیروها وجود نخواهد داشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با بیان اینکه دولت با محدودیت منابع مالی و اعتباری روبروست و باید منابع مالی در استان‌ها مدیریت شود، تصریح کرد:با این حال بسیاری از مشکلات و معوقات پرداخت حقوق و پاداش کارکنان و بازنشستگان در این دولت حل شده است.
ناصریان با اشاره به درخواست برخی استانداری‌ها مبنی بر ملی شدن اعتبارات هزینه‌ای اظهار داشت:مخالف ملی شدن اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها به دلیل تأثیرپذیری از سیاست چانه‌زنی هستم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور با اشاره به تشکیل سازمان برنامه‌وبودجه کشور و به‌تبع آن تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، بیان کرد:۲۷۹۰ پست سازمانی از استانداری‌ها منتزع و به سازمان برنامه و بودجه منتقل شده‌اند و برنامه یکسان‌سازی نظام پرداخت و رفع تبعیض در دست اقدام است.
وی با اشاره به تلاش دولت برای بهره‌گیری از تجارب ارزشمند مدیران در دوره گذشته تصریح کرد:بدنه دولت، مدیران باتجربه متخصص و کارآمد هستند تا دولت بتواند از بحران و مشکلات کشور عبور کند و در حال حاضر ۳۰ استاندار استان‌های کشور افراد باتجربه و توانمند هستند.
ناصریان بیان کرد: مجوز ساماندهی نیروها را از دولت درخواست کرده‌ایم که در صورت موافقت دولت، با جابجایی نیروها در مجموعه استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها که عمدتاً نیروهای قراردادی مدنظر است از تمرکز نیروها در حوزه‌های عمومی جلوگیری و مشکل کمبود نیروها در برخی حوزه‌ها و بخشداری‌ها حل می‌شود و این نیروها نیز از برخی مزایا و مشوق‌ها تا تبدیل وضعیت بهره‌مند خواهند شد.
این مسیول ادامه داد:توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پیمانی جزئی از برنامه‌های اولویت‌دار معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت است.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه ۷۰۰۰ نفر نیروی قراردادی داریم که به دلیل عدم موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور امکان برگزاری آزمون داخلی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی فراهم نشد، خاطرنشان کرد: دولت مکلف شده سالانه ۱۵ درصد نیروهای قراردادی خود را کاهش دهد که به دلیل وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور تاکنون اقدامی نکرده‌ایم.
ناصریان از راه‌اندازی سیستم الکترونیک پرونده کارکنان توسط اداره کل امور اداری و مالی استانداری اردبیل قدردانی کرد و گفت:این اقدام باید به‌عنوان الگو پس از اصلاح معایب احتمالی و رعایت نکات امنیتی در دیگر استانداری‌های کشور هم اجرایی شود.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز گزارشی از اقدامات این معاونت در پرداخت پاداش و مطالبات معوق کارکنان و بازنشستگان گفت: بیش از ۹۰ درصد مطالبات کارکنان و بازنشستگان پرداخت‌شده است.
اقبال عباسی بیان کرد: پرداخت پاداش بازنشستگی وظیفه دولت است و راهکاری اندیشیده شود تا قبل از بازنشستگی کارکنان، منابع پرداخت پاداش بازنشستگی و مطالبات پیش‌بینی و هم‌زمان با صدور حکم بازنشستگی پرداخت شود.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت