پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1396 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 22288

نماینده بویراحمد و دنا خبرداد:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی بویراحمد و دنا

نماینده بویراحمد و دنا گفت:۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در دو شهرستان بویراحمد و دنا اختصاص داده شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در دو شهرستان بویراحمد و دنا خبر داد و گفت: برخی از این پروژه یا به اتمام رسیده و یا در حال اجرا است.

غلام‌محمد زارعی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و تلاش متولیان بخش کشاورزی پروژه‌های بزرگی برای توسعه بخش کشاورزی دو شهرستان بویراحمد و دنا تعریف شده که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰ درصد آب‌های سطحی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با وجود منبع عطیم آب و زمین‌های حاصلخیز بخش کشاورزی این استان در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود که در دولت یازدهم در این زمینه گام‌های موثری برداشته شد.

زارعی ابراز کرد: ۵۱ هزار و ۱۸ هکتار از اراضی شهرستان بویراحمد و ۱۹ هزار و ۶۲۸ هکتار از اراضی شهرستان دنا با هدف توسعه پایدار کشاورزی و به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی تحت پوشش طرح ابتکارات سبز کشاورزی پایدار قرار دارند.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه آبیاری تحت فشار روستای معصوم آباد کریک شهرستان دنا ۲۰۰ هکتار از باغات منطقه با اعتباری افزون‌بر ۳۰ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تحت پوشش سیستم تحت فشار آبیاری قرار گرفت و به نوعی ۲۵۰ خانوار از مزایای آن بهره‌مند شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه آبیاری تحت فشار ۲۵۰هکتار از اراضی روستای کوشک از بویراحمد با اعتباری بالغ بر ۳۲میلیارد ریال در دست اجراست، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ۱۸۰ هکتار در بخش زراعت و حدود ۱۲۰ هکتار در زمینه توسعه باغ‌ها به روش‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود.

زارعی با اشاره به اینکه طرح پمپاژ آب در بیش از ۸۵۰ هکتار زمین‌های دیم مختار بویراحمد اجرا شده است، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح حدود ۵۰۰ کشاورز و بهره دار از مزایای آن برخوردار شده‌اند که در سال زراعی جاری و با کشت محصول لوبیا سرمایه‌ای افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال برای این بهره برداران به ارمغان آورده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت