پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 اردیبهشت 1395 ساعت 19:02:: شناسه خبر: 2243

مشاورفرهنگی رییس جمهور:

برجام انتخاب بین بد و بدتر بود / اثبات بیش از پیش ناجوانمردی ۱+۵ در عمل به تعهدات برجام

اکرمی گفت :در بحث انرژی هسته‌ای با پایین آوردن درجه سانتریفیوژها انعطاف نشان دادیم و به آن‌ها نشان گفتیم ما دنبال بمب هسته‌ای و جنگ‌افزار کشتار جمعی نیستیم، دنبال استفاده علمی از انرژی هسته‌ای اورانیوم هستیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به گزارش صدای جنوب ، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی ظهر امروز در کنگره ۳۳ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد که در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود با برشمردن اهداف جنگ تحمیلی اظهار داشت: یکی از اهداف پیش آمدن این جنگ برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران بود.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: عاملان بروز جنگ می‌خواستند با جدا کردن خوزستان از کشورمان، ایران را تجزیه کنند.

وی جلوگیری از صدور انقلاب به دیگر کشورها را هدف سوم دشمن در تحمیل جنگ هشت ساله عنوان و تصریح کرد: نتیجه این جنگ تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار مجروح، بیش از ۵۰ هزار اسیر بود.

این مسؤول افزود: با همه این‌ها دشمن اما ناکام شد و قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت،ایران اسلامی هم نه تنها تضعیف نشد بلکه جلوی صدورش گرفته نشد و یک وجب از خاکش به دست دشمن نیفتاد.

اکرمی با اشاره به سرنوشت صدام پس از جنگ با ایران عنوان کرد: اکنون جمهوری اسلامی در عراق ایجاد شده و آمریکا از حمله به این کشور پشیمان شده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این‌که به برکت حمایت ایران و مستشاران جمهوری اسلامی ایران سوریه با گذشت پنج سال قاطعانه و محکم در برابر دشمنان ایستاده است،افزود:دشمن به اهداف پلیدش در جنگ تحمیلی نرسید بلکه عکس آن را می‌بیند.

این مقام مسؤول در نهاد ریاست جمهوری جریان برجام را مورد اشاره قرار داد و با بیان این‌که برجام در دولت قبل شروع شده بود و به وسیله دولت جدید ادامه پیدا کرد گفت: به دلیل این‌که آمریکای جهانخوار به این جمع‌بندی رسید که حریف ایران نمی‌شود بالاخره برجام به نتیجه رسید.

اکرمی به نتیجه رسیدن برجام را حاصل ناتوانی آمریکا دانست و تصریح کرد: شخص اوباما صریحاً اعلام کرد اگر زورم می‌رسید پیچ و مهره‌های سانتریفیوژها را جمع می‌کردم.

وی برجام را در دو اصل قدرت منطق و منطق قدرت خلاصه کرد و گفت:در برجام،قدرت منطق یعنی اینکه هیئت ایرانی که قوی و قاطع در برابر زیاده‌خواهی آمریکا ایستاده و از حق قانونی کشورمان در غنی‌سازی دفاع کردند.

اکرمی افزود:در بحث انرژی هسته‌ای با پایین آوردن درجه سانتریفیوژها انعطاف نشان داده و به آن‌ها نشان دادند ما دنبال بمب هسته‌ای و جنگ‌افزار کشتار جمعی نیستیم، دنبال استفاده علمی از انرژی هسته‌ای اورانیوم هستیم.

وی منطق قدرت را اما در آمریکا و دیگر هم‌پیمانانش دانست و گفت: آمریکای منطق قدرت و ۱+۵ ناچار شد کوتاه بیاید و تحریم را رفع کند گرچه ناجوانمردانه زیر قولش زده و عمل نکرد.

اکرمی با بیان این‌که برجام انتخاب بین خوب و خوب‌تر نیست،تصریح کرد: برجام انتخاب بین بد و بدتر بود،تصمیم نظام هم بر این انتخاب بود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت، موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب در این تصمیم‌گیری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه رهبری با ۹ شرط ماجرای برجام را پذیرفتند افزود: از سوی دیگر برجام را حتی در صورت عدم تحقق امتحان دیگری برای معرفی و شناخت دشمن عنوان کردند.

این مسؤول تصریح کرد: امروز همه ما ناجوانمردی ۱+۵ را بیش از قبل می‌بینیم و با اینکه قول دادند باز هم حاضر نیستند تجریم‌ها را به کلی بردارند.

وی با بیان اینکه مسئله برجام بدعهدی دشمن را بار دیگر ثابت کرد افزود: اما با ایستادگی و مقاومت و مردانگی فرزندان ما باز هم دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را باید جدی بگیریم، گفت: همه ما وظیفه داریم نسبت به قرآن، دیانت، شهدا،اسلام و انقلاب در عملی شدن شعار سال تلاش کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت