پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 مهر 1396 ساعت 19:07:: شناسه خبر: 22767

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:

نجات جان بیمار مرگ مغزی۶۲ ساله با روش نوین درمان در بیمارستان شهید بهشتی

دکتر سبز اظهارداشت:سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم دومین علت مرگ‌ومیر است که درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی بیمار را ۳۶ تا ۳۹ درصد افزایش می‌دهد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با تزریق اولین داروی پی تی‌ ای در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج یک بیمار مرگ مغزی ۶۲ ساله از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش صدای جنوب،غلام عباس سبز روز شنبه  اظهار داشت: این خانم ۶۲ ساله یک هفته پیش با بی‌حالی شدید، فلج اندام‌های فوقانی و تحتانی سمت راست بدن و از بین رفتن قدرت تکلم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.
وی عنوان کرد: درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی چشمگیر و قابل‌ملاحظه‌ای را در ۳۶ الی ۳۹ درصد بیماران به همراه دارد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج لازمه شروع موفقیت آمیز درمان بیمار مرگ مغزی را در بیماران سکته مغزی، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از ۲ تا سه ساعت عنوان کرد.
وی بیان کرد: با تشخیص پزشک داروی تی پی‌ای با موفقیت و بدون عوارض جانبی به این بیمار تزریق شد و در حال حاضر فلج اندام‌های بیمار برطرف شده و بیمار به‌طور طبیعی تکلم می‌کند.
سبز افزود: سکته مغزی طی سالهای گذشته سومین علت مرگ و میر در دنیا بوده، و اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی‌ای به پنجمین علت مرگ و میر کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم دومین علت مرگ‌ومیر است، که درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی بیمار را ۳۶ تا ۳۹ درصد افزایش می‌دهد.
سبز، زمان درمان برای رهایی از مرگ را در بیماران سکته مغزی، رساندن سریع بیماران به بیمارستان در کمتر از ۲ تا سه ساعت اعلام کرد.
وی افزود: برنامه ۷۲۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده از داروی تی پی‌ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان‌های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به‌صورت ۲۴ ساعته در هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت