پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1396 ساعت 06:07:: شناسه خبر: 22836

تصمیمات بزرگ درمورد برجام/ «ظریف» گزینه خروج را روی میز قرار داد

وزیر امور خارجه کشومان گفت: ایران گزینه های خود را بررسی می نماید که یکی از آنها عقب نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته ای به سرعت قبل است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که تهران رفتار کاخ سفید را بررسی می کند و درباره گزینه‌های عقب نشینی از برجام تصمیم گیری می کند.

به گزارش صدای جنوب، محمد جواد ظریف اظهار کرد: تایید برجام بخشی از توافقنامه نیست بلکه رویه ای است که در داخل آمریکا وجود دارد و باعث رفع مسئولیت تعهد پذیری از ترامپ و دولت آمریکا در قبال برجام نمی شود چون مرجع آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وزیر امور خارجه کشومان گفت: ایران به خروجی این روند نگاه می کند و گزینه های خود را بررسی می نماید که یکی از آنها عقب نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته ای به سرعت قبل است.  این برنامه همچنان صلح آمیز باقی می ماند اما دیگر محدودیت هایی را که ایران داوطلبانه پذیرفت شامل نمی شود.

ظریف گفت: درمورد محدودیت زمانی که در توافقنامه وجود دارد مذاکرات بسیار زیادی انجام شد چراکه ما معتقد بودیم نباید هیچ محدودیتی روی حقوق ایران اعمال گردد و زمانی که ما همه ساز و کارها را می پذیریم که پذیرفتیم در این صورت ایران باید مثل سایر اعضای ان پی تی باشد. اما از سوی دیگر در مذاکرات معتقد بود که باید یک مدت زمان طولانی تر وجود داشته باشد و ما در مورد این مدت زمان به یک توافق حد وسط رسیدیم که مدت زمان آن ۱۰ سال است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به نیویورک پس از مذاکره با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد و آن را بند غروب آفتاب خواند.

این بند بازه زمانی رفع محدودیت های هسته ایایران را مشخص می کند که شامل افزایش سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم پس از ۱۰ سال و افزایش حجم اورانیوم کمترغنی شده پس از ۱۵ سال است.  رژیم صهیونیستی مدعی شده که در پایان این بازه زمانی ایران عملا به نقطه صفر باز می گردد.

به گزارش صدای جنوب، حتی «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا هم از بند موسوم به غروب آفتاب برجام اعلام نارضایتی کرده و مدعی شد این توافق آنطور که باید برنامه هسته ای ایران را کند نمی کند.

مهر

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت