پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مهر 1396 ساعت 10:07:: شناسه خبر: 22903

گزارش کامل آیین تودیع و معارفه شهردار چرام

جلسه شواری اداری شهرستان چرام صبح امروز با موضوع تکریم ومعارفه شهرداران قدیم وجدیدبرگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

جلسه شواری اداری شهرستان چرام صبح امروز با موضوع تکریم ومعارفه شهرداران قدیم وجدیدبرگزارشد.
به گزارش صدای جنوب،داریوش پاداش فرماندارشهرستان چرام ضمن خیرمقدم به حضور مدعوین دراین جلسه،بیان کرد:ماه محرم شکل دهنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،فرارسیدن این ماه بزرگ وارزشمندراتسلیت عرض میکنم وهفته دفاع مقدس راگرامی میدارم.
پاداش گفت:ازدکترتیموری فردشهردارسابق که خدمات شایسته ای انجام دادندبه خصوص درحوزه فرهنگی وعمرانی وبامجموعه دولت هماهنگ بودند به رسم ادب تقدیروتشکرمینمایم.وازطرفی انتصاب مهندس نوری که فرزند شایسته این شهرستان هستندوازلحاظ عمرانی سابقه خوبی دارند راصمیمانه تبریک میگویم وامیدوارم درکارهایش موفق باشد.
امام جمعه شهر چرام نیز گفت: درماه محرم سیرت وصورت تشیع امیخته بااقا امام حسین باان اقتدارو مظلومیتش هست،درطول تاریخ باوجودی که استعمارابوابی میسازدتاامام حسین رادردیددیگران منفی نشان بدهدوشبهاتی علیه امام حسین به وجودمی اوردتاذهنیت مردم وجوانان راخدشه دارکننداما هویت شیعه باعاشوراومهدویت گره خورده است وهیچ قدرتی نمیتواند ان را دچارخدشه نماید.
حاج اقا افشارافزود:هفته دفاع مقدس راگرامی میدارم وچه زیباست تقارن ماه محرم وهفته دفاع مقدس که واقعا باهم امیخته شده اند.
امام جمعه چرام بیان کرد:خدماتی که درحوزه فرهنگ شهردار وشورای سابق داشتند خدمات بسیارخوبی بودند،درواقع سکانداروعلمدارمسائل فرهنگی بودندهمکاری خوبی باستاد نمازجمعه داشتند،من احساس میکنم اگر خدمات رانگویم درحقشان اجحاف کرده ام هرچند هیچ کس بدون عیب ونقص نیست.
وی اضافه کرد:این انتصاب رابه مهندس نوری شهردارجدیدتبریک میگویم وامیدوارم موفق باشندچون ایشان بچه چرام هستند ودغدغه زیادی دارند برای رفع مشکلات این دیار که ان شاالله بادرایتی که به خرج میدهند موفق خواهندشد.
سیدالیاس افسردیربخشدارمرکزی چرام هم  گفت:ارزوی توفیق برای همه عزیزان دارم،شهادت امام حسین ویاران راوفایش راتسلیت میگویم.
افسردیربیان کرد:وظیفه خودمیدانم که اززحمات چهارساله دکترتیموری فردشهردارسابق چرام تشکرکنم،وی انسانی اهل تعامل،تخصص،اخلاقمدارونماد فرهنگی شهربودند که جادارد خدمات چهارساله ای که داشتند تقدیروتشکرکنم.
بخشدارمرکزی چرام گفت:ازبرادرعزیز مهندس نوری که انسانی کاری وعمرانی هستند تقدیروتشکرمیکنم وتبریک میگویم،کارهای زیربنایی روستاهادرزمانی که قبلا مهندس نوری عهده داراین سمت بودند انجام شده است ومشکلات برهمین اساس مرتفع گردیدند.
وی اضافه کرد:تبریک عرض میکنم به شورای جدید که باانتخاب شایسته خودفردی باتجربه ومتخصص رابدون ازتنش وحواشی برای تصدی شهرداری چرام انتخاب کردند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اشاره به مناسبت های هفته دفاع مقدس و ایام محرم و تقارن این ایام با همدیگر بیان کرد:امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهیدان که ادامه دهنده راه امام حسین (ع) می باشد.

وی با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه تکریم و معارفه شهرداران جدید  در استان است اظهار داشت:روند شهرنشینی در شهرهای کشور از جامعه روستایی به جامعه شهری در حال تغییر و رو به افزایش است.

وی دلیل رشدشهرنشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها در استان را بیان کرد و گفت:یا ما نتوانستیم در روستاها کاری انجام دهیم یا زرق و برق جامعه شهری باعث شده جامعه به چنین سمتی برود.

نیک اقبالی با اشاره به مهاجرت معکوس در بعضی روستاها تصریح کرد:ایجاد شغل در روستاها یوی از سیاست های دولت و نظام است چرا که یکی از دلایل دیگر همین بیکاری روستانشینان است.

وی با اشاره به اینکه شهرنشینی قواعدی دارد بیان کرد:چون اکثر شهرهای ما نوپا هستند و سابقه ۵۰ساله دارند اما بافت ناهمگونی از نظر جمعیتی دارند و حاشینه نشینی از آسیب ها می باشد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به حاشیه نشینی در اطراف شهر یاسوج گفت:در حالیکه جمعیت شهری یاسوج ۱۳۴هزار نفر است اما بیش از ۱۰۰هزار نفر حاشیه نشین دارد.

وی با اشاره به حاشیه نشینی در طرح ۴۸هکتاری چرام گفت:ساکنان این طرح مهاجرانی هستند که از روستا به شهر آمدند .

نیک اقبالی با اشاره به تعیین شهرداران در استان گفت:دردولت یازدهم خیلی به شهردار حساسیت نشان داده نشد اما در این دولت حساسیت زیادی و سختگیری هایی برای انتخاب شهردار جدید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آیا هر مدرک لیسانسی می تواند شهر باشد بیان کرد باید بپذیریم شهرداری انتخاب کنیم که دارای تخصص بخصوص در حوزه اجرایی و عمرانی باشد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد دومین اولویت اصلی انتخاب شهردار را همسو بودن با دولت ذکر کرد و تاکید کرد:همسو بودن به معنی این است که با هر فکری همگام با دولت باشد و در سلسله مراتب استانداری هماهنگ باشد.

وی افزود:سیاست این است که شهردار با دولت هماهنگ باشد تا بتواند به شهرداری و مردم خدمت کند.

نیک اقبالی با اشاره به معرفی شهردارانی که خارج از بدنه دولت هستند و کارمند نیستند بیان کرد:شهرداری که خارج از بدنه باشد سازمان شهرداری ها به ما اجازه دخالت نداده و باید آنها تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به عملکرد خوب شهردار و شورای سابق چرام گفت:انصافا عزیزان پیگیری زیادی داشتند حتی خارج از مجموعه شهر در بحث جاده ها،طسوج،چاسخار،توگبری و فسفات که جای تقدیر دارد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه برای بعضی شهرداران و اعضاهای سابق شورا پرونده تخلف تشکیل شده بیان کرد:بیشترین این تخلفات به علت د لسوزی بیش از اندازه بود و یا کاسه داغ تر از آش شدند و فکر می کردند که به شهر کمک می شود.

معاون استاندار به انتظارات خود از شهردار جدید اشاره کرد و تصریح کرد:کار شهرداری یک کار همه جانبه است و شهردار باید در همه امور فرهنگی,اقتصادی,سیاسی و عمرانی نقش داشته باشد.

وی تاکید کرد:شهردار جدید باید مر قانون را انجام دهد و بالاتر از قانون کاری انجام ندهند تا شهردار و شورا زیر سئوال برود.

نیک اقبالی خطاب به شهردار جدید چرام گفت:شهرداری محل ایجاد شغل نیست چرا که یکی از دلایل بدهکاری شهرداری ها تعداد زیاد کارکنان است.

وی بیان کرد:شهردار جدید چرام با فرماندار و امام جمعه و نماینده محترم مردم در مجلس همکاری و تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه روحیه آقای هاشمی پور کارهای اجرایی وعمومی است تاکارهای شخصی، بیان کرد:لازم است که شهردار جدید چرام با نماینده محترم مجلس همکاری لازم جهت توسعه عمران شهری داشته باشند.بنابراین گزارش در پایان این نشست,حکم جدید شهردار چرام به علی نوری اهدا شد و از خدمات شهردار سابق تقدیر شد.
گزارش:محسن زارعی

  

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت