پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 مهر 1396 ساعت 04:07:: شناسه خبر: 24045

یادداشت سید علی محمودی|آقای استاندار معلمان را از فرمانداری و بخشداری‌ها و سازمان‌ها به کلاس مدرسه برگردانید

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

اقای استاندار متاسفانه علاوه بر اشغال پست‌ها و مسوولیت ها در بسیاری از ادارات دولتی و غیردولتی شاهد تلاش برخی دیگر از معلمان و کارکنان سایر ادارات استان برای گرفتن انتقالی از آموزش و پرورش و ادارات مطبوع به مجموعه ادارات وزارت کشوری از جمله فرمانداری، بخشداری و استانداری‌ها هستیم و حتی از طریق زد و بندهای سیاسی و استفاده از اهرم بزرگان جناح‌های سیاسی و ایجاد کانال برای حمایت مجموعه این ادارات برای پذیرش خود هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب

آقای استاندار متاسفانه علاوه بر اشغال پست‌ها و مسوولیت ها در بسیاری از ادارات دولتی و غیردولتی شاهد تلاش برخی دیگر از معلمان و کارکنان سایر ادارات استان برای گرفتن انتقالی از آموزش و پرورش و ادارات مطبوع به مجموعه ادارات وزارت کشوری از جمله فرمانداری، بخشداری و استانداری‌ها هستیم و حتی از طریق زد و بندهای سیاسی و استفاده از اهرم بزرگان جناح‌های سیاسی و ایجاد کانال برای حمایت مجموعه این ادارات برای پذیرش خود هستند.

به احمدی امیدواریم….

آقای احمدی معلمان را از فرمانداری و بخشداری‌ها و سازمان‌ها به کلاس درس برگردان!

چند هفته‌ای بیش نیست که مردی از ایلام، دیار غیرت و مردانگی به کهگیلویه وبویراحمد، دیار غیور مردان و شیر زنان وارد شده و سکان استانداری کهگیلویه وبویراحمد را در دست گرفته است.

تا کنون همانی بوده که می‌خواستیم.

مهربان، شیرین زبان، دلسوز ومردمی اما و اما قاطع، همان خصلتی که قبلی‌ها یا نداشتند و یا ازبروز ان واهمه داشتند.

آنجایی که به دیدار آیت الله ملک حسینی می‌رود و موشکافانه از مسایل می‌گوید تا وقتی که به دیدار خانواده شهدا می‌رود و از قدرشناسی نسبت به این قشر سخن می‌گوید امیدواری در ترسیم خودم از دکتر علی محمداحمدی نقش می‌بندد.

از تکرار سخنانش در مورد عمق محرومیت‌ها و نزدیکی دو استان ایلام و کهگیلویه و بویراحمد و دست گذاشتن بر روی کمبودها و مسایل واقعی استان چهار فصل ما و همچنین تاکید بر پرهیز از هر گونه قبیله گرایی و یا جزیره گرایی مدیران و برخورد عملی با مدیران بی انضباط در می‌یابم این استاندار اگر به همین منوال حرکت نماید، می‌تواند، چرخ کند توسعه استان را با سرعت بیشتری به حرکت دراورد.

اما روی سخن اینجانب شاید تغییر چندانی با اهداف احمدی استاندار ما نداشته باشد و شاید گفتمان در همین شرایط و تازه نفسی وی به جا و با ارزش باشد.

اقای احمدی هنوز تغییرات خود را درسطوح مختلف شروع نکرده است و گویا این تغییرات در حال ارزیابی است و به احتمال زیاد از نوع اتوبوسی خواهد بود.

حق طبیعی استاندار محترم هم همین است که نیروهای تازه نفس و هم سو را با مشورت با دلسوزان جامعه انتخاب اما طبق وعده گفته شده، حرف آخر را خودش بزند.

موضوعی که از منظر علی محمداحمدی نباید دور بماند سیطره معلمان بر مدیریت‌ها و مسوولیت های مختلف است که علاوه بر ناموفق بودن این مدیران زنگ خطری را نیز برای آموزش و پرورش در کوتاه مدت و دراز مدت بوجود آورده است.

اینکه از روابط عمومی تا مدیر در فلان دستگاه و اداره قشر معلم باشد اصولاً باید به این سؤال پاسخ داد اگر قرار است معلمان در این مسوولیت های اجرایی وارد شوند پس صندلی و میز مدرسه  به چه کسانی می رسد و چه قشری باید بر آن صندلی‌ها به دانش آموزان تعلیم دهند؟

آقای استاندار متاسفانه علاوه بر اشغال پست‌ها و مسوولیت ها در بسیاری از ادارات دولتی و غیردولتی شاهد تلاش برخی دیگر از معلمان و کارکنان سایر ادارات استان برای گرفتن انتقالی از آموزش و پرورش و ادارات مطبوع به مجموعه ادارات وزارت کشوری از جمله فرمانداری، بخشداری و استانداری‌ها هستیم و حتی ازطریق زد و بندهای سیاسی و استفاده از اهرم بزرگان جناح‌های سیاسی و ایجاد کانال برای حمایت مجموعه این ادارات برای پذیرش خود هستند.

متاسفانه در سالیان گذشته و مقابله نکردن با موج عظیم و بی‌ضابطه ورود کارمندان ازجمله معلمان به این نوع از ادارات از یک سو  شاهد کاهش کارایی دانش اموزان درمدارس و ضعف آموزش هستیم و از سویی شاهد به انزوا نشاندن نخبگان و بی ارزش نمودن مجموعه ادارات و کارمندان وابسته به وزارت کشور و همچنین از کار انداختن نقش کلیدی این ادارات در جامعه می‌باشیم.

 

لذا خواسته به حق افکارعمومی استان کهگیلویه وبویراحمد از دکتر علی محمد احمدی این است که جلوی چنین انتقالی‌هایی را بشدت بگیرد و از سویی آن دست از معلمان و سایر افراد که با هر نوع عناوین شغلی بدنه وزارت کشور وبا هر ضابطه و رابطه ای در مجموعه فرمانداری‌ها و استانداری  مشغول فعالیت هستند را به محل کار خود بر روی همان  صندلی‌های خالی شده مدرسه برگشت دهند زیرا شغل معلمی از جمله شغل‌های مهم و اثربخشی است که می‌تواند در موفقیت‌ها و افزایش نشاط جامعه بشدت نقش داشته باشد.

سید علی محمودی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت