پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مهر 1396 ساعت 06:07:: شناسه خبر: 24060

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

راه یابی ۲۲ اثر صنایع دستی استان به مرحله نهایی داوری برای دریافت نشان ملی

انواع گلیم، زیورآلات سنتی، چرم‌دوزی و لباس محلی این استان از جمله هنرهای دستی بومی این منطقه محسوب می شوند که در این دوره مورد داوری قرار گرفتند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ اثر صنایع دستی این استان به مرحله نهایی داوری برای دریافت نشان ملی راه یافت.
به گزارش صدای جنوب،پریسا راد اظهار داشت: چهارمین دوره داوری نشان ملی آثار صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور چهار داور استانی و نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در یاسوج مرکز این استان برگزار شد.
وی افزود: ۲۷ اثر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت نشان ملی در مرحله پیش داوری انتخاب شد که از این تعداد، ۲۲ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند.
راد بیان کرد: انواع گلیم، زیورآلات سنتی، چرم‌دوزی و لباس محلی این استان از جمله هنرهای دستی بومی این منطقه محسوب می شوند که در این دوره مورد داوری قرار گرفتند.
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ۲۲ اثر برگزیده، پس از داوری در مرحله استانی ۱۰ اثر انتخاب شده و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت دریافت نشان ملی ارسال می‌شوند.
وی با اشاره به قدمت دیرینه تولید صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: احیای هنرهای منسوخ شده و رونق تولید در روستاها از مهم‎ترین برنامه‌های معاونت صنایع دستی است.
راد گفت: اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت به تولیدکنندگان، راه‎اندازی کارگاه‌‏ های تولیدی صنایع دستی و اعطای گواهینامه معتبر صنایع دستی به هنرمندان به منظور حمایت از هنرمندان این حوزه است.
سالانه ۲۱۸ هزار متر مربع انواع صنایع دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
هفت هزار و ۶۰۰ هنرمند در بخش صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد و این استان بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت