پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1396 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 24329

در گفت و گو باخبرنگاران تشریح شد:

عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان چرام در سال جاری

ظهرامروز نشست خبری رئیس اداره دامپزشکی چرام بااصحاب رسانه در محل اداره دامپزشکی چرام برگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب

ظهرامروز نشست خبری رئیس اداره دامپزشکی چرام بااصحاب رسانه در محل اداره دامپزشکی چرام برگزارشد.

به گزارش صدای جنوب ازچرام، علی احمدی گفت:خبرنگاران واصحاب رسانه از جمله خادمین گمنام عرصه اجتماعی وسیاسی هستندوشبانه روز بدون چشم داشت به جمع آوری ونشر اخبار می پردازند.

احمدی به این نکته اشاره داشت،دامپزشکی دارای نیروهای بی ادعایی است که باقراردادن خودشان درخط مقدم ودرمعرض بیماری های بین انسان ودام قرارمیدهندو جلوی انتقال بیماریهای  مشترک بین انسان ودام رامیگیرندوکنترل مینمایند،واگر این خادمین نبودند مردم با مشکلات عدیده ای سر درگریبان شده وهزینه های هنگفتی برای بازگشت سلامتی خود متقبل میشدند.

وی خاطر نشان کرد: که در شش ماهه اول سال نود وشش این اداره اقدام به شناسایی و واکسینه نمودن بیش از ۱۵۰هزار راس بزوگوسفندو ۲۵۰۰ راس گاو وگوساله نموده است.

رئیس دامپزشکی چرام گفت: واکسن آبله وتب مالت را که از جمله بیماریهای مشترک بین انسان ودام است انجام داده است ، وهمچنین واکسناسیون بیش از ۷۰هزار راس دام نسبت به تب برفکی واکسینه شده اند و۲۵۰۰ راس گاو وگوساله نیز واکسینه شده اند،که تب برفکی ازلحاظ اقتصادی ضربه سنگینی به دامداران واردمیکند اگربه موقع درمان نشوند،فاز دوم این واکسناسیون در حال انجام است ، بیش از ۳۰۰قلاده سگ خانگی وگله را نسبت به بیماری هاری که از جمله خطرناکترین بیماریهای شایع دربین جامعه عشایری است واکسینه نموده ایم ، ۳۵هزار دام نسبت به بیماری طاعون نشخوار کننده گان کوچک که ضرر های زیادی به گله وارد میکند واکسینه نموده ایم.

این مسئول اضافه کرد:از جمله بیماریهایی که درشش ماهه گذشته با آن سروکار داشتیم تب گنگو بود که با اقدام به موقع وسریع از پخش سموم مربوطه در بین روستاییان وهمکاری دهیاران همه دامهاو طویله هاسم پاشی ونسبت به این بیماری پیشگیریهای لازم صورت پذیرفت، از جمله اینکه با آگاهی دادن به دامداران وشتشوی احشام درصد قابل قبولی آگاهی لازم را نسبت به تب گنگو کسب نموده و گله های خودرا شتشو دادند.

وی افزود:درشش ماه اخیر نزدیک به نهصدبازدید ازمراکز عرضه دام وطیور ازجمله رستورانها، کبابی ها،قصابیهاوتخم مرغ فروشی ها به جهت ذبح اقلام مختلف گوشت سفید وقرمز راداشته ایم ومکلف نمودن آنها در استفاده از دامهایی که ممهور به مهر اداره دامپزشکی باشند،در همین زمینه پنجاه کیلو گوشت غیر بهداشتی کشف ومعدوم گردید ودونفرهم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی در پایان عنوان کرد که در ایام سوگواری واعیاد مذهبی حضور موثر داریم تا از کشتار دامهای غیر بهداشتی وبیمار جلوگیری بعمل آوریم ودر این زمینه گشت شبانه روزی معمول کرده ایم،همچنین این مسئول درخواست نمودکه شهروندان حتمادقت داشته باشند،از گوشتی که میخواهند استفاده کنند ممهور به مهر اداره دامپزشکی باشد.

گزارش: محسن زارعی

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت